Hjelp til en nybegynner.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
Damio
Sted: Kløfta

Hjelp til en nybegynner.

Legg innav Damio » tor 14 jun, 2012

Hei, jeg driver å lærer meg Modo og det er en del ting som er ganske uvandt i forhold til Maya. Derfor trenger jeg en tråd hvor jeg(og kanskje andre) kan spørre om hjelp til små utfordringer vi kanskje møter på :)

Det jeg irriterer meg over nå er at når jeg skal scale f.eks så havner scalingsverktøyet der jeg trykker med musen, og ikke i midten av meshen eller facen jeg jobber med. Hvordan kan jeg låse verktøyet mitt til å alltid være i senter av face/edge/vertices?

Har dere noen andre tips dere mener det er greit å kunne er det bare å skrive det her også!

Takker for all hjelp.

Brukeravatar

FXdal
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav FXdal » tor 14 jun, 2012

Du har vel sikkert satt action center på automatic, du kan enten sette det til selection, element eller det beste er å huke av action center så skal det være en default. Action centers er veldig uvant i begynnelsen, men det er digg når det sitter i fingrene. også vær obs på forskjellen mellom center og pivot.
Øyvind Fiksdal
http://www.fxdal.com

Brukeravatar

Trådstarter
Damio
Sted: Kløfta

Legg innav Damio » tor 14 jun, 2012

Takk, det funket utmerket! Vet du også hvordan man kopierer en mesh?

Brukeravatar

FXdal
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav FXdal » tor 14 jun, 2012

Du kan enten høre klikke på meshen i item list, eller bruke ctrl d for å duplisere. eller oldschool ctrl c + ctrl v, det som er bra er at det fungerer også på polys. så om du lager en ny mesh layer så kan du kopiere selectede polygoner fra det ene objectet og limer det inn i den tomme mesh layeren om du velger den. Og da tar den med seg UVene.
Øyvind Fiksdal

http://www.fxdal.com

Gå tilbake til «Modo»