Blender conference 2010

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
cet
Sted: Brøttum
Kontakt:

Blender conference 2010

Legg innav cet » lør 13 nov, 2010

Noen som har sett video'er fra Blender Conference 2010 lagt ut på nett enda? Jeg har sett noen som Andrew Price har lagt ut på sin vimeo-side (http://www.vimeo.com/16605785), men skulle likt å se flere.. :p Sånn er det når man ikke har mulighet til å reise dit selv.. hehe.. :)

Forresten så lurer jeg fælt på hvor mange det egentlig er som bruker blender her.. Spurte på Blenderartist.org, men fikk ikke så mye respons.

mvh
Carl E.

Brukeravatar

Fafner
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg innav Fafner » tir 23 nov, 2010

Jeg har også bare sett Andrew Price sine, i tillegg til den av Jonathan Williamson. Jeg prøvde å følge med live, men jeg tror jeg var uheldig med tidspunktet. Jeg ser det er blitt lagt ut videoer fra fredagen, skal sjekke dem ut når jeg får tid;)

Jeg har bare brukt Blender til nå, hvis man ser bort i fra et par ukers testing av Maya PLE. Er helt ny her på forumet, så det er bra å endelig kunne prate med andre blender-brukere på norsk :p

Brukeravatar

Trådstarter
cet
Kontakt:

Legg innav cet » søn 28 nov, 2010

Hey, se der ja.. Endelig noen å prate med om blender.. Det virker ikke som om folk i norge har våknet helt for hva som skjer i opensource 3d-verdenen.. :)
Iallefall så får du bare si fra hvis du trenger hjelp med noe. msn-kontoen min ligger det link til her på 3dhue.. :)
Trenger du freelancer?
www.tgfx.no

Brukeravatar

al3k
Sted: bergen

Legg innav al3k » søn 28 nov, 2010

Veldig intrisant den konferansen der, bra de tar fatt i og har fokus på ting som har vært problematisk. har bare prøvd programmet en gang og jeg skjønte egentlig ingenting, syns det var utrolig lite intuitivt(?) og orket bare ikke å sette meg inn i det. Men jeg får ta å sette meg mer inni det å lære, fordi det virker jo ganske bra for å være gratis.

Brukeravatar

Trådstarter
cet
Kontakt:

Legg innav cet » søn 28 nov, 2010

Faktum er at jeg hadde vansker til å begynne med jeg også, men etter å ha sluttet der jeg jobbet og hadde max-lisens, så ble jeg tvunget til å gå over til noe som ikke var dyrt, eller som var gratis, så jeg gav blender en real sjanse til, og satte meg systematisk inn i det.. Etter en stund og en del tutorials begynte jeg endelig å få det til, og ble faktisk så fornøyd at akkurat på nåværende tidspunkt, så har jeg ikke lyst å bytte tilbake til 3dsmax igjen..

det -er- bra til å være gratis, faktisk så bra at det ikke ville være dyrt om det kostet 5-10k heller.. Men jeg er seff glad for at det er opensource, med alle de fordeler det tar med seg. Det er et aktivt community, og mange som er hyggelige og hjelpsomme dersom man skulle havne i vanskeligheter med å finne ut ting.. Interfac'et i blender 2.5x har bare gjort ting enda bedre. Og når render-api'et er ferdig, så er det velkommen til mange flere rendere også. For øvrig har jeg lest at neste opensource-film blender-foundation skal lage innebærer å blande ekte footage med 3d-elementer i stor grad, og dette kommer nok til å sørge for at internal-renderen i blender får et solid løft. Det jeg også har hørt rykter om er at det faktisk også kan ende opp med at det blir programmert inn cameratracking i blender. Hvilket jeg er overmåte glad for i så fall.. :D

Hvis du har forsøkt det før, så anbefaler jeg å forsøke igjen. Det eneste rådet jeg vil gi deg.. Gi det en solid sjanse, og ikke gi opp raskt.. Det er anderledes i forhold til andre pakker, men det er verdt å lære seg. Det er også verdt å nevne at det er raskere i linux enn i windows, jeg bruker ubuntu som mitt hovedoperativsystem, men går innom xp når jeg må..

Nå er ikke jeg verdens beste 3d-artist, jeg lærer hele tiden. Jaja, uansett, hvis du trenger hjelp med noe, så bare spør, jeg skal hjelpe med det lille jeg kan iallefall. :)

mvh
-c-

edit:
var forresten rå den camaro'en du har laget .. :)
Trenger du freelancer?

www.tgfx.no

Brukeravatar

al3k
Sted: bergen

Legg innav al3k » søn 28 nov, 2010

Jo takk. Bra vi har en kar som kan litt her inne da :) Jeg lastet ned 2.5 betaen nå og ser allerede at ting ser 10 ganger bedre ut det har til og med maya preset, ser fram til og begynne å lære nå.

Brukeravatar

Trådstarter
cet
Kontakt:

Legg innav cet » man 29 nov, 2010

goodie. :) kult at flere vil prøve.. Trenger litt flere blender-brukere i norge.
Forresten, hvis du vil ha siste bleeding edge versjon, så kan du laste ned builds fra www.graphicall.org.

mvh
-c-
Trenger du freelancer?

www.tgfx.no

Gå tilbake til «Blender»