Autodesk 2014 produkter annonsert

Aktuelle nyheter

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Trådstarter
Strandli

Autodesk 2014 produkter annonsert

Legg innav Strandli » tir 26 mar, 2013

Endelig får vi informasjonen om hva som er nytt i 2014-produktene fra Autodesk!

Og for dere som var bekymra, så har Autodesk helt klart å innovere her!
Trodde du den gamle metoden for å vise frem nye produkter var for enkelt og informativt? Vel, da er du heldig. For Autodesk har klart å kaste alt det ut av vinduet. Ut med oversiktelige lister, on-point demonstrasjonsvideoer i HD og brukervennelighet.

På Autodesk "Unfold" nettsiden, så vil du kunne bruke timer på å finne den relevante informasjonen du er ute etter. Og for de som er litt ensomme og har vært litt for isolerte foran dataen, så kan du nå få litt uønsket mennesklig kontakt med auto-play videoer av folk som prater til kameraet. Autodesk har tenkt på alt!

Nysgjerrig? Klart du er!

Autodesk Unfold 2014

For dere som ønsker den korte oppsummeringen, så kan du ta en titt på dette albumet.

Brukeravatar

FXdal
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav FXdal » tir 26 mar, 2013

Øyvind Fiksdal
http://www.fxdal.com

hardrock_ram
Sted: Kristiansand

Legg innav hardrock_ram » tir 26 mar, 2013

Dette er noe av det dølleste jeg har sett. De har virkelig gått inn for å gjøre det så lite interessant som mulig! Her skal alt gå etter PR-håndboka tydeligvis.
Folk som snakker til seeren på den måten i lengre tid er bare fælt å se på. Det er helt fint når det er vakre damer på NRK i behagelig belysning, som bruker 20 sekunder på å presentere det neste programmet. Dette derimot, var akkurat motsatt på alle mulige måter.
Dessuten ringte sola, den vil ha tilbake den brennende hvitfargen ...

EDIT: Sett mer av det nå. Dette er direkte grusomt. Flere av personene ser til dels ukomfortable ut, kameraet er altfor tett opp i ansiktet på dem, hvitfargen sørger for at det blir sterilt, kjedelig og slitsomt for øynene. Den totale mangelen på engasjement, samt frykten for å si noe som helst galt dreper all interesse hos seeren, og til sist er det omtrent to mililiter faktisk informasjon her.
if your not living on a killing ground, you better make your own

Brukeravatar

FXdal
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav FXdal » ons 27 mar, 2013

Så også at de har fått nye ikoner/logoer for alle programmene sine. Grusomme logoer, de ser veldig "designed by committee" ut.
Øyvind Fiksdal

http://www.fxdal.com

hardrock_ram
Sted: Kristiansand

Legg innav hardrock_ram » ons 27 mar, 2013

Jeg antok at det var Autodesk sin nye logo når jeg så den i forbifarten. Ser nå at den er forskjellig til hvert program.
Det virker som at de prøver å sikte seg inn på en helt annen kundegruppe enn geeks som synes 3D er kult. Jeg likte at de gamle forestilte ulike dyr. Det så heftig ut, og mye kulere enn de som var enda tidligere. Men de kan vel bli oppfattet som useriøse ... :roll:
Uansett har de ihvertfall bommet totalt denne gangen. Hvitfargen er altfor skarp og dominerende, grønnfargen passer best hvis man er en iMac fra `98, og de grufulle suprematisme-inspirerte logoene har absolutt ingen karakter eller gjenkjennelighet overhodet =D>
if your not living on a killing ground, you better make your own

Brukeravatar

v@la
Sted: Porsgrunn
Kontakt:

Legg innav v@la » ons 27 mar, 2013

3D Designer / Animatør
www.mediateam.no
www.3dvala.com

3dhue
Sted: Slemmestad
Kontakt:

Legg innav 3dhue » ons 27 mar, 2013

Virker som poenget er at alt bare skal se nytt ut. De har sikkert brukt haugevis av timer på dette. Sikkert kjempesmart.
Håper de klarer å fikse det de har klusset til de siste versjonene. Hvis jeg kan bruke move og rotate på samme måte som før blir jeg glad :p Men det blir moro å teste ut.
Sr Consultant Visualization
Aker Solutions

Trådstarter
Strandli

Legg innav Strandli » ons 27 mar, 2013

Videoene er tilgjengelige på Autodesk's Youtubekonto

Selv er jeg mest nysgjerrig på DX11 viewporten i Max. Perspektivtool er og fiffig. Men savner en lang liste over mindre forbedringer, ikke bare "store" features.

Brukeravatar

Guilemo
Sted: Viborg, Denmark
Kontakt:

Legg innav Guilemo » ons 27 mar, 2013

Si hva du vil om at det er billig av AD å bare kjøper opp NEX for maya og slappe det på topp, men det er noe som blir veldig satt pris på. Modellering i maya føles så primitivt, så jeg gleder meg til å leke med nye tools der!
- Henning Sanden

Portfolio

Art-blog

henning.sanden[at]gmail.com

pampers

Legg innav pampers » tor 28 mar, 2013

Japp, helt greit at Maya får en oppgradering på modeleringsfronten.

Brukeravatar

Mikademius
Sted: Oslo, Norge
Kontakt:

Legg innav Mikademius » tor 28 mar, 2013

Maya har lenge hatt behov for oppdaterte modelleringsverktoey. Naa har de klart aa installere et plugin for oss hvertfall :)
Det gjoer vondt aa se hvor corporate Autodesk er. Selv opplevd det og kjenner folk fom har forsoekt aa faa gjennom noe der.
Stoerre byraakrati enn i Norge.

Icons var veldig vriene aa se forskjell paa... Her maa jeg jobbe litt for aa se hva hvilket ikon er.
Martin Andersson | COO - The Floor Above AB. | Line Producer - Qvisten Animation www.thekove.com | www.animation-hut.no

Gå tilbake til «Nyheter»