Blender 2.44 rc2

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Trådstarter
tobak30
Sted: Oslo
Kontakt:

Blender 2.44 rc2

Legg innav tobak30 » man 07 mai, 2007

Nå er altså blender 2.44 rc2 ute for alle som vil prøve :) Den inneholder subsurface scattering som en av de store nyhetene. Dessuten vil den komme med 64 bit sikker kode. Ikke det at den ikke støttet 64 bit før. Men den var det veldig mye bugs på. Dette er den siste oppdateringen før 2.50 der det vil skje store forandringer i gui, forhåpenlig kommer også en partikkel rebuild med store forbedringer, volumetrikk slik at man kan lage skyer ome ser naturlige ut osv. +++. Det vil komme kustom shortcuts. sånn at du kan velge hvilke knapper som skal gjøre hva.

Se mer på blender.org og roadmapen for hva som skjer.

Brukeravatar

Medi8or
Sted: Lyngdal

Legg innav Medi8or » man 07 mai, 2007

Full fart forover i utviklingen der ja. :y:
Bare en får custom GUI og shortcuts, og et LW preset, så kaster jeg meg på jeg også.. :D
My dongle is small, hard, and purple.

Brukeravatar

Gaute
Sted: Geilo
Kontakt:

Legg innav Gaute » man 07 mai, 2007

Det blir kjembeflott med en stor oppdatering nå jeg :D
Men SSS'en er jo bare en fake da, etter som jeg har skjønt... Det er noe med at den typen renderer Blender bruker gjør det umulig å kalkulere ekte SSS...

Trådstarter
tobak30
Kontakt:

Legg innav tobak30 » man 14 mai, 2007

Hva betyr fake sss når resultatet blir like bra som ekte? Skal man ha ekte sss så kan man bruke indigo.

Dessuten så kommer custom gui med 2.50. Da kan man lage sine egen hurtigtaster med mere. Men det blir fremdeles det non overlapping gui som man forholder seg til.

Man kan se på hva som er godtatt i google summer of code, The toronto project og det nederalndske code projektet for å finne ut hva som blir arbeidet på. Det er store sjanser at mye derifra vil komme inn i blender i september eller oktober når 2.50 kommer ut.

Brukeravatar

Gaute
Kontakt:

Legg innav Gaute » man 14 mai, 2007

Fake eller ikke fake, kommer jo ann på hvordan den regnes ut... har ikke hatt tid til å teste den ut selv enda, men skal nokk det snart ;)

Men i går ble ihvertfall Blender 2.44 offesielt sluppet :D Nå er det bare å se fram til den nye store oppdateringen til høsten (som tobak30 sa)... Gleder meg :D

Trådstarter
tobak30
Kontakt:

Legg innav tobak30 » tir 15 mai, 2007

Faktisk så har Blender hatt 23 oppdateringer siden den ble frigjort som åpen kildekode. Og enda så har versjons nummerene ikke bevegd seg veldig høyt. Faktisk så blir 2.50 det største hoppet i versjons nummer noensinne.

Brukeravatar

Gaute
Kontakt:

Legg innav Gaute » man 21 mai, 2007

Sorry, men har skrevet feil tidligere :S SSS'en er tydligvis ikke fake likevell, har fått feile opplysninger...

Gå tilbake til «Blender»