Disney kjøper LucasFilm

Aktuelle nyheter

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Trådstarter
hardrock_ram
Sted: Kristiansand

Disney kjøper LucasFilm

Legg innav hardrock_ram » ons 31 okt, 2012

http://www.dagbladet.no/2012/10/30/nyhe ... /24118933/

fra wiki:

On October 30, 2012, The Walt Disney Company announced a deal to acquire Lucasfilm for $4.05 billion, approximately half in cash and half in shares of Disney stock.[5] Lucasfilm and Disney had previously collaborated at times to create Star Wars and Indiana Jones attractions for various Walt Disney Parks and Resort attractions worldwide. A new trilogy of Star Wars films was announced at the same time, starting in 2015.
if your not living on a killing ground, you better make your own

Brukeravatar

tassel
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav tassel » ons 31 okt, 2012

Skal man le eller grine nå? :wink:

Brukeravatar

krth8

Legg innav krth8 » ons 31 okt, 2012

Håpe de lager de lager episode 1-3 på nytt :P
Russia is not a country, it's a lifestyle...

National Oilwell Varco

www.1kvisuals.com

Strandli

Legg innav Strandli » ons 31 okt, 2012

Disney kan vel ikke gjøre mer skade for Star Wars enn det Lucas har klart selv allerede? ;) Jeg tror tanken over en ny SW-film som ikke er regissert av Lucas burde være nok for å gjøre folk begeistra. :p

Uansett, selv om Star Wars er den store nyheten her, så er det viktig å huske at dette strekker seg langt lengre enn overtakelse av IPene. Tenk, Industrial Light and Magic er nå eid av Disney, og de får tilgang til all teknologien ILM og Skywalker Sound sitter på.

Og for spillinteresserte... Disney sitter nå med rettighetene til Monkey Island, Full Throttle, Grim Fandango og Day of the Tentacle. Det er sært å tenke på.

Alt i alt, et utrolig røverkjøp for stusselige 4 milliarder dollar, med tanke på alt de får. Pixar gikk jo for 7 i sin tid mener jeg å ha hørt. Så spørs nok ikke om Lucas var ute etter å selge like mye som Disney var ute etter å kjøpe.

Brukeravatar

v@la
Sted: Porsgrunn
Kontakt:

Legg innav v@la » ons 31 okt, 2012

Jeg roper ikke hurra. Jeg er ikke fan av måten Disney alltid må barnslig-gjøre alle titlene sine, bare fordi de heter Disney. Har heller aldri vært veldig fan av star wars filmene.. Store for sin tid på mange måter, men noen spektakulære filmer er det ikke. Nå kan jeg kun snakke for de tre siste filmene, for jeg så aldri de tre første på kino, så fikk aldri den storhets-opplevelsen de sikkert ga på sin tid. Tipper det var mye større enn å oppleve de tre siste i "vår" tid.

Skal vedde på at de som bodde på utsiden av Coloseum i Oslo, kvelte seg selv når de kom hjem, etter å ha tatt ut 30 dager + i ferie for å være første mann til mølla.

Men men, det er jo lov å håpe..

:)
3D Designer / Animatør
www.mediateam.no
www.3dvala.com

Brukeravatar

Drakon
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg innav Drakon » ons 31 okt, 2012

Jarjars Adventures? ;)
Don't let the fire fade!

Brukeravatar

krth8

Legg innav krth8 » ons 31 okt, 2012

Jeg er ikke fan av måten Disney alltid må barnslig-gjøre alle titlene sine, bare fordi de heter Disney.

Dette har jeg ikke opplevd. Kanskje på filmer som faktisk er siktet mot barn :P

De har jo kommet med filmer som John Carter, Tron Legacy, Prince of Persia og fler.

Syns ikke de barnslig gjør titlene sine, men at de holder seg unna blod og stygt språk.

National Oilwell Varco

www.1kvisuals.com

Brukeravatar

v@la
Kontakt:

Legg innav v@la » tor 01 nov, 2012

Jeg klarer som regel å skille mellom filmer som er laget for voksne vs filmer for barn ;) - Det gjelder vel ikke hver eneste bidige film de har kommet ut med, men jeg har sittet med den følelsen flere ganger når det kommer til Disney filmer. Det er kanskje mer det at Disney kjøper rettighetene på titler jeg kunne ønsket å ha sett et røffere resultat av.

Når de putter inn merkelige harmløse ord i en setting hvor det er mer naturlig (ihvertfall for meg) å lire av seg en stygg glose eller to, så synes jeg det er å barnslig-gjøre filmen. Men selvfølgelig, det er mye penger i dette spillet, og de vil vel ikke gå glipp av noen.

Disney gjør mye bra, men også mye dårlig.
3D Designer / Animatør

www.mediateam.no

www.3dvala.com

Brukeravatar

krth8

Legg innav krth8 » tor 01 nov, 2012

De kunne jo aldri gjort en film som 300. Det hadde funka dårlig ja, men føler selv at jeg skjeldent har sett en film fra disney som hadde funket bedre med blod eller stygt språk fordi de lager skjeldent slike filmer.

Kan godt hende dette gjelder bare meg. Syns de lager mye dritt så er som regel picky på hva jeg gidder og se fra dem.

Tror i hvertfall ikke at star wars kan bli noe mer barnslig med Disney enn LucasFilm

National Oilwell Varco

www.1kvisuals.com

Brukeravatar

v@la
Kontakt:

Legg innav v@la » tor 01 nov, 2012

"Tror i hvertfall ikke at star wars kan bli noe mer barnslig med Disney enn LucasFilm

Agreed! :)
3D Designer / Animatør

www.mediateam.no

www.3dvala.com

Brukeravatar

v@la
Kontakt:

Legg innav v@la » fre 02 nov, 2012

Vet ikke hvor mange som har sett dette http://www.bbc.co.uk/news/business-20146942

Disney annonserer allerede episode 7... Jeg har ikke trua.
3D Designer / Animatør

www.mediateam.no

www.3dvala.com

Strandli

Legg innav Strandli » fre 02 nov, 2012

Er vel ingen vits i å kjøpe rettighetene til Star Wars om man ikke skal bruke den? Å gjøre et så stort kjøp bare for å lage 1 film er litt meningsløst. Så jeg forstår godt at de annonserer en ny trilogi med en gang, ser ingen grunn til å tvile av den grunn.

I andre mer koselige nyheter:
"George Lucas Will Use Disney $4 Billion to Fund Education"

Det står det respekt av.

Brukeravatar

Mikademius
Sted: Oslo, Norge
Kontakt:

Legg innav Mikademius » fre 02 nov, 2012

De gjorde jo en kjempejobb med andres figurer under Toy Story 3... not. Det er vel umulig aa oedelegge SW mer enn Jar Jar har gjort uansett.
Martin Andersson | COO - The Floor Above AB. | Line Producer - Qvisten Animation www.thekove.com | www.animation-hut.no

Trådstarter
hardrock_ram
Sted: Kristiansand

Legg innav hardrock_ram » tir 06 nov, 2012

På dette tidspunktet minner Star Wars mest av alt om en sliten, mishandlet prostituert. Forhåpentligvis vil neste iterasjon sørge for at hele greia dør i stillhet ... Så kan vi alle se de tre første filmene, akkurat som triste foreldre som ser på bilder av jenta si da hu var 17 år, glad og lykkelig uvitende om hva slags misrabelt liv som ventet henne.

Scener som DENNE vil for alltid bli erstattet med SLIKE og annet Avengers\Transformers-lignende BS
if your not living on a killing ground, you better make your own

Brukeravatar

megaman
Sted: Sandefjord

Legg innav megaman » man 12 nov, 2012

Problemet med disneyfied er at de lager dette barnevennlig, og ikke hva det er ment for å være. "the dark side" blir formet til publikum.
Har ikke noe å si hvilken regissør, produsent, e.l som lager dette. Blir fullstendig ødelagt så lenge ikke dette blir laget som f.eks The Dark Knight Rises...synd.
Men samtidig er episode 4, 5 og 6 laget til dels slik de skal være (se da bort ifra ewoks på slutten av episode 6).
Freelancer

Gå tilbake til «Nyheter»