Første zbrush prosjekt

Her kan du poste ferdige arbeider for kommentarer.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Trådstarter
simen
Sted: Købenahvn

Første zbrush prosjekt

Legg innav simen » tor 18 aug, 2016

Har hatt to uker med zbrush sculpting på truemax nå. Utrolig artig program :D
Anyways... Fyr løs med kritikk. Karakteren er litt inspirert av bfg :D
Har bare lagt på basic shaders i maya
Vedlegg
render02.jpg
render01.jpg
Truemax Academy

Abel
Sted: Oslo

Re: Første zbrush prosjekt

Legg innav Abel » ons 24 aug, 2016

Jeg liker uttryket av karakteren din, og den har en fin sillouete.
Det største problemet jeg ser er at ansiktet og kroppen ikke har riktig anatomy.
Fett fordelingen av ansiktet ser ikke riktig ut, og den generelle ansikts strukturen ser ikke helt korrekt ut.
Når jeg nevner struktur mener jeg for eksempel mangel av tydelig kinnbein, og et klart kjeve parti.
Det jeg vil anbefale deg når du jobber med å modellere ansikt, uavhengig av stil, så er det viktigste å ha referanser som ligner på det du skal lage. Da har du også et mål å nå!
Ikke vær redd for at begynnelsen av en modell ser ut som et smeltet hode, men bruk masse tid til å få riktig struktur, og resten av jobben blir mye enklere.

Dette hørtes kanskje litt slemt, men modellen du har laget så langt er starten på noe kult, men du trenger å bruke mer tid på å få riktig anatomiske former.

Jeg anbefaler deg å gjøre noen ansikts studier, og åpne noen skumle anatomi bøker.

Stå på! Nøkkelen er øvelse!
I am here, I am there, The little Asian is everywhere....IT'S ABEL

Trådstarter
simen
Sted: Købenahvn

Re: Første zbrush prosjekt

Legg innav simen » tor 25 aug, 2016

Takk for god kritikk :D
Jeg ser hva du mener. Det er mulig jeg har lagt for mye vekt på cartoon stilen. Men jeg vil si har har større problem med armene enn med hodet. Men det er bare min mening.
Men deilig med god tilbakemelding. Vi må få dette forumet til å bli aktivt igjen :wink:
Truemax Academy

Gå tilbake til «Ferdige arbeider stillbilder»