Mech

Her kan du poste ferdige arbeider for kommentarer.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
Leech
Innlegg: 33
Registrert: man 09 aug, 2010
Sted: Oslo
Kontakt:

Mech

Legg innav Leech » ons 03 sep, 2014

Heisann folkens,

Et portfolioarbeid jeg har jobbet på en stund. En Mech til :)
Modellert i C4D og post i PS.

Håper dere liker!
Vedlegg
RK_AsianDominion_Mech_3DHUE.jpg
(321.72 kiB) Lastet ned 1200 ganger
Sist redigert av Leech den tor 04 sep, 2014, redigert 1 gang totalt.


hardrock_ram
Innlegg: 1502
Registrert: ons 07 feb, 2007
Sted: Kristiansand

Legg innav hardrock_ram » tor 04 sep, 2014

Ser veldig bra ut! Den passer fint inn i omgivelsene :)
Mechen kunne kanskje trengt litt mer modelerte detaljer for å se litt mer interessant ut? Og den er et "soft" omriss som er litt i overkant. Dette gjelder spesielt i overgangen mellom gevær og himmel :)
if your not living on a killing ground, you better make your own

Brukeravatar

Trådstarter
Leech
Innlegg: 33
Registrert: man 09 aug, 2010
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav Leech » tor 04 sep, 2014

Hei igjen! :)

Det er sant når du sier det. Det var en drop shadow i PS som hadde sneket seg på og gitt et "soft omriss". Bildet over er nå oppdatert.

Ellers litt om modellen;

Jeg laget den etter en brif vi gav studentene til en skoleoppgave.
De måtte velge mellom to fiktive fraksjoner og lage et kjøretøy for valgte fraksjon.

Modellen i bildet tilhører "Asian Dominion", og er en Legionary Mech.
Når det gjelder detaljnivået, så tenker jeg less is more.

Hva tenkte du på, var det noe spesielt du savnet?


hardrock_ram
Innlegg: 1502
Registrert: ons 07 feb, 2007
Sted: Kristiansand

Legg innav hardrock_ram » fre 05 sep, 2014

Jeg vet ikke om jeg er helt enig i at "less is more" når det gjelder detaljnivå :P. Det er jo detaljene som trekker realismen og interessen opp.
For eks. i albueleddet eller inni lårene kunne det vært synlige sylindre eller ledninger.
Flere av leddene har også begrenset antall akser å rotere rundt sammenlignet med et menneske, noe som er spesielt tydelig i ankelleddet. Om leddet hadde vært konstruert utifra menneskelig funksjonalitet så tror jeg det samtidig hadde vært mer interessant å se på :)
Generelt er det også en del glatte overflater hvor man kunne lagt inn forsenkninger ol hvor møkk samler seg.

Dette er jo selvfølgelig et spørsmål om tid, så det er ikke ment som hard kritikk :)
if your not living on a killing ground, you better make your own

Brukeravatar

v@la
Innlegg: 2228
Registrert: tor 04 mai, 2006
Sted: Porsgrunn
Kontakt:

Legg innav v@la » tir 09 sep, 2014

Det er noe som heter seg "the difference is in the details". Et stitat som stemmer ofte. Men nå tenker jeg shader. Shaderen blir litt flat og kjedelig synes jeg. Det kan være den er akkurat slik du så for deg. Jeg tenker at den bør skinne litt mer. Nå er den så nøytral.

Ett eksempel - http://www.bulgarov.com/blackphoenix_d1.html

Ellers kul robot og kul setting :twisted:
3D Designer / Animatør
www.mediateam.no
www.3dvala.com

Brukeravatar

Trådstarter
Leech
Innlegg: 33
Registrert: man 09 aug, 2010
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav Leech » fre 26 sep, 2014

Hei folkens,

Tusen takk for kritikk, det setter jeg veldig stor pris på. :)

Når det gjelder Bulgarov sine modeller, som er råflotte, så er ikke det stilen jeg så for meg når jeg laget modellen. Dette burde jeg kanskje forklart mer når jeg postet bildet. Detaljnivået på modelleringen er jeg fornøyd med den slik det er, men jeg tenker å gå over de glatte flatene med mer scatches, muligens også noen flere decals vi får se. Jeg har også sett for meg å lage et nytt bilde med flere i samme scene som en tropp, vi får se!

Takk igjen!


Gå tilbake til «Ferdige arbeider stillbilder»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 8 gjester

cron