Hvor mange modo-brukere her?

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

hardrock_ram
Sted: Kristiansand

Legg innav hardrock_ram » tor 26 aug, 2010

GPU-rendering vil nok trenge seg på etterhvert, siden det er så mye mer potensiell datakraft. nVidia er jo på dette sporet med Fermi-arkitekturen, samtidig som de kjøpte Mental Images for en liten stund siden.

Nøyaktig hvor begrensingene ligger og hvor uoverkommelige de er i dag er det nok ingen her på forumet som kan gi noe godt svar på. (Selv om jeg aner noen som kanskje kommer til å prøve seg :P)
if your not living on a killing ground, you better make your own

Strandli

Legg innav Strandli » tor 26 aug, 2010

Nøyaktig hvor begrensingene ligger og hvor uoverkommelige de er i dag er det nok ingen her på forumet som kan gi noe godt svar på. (Selv om jeg aner noen som kanskje kommer til å prøve seg lursmil)

Jeg tar utfordringen! Selv har jeg ingen peiling sånn egentlig.. Det inntrykket jeg har fått er at CPU er overlegen på kompliserte "Mattestykker", men GPU regner enklere mattestykker mye raskere enn det CPUen ville gjort.
Jeg tror det er derfor det vi ser av GPU-rendering idag er "100% physical correct", ingen triks, bare gnager seg igjennom realisme. Dette kan jo være på grunn av det å jukse realisme er mer kompliserte "mattestykker" enn det å bare bruke brute force metode, så GPU er mer egent for det.
Men dette er bare det inntrykket jeg har fått selv da, kan godt være det er noen bedre grunn enn det jeg vet. GPU-rendering er fremdeles veldig nytt, og ikke mange store renderer som støtter dette enda, CPU rendering har hatt mange år til å bli det der er idag, gir vi GPUen samme tid vil det nok bli noe helt annet ja.

Demonstrasjonene jeg har sett av Mental Images Iray virket veldig lovende, veldig raskt og brukbart. Problemet er vel å kunne bruke dette i en etablert workflow, som er nødvendig for at GPU rendering skal bli en reel løsning, folk må jo bruke det og gi feedback før det blir satt av store ressurser og bli helt brukervennelig. Slik jeg ser det iallefall.

Brukeravatar

Kelemvor
Sted: Tønsberg
Kontakt:

Legg innav Kelemvor » tor 26 aug, 2010

Hvis man ser på videoen jeg linket til så fikk gpu-renderen dårligere resultat på lengre tid enn cpu-renderen, selv med brute-force og masse ting som gpu-renderen ikke fikk til (fresnel og SSS bl.a.)

Brukeravatar

leif
Sted: Oxford
Kontakt:

Legg innav leif » ons 08 des, 2010

Jeg får vel stemme i her også :) Siden 102.
Leif Mariussen - <b><a href="http://www.leifm.com/" target="_blank" class="postlink">http://www.leifm.com/</a>

Brukeravatar

Ezben
Sted: En øy vest for Bergen

Legg innav Ezben » ons 08 des, 2010

Testet 102 da det var nytt og likte det jeg rakk å se på. Tenkte jeg skulle prøve modo igjen nå, så lurer på hvor man enkelt kan finne gode tutorialer for modo?
The road to success is always under construction.

Brukeravatar

Trådstarter
Guilemo
Sted: Viborg, Denmark
Kontakt:

Legg innav Guilemo » ons 08 des, 2010

Link

Ta en titt på denne siden. Målet for karen bak siden, Jim Berton, er å samle alle modo-tutorialene som finnes der ute.
- Henning Sanden

Portfolio

Art-blog

henning.sanden[at]gmail.com

Brukeravatar

Ezben

Legg innav Ezben » ons 08 des, 2010

Flotte greier, skal ta en titt på dette i kveld!
Målet bør kansje og være å få et bedre design på siden som virker litt mer 1995 og ikke 2010 hehe

Brukeravatar

leif
Kontakt:

Legg innav leif » ons 08 des, 2010

Leif Mariussen - <b><a href="http://www.leifm.com/" target="_blank" class="postlink">http://www.leifm.com/</a>

Brukeravatar

Trådstarter
Guilemo
Kontakt:

Legg innav Guilemo » ons 08 des, 2010

Good stuff, Leif. Spesielt vil jeg anbefale CG Tuts Plus. De har noen utmerkede tutorials!
- Henning Sanden

Portfolio

Art-blog

Brukeravatar

Ezben

Legg innav Ezben » tor 09 des, 2010

Ja tutsplus.com er temmelig nice..
Fikk litt tid i går til å teste ut modo, stresset litt med viewportene og noe annet små irriterende greier men det er bare vane sak.
Mye flotte løsninger i modo som jeg falt helt for og preview render og render tiden var elskbar!

Brukeravatar

Kelemvor
Sted: Tønsberg
Kontakt:

Legg innav Kelemvor » tor 09 des, 2010

Luxologys Andy Brown har også en del veldig bra tutorials, selv om de kanskje er rettet mot nybegynnere.. De ligger på luxology.com..

Brukeravatar

Trådstarter
Guilemo
Kontakt:

Legg innav Guilemo » tor 09 des, 2010

Mye flotte løsninger i modo som jeg falt helt for og preview render og render tiden var elskbar!

I såfall: Gled deg til 501 ;)
- Henning Sanden

Portfolio

Art-blog

Brukeravatar

Trådstarter
Guilemo
Kontakt:

Legg innav Guilemo » tor 09 des, 2010

Jeg skal være forsiktig med hva jeg sier her, men la oss bare si at previewet i 501 er raskere. Se nyeste direct connect video for mer info. Kan egentlig ikke si noe om det før 501 er ute.
- Henning Sanden

Portfolio

Art-blog

Brukeravatar

leif
Kontakt:

Legg innav leif » tor 09 des, 2010

:o

Brukeravatar

krth8

Legg innav krth8 » tor 09 des, 2010

Var inne på gnomon nå og så introduction to modo dvd.

blir vel og prøve modo når den kommer.
Russia is not a country, it's a lifestyle...

National Oilwell Varco

www.1kvisuals.com

Gå tilbake til «Modo»