Buggy Viewport Max 2013

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins


Trådstarter
Gigantimus
Innlegg: 27
Registrert: lør 24 feb, 2007
Sted: Egersund

Buggy Viewport Max 2013

Legg innav Gigantimus » tor 28 feb, 2013

Hei!
Jobber med en skoleoppgave for øyeblikket, og har fått en irriterende bug. Virker som objektene overlapper hverandre, samtidig som polygoner blir gjennomsiktige. Jo lenger ut jeg zoomer med viewporten desto verre blir det! :sad:
Problemet oppstod da jeg la en displacement modifier på et plane for å lage terreng. Prøvde å exportere objektene inn i en ny Max fil, men det hjalp ikke stort.
Noen som har erfart dette selv, og har en løsning?

Cheers,
Erik
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar

Howii
Innlegg: 326
Registrert: tir 21 aug, 2007
Sted: Oslo

Legg innav Howii » tor 28 feb, 2013

Prøv å kikk på camera settingsa på persp cammen din. Tipper du har en attribute med near og far clipping plane, du kan prøve å justere på. Event skalere til scena, om ting er veldig smått eller veldig stort i forhold til gridden. Vill gjetting her, men dette er en vanlig issue i alle 3d-aps :)
3d generalist - Storm Studios


Trådstarter
Gigantimus
Innlegg: 27
Registrert: lør 24 feb, 2007
Sted: Egersund

Legg innav Gigantimus » tor 28 feb, 2013

Takk!! Det var det som skulle til! :)

Brukeravatar

Tronotrond
Innlegg: 3748
Registrert: lør 29 okt, 2005
Sted: Houston, TX
Kontakt:

Legg innav Tronotrond » tor 28 feb, 2013

Som Howii sier er dette clipping plane. Er ganske irriterende. Spesielt siden max har en tendens til å resette clipping planes hver gang du bytter viewport. Det virker som en scenebug og når du først får den blir du ikke kvitt den.

Iallfall problemet er at du har system units satt til noe lite i forhold til scene størrelsen din. F.eks. jobber du i millimeter på en scene som strekker seg flere hundre meter får du dette. Motsatt problem får du om du jobber i meter. Da kan du ikke få zoomet inn på smådetaljer uten at de forsvinner.
TD/Technical Animator, Corporate Marketing - National Oilwell Varco, Houston, TX
Freelance 3D/VFX Artist - Hille3D


Gå tilbake til «3dsmax»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 0 gjester

cron