Adasaurus

Her kan du poste ferdige arbeider for kommentarer.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
Niwon
Innlegg: 127
Registrert: tir 15 des, 2009
Kontakt:

Adasaurus

Legg innav Niwon » søn 22 aug, 2010

Da har jeg fått gjort ferdig en model jeg har jobba med av og på i små doser i en ganske lang stund nå. Jeg har rigga den med CAT som nå er integrert i Max 2011. Bakgrunnen for denne modellen var at jeg ønsket å lage noe som hadde et rimelig optimalt antall polygoner der jeg har brukt en normal map for detaljene. Høydetalj-modellen har jeg skulpta i mudbox, der jeg brukte min egen base-mesh.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
Sist redigert av Niwon den ons 01 sep, 2010, redigert 3 ganger totalt.

Brukeravatar

Minimus
Innlegg: 775
Registrert: fre 18 aug, 2006
Sted: Trondheim

Legg innav Minimus » søn 22 aug, 2010

Kult!! ble jo bra det der!
Hva synes du om CAT i max?, syntes animasjonen din så veldig fin ut på filmen. myke bevegelser :)
Det som ikke dreper deg, gjør deg sterkere.

Brukeravatar

krth8
Innlegg: 1070
Registrert: man 29 okt, 2007

Legg innav krth8 » søn 22 aug, 2010

Denne var veldig fin. Bra animasjon også.

Eneste er at teksturen kunne vært litt skarpere. kanskje kjørt opp normal litt mer?
Russia is not a country, it's a lifestyle...

National Oilwell Varco

www.1kvisuals.com

Brukeravatar

Trådstarter
Niwon
Innlegg: 127
Registrert: tir 15 des, 2009
Kontakt:

Legg innav Niwon » søn 22 aug, 2010

Takker Minimus og krth8. Jeg synes CAT er veldig kult faktisk, har nettopp begynt å sette meg inn i det, men synes det er veldig brukervennlig. Det er jo meget lett å lage animasjonene i det og er utrolig fleksibelt. Har bare godt å si om det så langt, Minimus :)

krth8, jeg kunne sikkert kjørt normal mapen opp, tror også jeg må tweake lysene litt. Alt blir så mye flatere når man begynner å skal rendre ting. Det ser alltid så mye bedre ut i Mudbox synes jeg...

Brukeravatar

Dunkejudas
Innlegg: 180
Registrert: lør 14 apr, 2007
Sted: Tjøme, Vestfold
Kontakt:

Legg innav Dunkejudas » søn 22 aug, 2010

Fin animasjon og tøffe poses :)
Jeg synes nå at spec'en på bilde nr. 2 hjelper på både normal mappet og volumet i modellen.

Brukeravatar

Trådstarter
Niwon
Innlegg: 127
Registrert: tir 15 des, 2009
Kontakt:

Legg innav Niwon » søn 22 aug, 2010

Takker Dunkejudas :) Med tanke på bilde nr. 2 skal jeg studere akkurat hva jeg gjorde i den renderen og satse på den om jeg lager flere animasjoner :)

Brukeravatar

Athidi
Innlegg: 3219
Registrert: tir 25 apr, 2006
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav Athidi » søn 22 aug, 2010

får du solgt noe særlig på turbosquid eller?
jeg syntest walkcyclen så noe rar ut..
The right man in the wrong place can make all the difference in the world Mr.Freeman.

So, wake up, Mr. Freeman. Wake up and smell the ashes.
_________________

Brukeravatar

Trådstarter
Niwon
Innlegg: 127
Registrert: tir 15 des, 2009
Kontakt:

Legg innav Niwon » søn 22 aug, 2010

Athidi, har ikke vært så lenge på Turbosquid, men har ikke akkurat blitt rik på det så langt :P Men har solgt littegrann da.


Walkcyclen er stort sett straight fra CAT, med litt modifikasjoner fra meg. Men kunne sikkert gjort mer ut av det.

Brukeravatar

oophus
Innlegg: 513
Registrert: man 20 apr, 2009

Legg innav oophus » søn 22 aug, 2010

Fra min (heller korte erfaring) så måtte jeg skru opp bumpen fra 1 til 2/3 for å få den tilsvarende slik den så/ser ut i Mudbox?

Brukeravatar

Trådstarter
Niwon
Innlegg: 127
Registrert: tir 15 des, 2009
Kontakt:

Legg innav Niwon » tir 24 aug, 2010

oophus, jeg rendret heller en ny normal map, tror jeg blingsa på noe settings. Nå er det samme bump som før, verdien er på 1 fortsatt. Har også fiksa litt på teksturene, synes den var litt for glorete før.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Brukeravatar

Athidi
Innlegg: 3219
Registrert: tir 25 apr, 2006
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav Athidi » tir 24 aug, 2010

i spot uvseams... er en seam på handa som er veldig tydelig..

er noe galt med spec mappet ditt tror jeg.. det stopper brått opp noen steder.. du gjorde også specen litt for kraftig... :)
The right man in the wrong place can make all the difference in the world Mr.Freeman.



So, wake up, Mr. Freeman. Wake up and smell the ashes.

_________________

Brukeravatar

krth8
Innlegg: 1070
Registrert: man 29 okt, 2007

Legg innav krth8 » tir 24 aug, 2010

oooh så mye bedre ut! noe galt med specen over skuldra på bilde 3?
Russia is not a country, it's a lifestyle...



National Oilwell Varco



www.1kvisuals.com

Brukeravatar

Trådstarter
Niwon
Innlegg: 127
Registrert: tir 15 des, 2009
Kontakt:

Legg innav Niwon » ons 25 aug, 2010

Thx krth8, det er nok normal mappens som som lager litt trøbbel :)

Athidi, det er nok normal mapen som er årsaken til seamene :S

Bilde

Slik ser det ut i mudbox. Jeg tror jeg spanderte litt for få polygoner på denne, den ligger på 5159 polys. Det er noe pølsevev som foregår når normal mapen rendres. Er litt irriterende å se, men jeg tar lærdom av det og tar visdommen inn i neste prosjekt. Jeg lar denne dinoen gå i fossilenes rekker nå :P

Har en ny videosnutt også:
[vimeo]http://www.vimeo.com/14465781[/vimeo]
Sist redigert av Niwon den fre 27 aug, 2010, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar

Trådstarter
Niwon
Innlegg: 127
Registrert: tir 15 des, 2009
Kontakt:

Legg innav Niwon » ons 25 aug, 2010

Pfft! Klarte ikke mere synet av disse uv kantene. Så jeg re-teksturerte dinosauren og bakte inn alle mapsa på nytt. Det deilige var at cat modifieren fortsatt funka helt topp på det nye meshet. Så det tok ikke så lang tid som jeg frykta :)

Jeg klarte ikke spotte en eneste uv-seam lengre. Takk og lov for Unfold3D sier nå bare jeg :)

Bilde

Bilde

Brukeravatar

Trådstarter
Niwon
Innlegg: 127
Registrert: tir 15 des, 2009
Kontakt:

Legg innav Niwon » fre 27 aug, 2010

Tok å la lagde til en ørken-scene med Adasaurusen. Alt er modellert og teksturert av meg selv. Rendra med Vray i 3ds Max 2011.

Bilde


Gå tilbake til «Ferdige arbeider stillbilder»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 0 gjester

cron