Valg av programvere

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Trådstarter
Glaland

Valg av programvere

Legg innav Glaland » tor 21 nov, 2013

Hei

Jeg er i en heldig situasjon hvor min arbeidsgiver skal begynne å lage mer animasjoner av produktene og tjenestene sine.
Vi driver innen olje industrien og har engineering, montering og fabrikasjon. Jeg har laget noen filmer i Autodesk Invetor studio. Med Autodesk pakken følger 3ds max med. Jeg har sett masse tutorials og kommet meg opp på et brukbart nivå.

Men prøvde meg litt på Blender i en uke og syntes de var fantastisk program. Mer oversiktlig og lettere å lære. Syntes og det er bedre tutorials der ute. Så nå er problemet mitt hva skal jeg gå for. Arbeidsgiver sier de betaler kurs i 3ds max for meg. Problemet er bare jeg liker Blender bedre. Syntes det er mye bedre å jobbe med.

Spørsmålet mitt er da om dere har noen gode tips på hva jeg skal gjøre? Er det mye 3ds max kan som ikke Blender 2.69 kan? Er det noe langt der fremme som jeg ikke har lært/hørt om enda som jeg bør kunne, men som ikke er mulig i Blender?

Kom gjerne med innspill. Bør kanskje gå for 3dsmax siden det er et bra betalt program og jeg får kurs?

Kan jo nevne at det vil i hovedsak bli modelering i Autodesk Inventor som skal importeres. og ha med i scenene. Men alt rundt vil bli laget i blender eller 3ds max. Det jeg liker litt med Blender er at om jeg slutter i denne jobben min så kan jeg fortsette hjemme for Blender er jo gratis. Og jeg kommer til å fortsette hjemme. Animasjon er jo fantastisk gøy. Hadde vært gøy og hatt som levebrød. Kun animering.

Gå tilbake til «Blender»