Blender spørsmål

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Trådstarter
Lars-Kristian

Blender spørsmål

Legg innav Lars-Kristian » søn 29 mai, 2011

Hei alle sammen.

Jeg lurte på om det er mange her på forumet som har prøvd eller vil prøve ut Blender, men ikke har fått det helt til.
Enten fordi brukergrensesnittet er rart eller man ikke forstår seg på hvordan man utfører en spesiell funksjon i programmet.

Spørsmålet mitt er, om det kanskje er noen som er intressert i en liten guide om hvordan det hele fungerer og hvordan man kan komme over de eventuelle hindringene som er i veien?

Grunnen er å få flere til å bruke programmet, slik at samfunnet rundt blender blir større.

Og med tanke på utvikling av den nye render motoren "Cycles" er det kanskje flere som vil prøve seg.
Bilde
Testbilde jeg har laget i Cycles.
Rendret på et 8800gt, 500 samples på 8 min og 30 sec.

Bildet har mistet litt kvalitet på grunn av tull med opplastingen.

Mvh Lars

danielodland

Re: Blender spørsmål

Legg innav danielodland » søn 29 mai, 2011

Lars-Kristian skrev:Hei alle sammen.

Jeg lurte på om det er mange her på forumet som har prøvd eller vil prøve ut Blender, men ikke har fått det helt til.
Enten fordi brukergrensesnittet er rart eller man ikke forstår seg på hvordan man utfører en spesiell funksjon i programmet.

Spørsmålet mitt er, om det kanskje er noen som er intressert i en liten guide om hvordan det hele fungerer og hvordan man kan komme over de eventuelle hindringene som er i veien?

Grunnen er å få flere til å bruke programmet, slik at samfunnet rundt blender blir større.

Og med tanke på utvikling av den nye render motoren "Cycles" er det kanskje flere som vil prøve seg.
Bilde
Testbilde jeg har laget i Cycles.
Rendret på et 8800gt, 500 samples på 8 min og 30 sec.

Bildet har mistet litt kvalitet på grunn av tull med opplastingen.

Mvh Lars

Spør du fordi du i så fall kunne tenke deg å lage en tutorial? Jeg kunne godt tenke meg noe sånt.
Har hatt mer enn nok med å lære max, maya, houdini og annet, og det er vanskelig å finne tid til å
sitte og knote med noe som er ganske dårlig dekket av tutorialsider. Da er det svært interessant med
en guide til å komme igang, så man slipper å sitte finne ut av alt selv.

Trådstarter
Lars-Kristian

Legg innav Lars-Kristian » søn 29 mai, 2011

Ja det er akkurat det jeg tenker på. :)
Jeg har gått igjennom denne prosessen selv, så jeg tror jeg har det som skal til for å skrive en liten, men innholdsrik guide.

Men det er jo liten vits hvis ingen kommer til å bruke den, så denne tråden er til å kartlegge hvor mange som er interessert, og hva de synes er vanskelig.

Så til de som er interessert, hva er det som gjør at dere ikke bruker, har fått til blender? hvor stopper det opp?

danielodland

Legg innav danielodland » søn 29 mai, 2011

Hadde brukt det hvis jeg slapp å bruke lang tid på å lære selve interfacet/logikken i programmet.

Brukeravatar

vandras

Legg innav vandras » tor 04 okt, 2012

her er tre sider som du burde ta en titt på hvis du skal lære deg blender.
http://www.blender.org/
http://cgcookie.com/blender/
http://www.blenderguru.com/

på cgcookie.com så går de grundig gjennom interfacet.

gleder meg til å se den guiden :)

3dhue
Sted: Slemmestad
Kontakt:

Legg innav 3dhue » tor 04 okt, 2012

En stund siden det forrige ble postet..

Men takk for linker! Har lyst til å se på compositoren til Blender etterhvert. Ettersom Autodesk har jo ødelagt Combustion.. så Toxik.. så Composite..
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Gå tilbake til «Blender»