Teeside Online. Noen som skal studere online ved teeside?

Spørsmål og svar.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Trådstarter
Asho

Teeside Online. Noen som skal studere online ved teeside?

Legg innav Asho » man 18 jul, 2011

Hei.

Er det noen her som skal studere 3. året ved Teeside University online?
Yesterday is History, Tomorrow is a Mystery, Today is a Gift.

Brukeravatar

NastyMix
Sted: moss

Legg innav NastyMix » man 18 jul, 2011

Har du fått informasjon om at de starter kurset? Har ventet på den i to år.
"Det er sannsynlig at noe usannsynlig vil skje."

Brukeravatar

clayhead
Sted: tr.heim
Kontakt:

Legg innav clayhead » tir 19 jul, 2011

"Online" :? De har webkurs? Er litt skeptisk til hva Teesside klarer å levere av webkurs, har selv gått Noroff første året som web student, og det var jo greit med tanke på å følge ett program med tidsfrister og obligatoriske oppgaver og slikt. Greit å ha satt av tiden spesefikt til å studere. Graden er kjekt å ha, men du lærer nok like mye av å studere på egenhånd med tutorialer og slikt. dvs. det er tiden du investerer i utdanningen din som teller. Ble litt nyskjerrig på dette, håper du poster litt nermere om innhold og slikt når kurset har kommet igang. Hva heter kurset du har tenkt å ta?
<< Oh, those jazz guys are just making that stuff up while they play! >>

Brukeravatar

NastyMix
Sted: moss

Legg innav NastyMix » tir 19 jul, 2011

De HAR ikke webkurs, de skulle begynne med den men det blir hele tiden utsatt. Jeg tittet på pensum som ser ganske lovende ut. Prisen er heller ikke så gærn.

Jeg skal meg si enig at man lærer mye mer i en klasse men enkelte har ikke mulighet eller får ikke støtte til å reise. Da synes jeg det er en fin mulighet til å få graden sin likevel ved å ta det online.
"Det er sannsynlig at noe usannsynlig vil skje."

danielodland

Legg innav danielodland » tir 19 jul, 2011

Lurte på om det var mulig å ta bachelor på web. Har fått beskjed fra flere hold om at det ikke fins slike muligheter. Godt å vite at det er teknisk mulig/lovlig iaffal =)

Trådstarter
Asho

Legg innav Asho » tir 19 jul, 2011

Jeg har snakket med en norsk rådgiver på noroff som nevnte noe om siste året online/webstudent. Jeg måtte kontakte Teeside, og det har jeg gjort men venter forsatt svar fra dem. Det er jo graden jeg ønsker å ha, og vurderer Computer Animation eller Creative Media.

Og som NastyMix sier, så har ikke alle mulighet til å flytte osv, derfor hadde det vært greit å ha det via nettet.

Gir beskjed når jeg har skaffet mer info om dette.
Yesterday is History, Tomorrow is a Mystery, Today is a Gift.

danielodland

Legg innav danielodland » ons 20 jul, 2011

Konge

Brukeravatar

Ravn
Sted: Stockton-on-Tees, England
Kontakt:

Legg innav Ravn » tor 21 jul, 2011

Hei, Asho!

Jeg var selv ferdig med andre år på Noroff i juni, 2008. Jeg fikk beskjed om at Teesside skulle start opp med bachelor på web rundt juletider. Ettersom jeg ikke følte meg klar for å flytte fra hjemlandet, så meldte jeg meg opp på dette kurset. Jeg fikk beskjed om at jeg var akseptert på kurset, og ville få nærmere informasjon i Oktober. Når oktober kom, så fikk jeg ingen informasjon, og måtte selv ringe. Da fikk jeg svar om at kurset "kanskje" startet i Februar. Dette var så uklart at jeg ikke turte å vente lenger. Ettersom det var for sent med alle søknadsfrister på det tidspunktet, så bestemte jeg meg for å ta det som et jobbår.

Året etter tok jeg et kunststudie i Oslo, og når jeg var ferdig med det følte jeg meg endelig klar for en tur til england, og fullførte akkurat graden min der for noen månder siden.

Om jeg skal gi noen råd, så vil det være at dersom informasjonen er uklar rundt bachelor på web nå, 2 år etter at jeg meldte meg på samme kurs uten at det startet.. Dropp det. De burde ha kjørt dette kurset hvertfall ett år før jeg hadde turt å melde meg på som student.

En annen ting er at om du venter litt, så kanskje du finner ut at du vil til england likevel, og det vil du få mye igjen for. Det gjorde hvertfall jeg. Jeg vil også si at jeg fikk mye mer ut av Bachelor året etter å ha studert andre ting og jobbet en stund.

Et annet alternativ er å sjekke ut norske Høgskoler. F.eks Høgskolen i Hamar. Jeg har tidligere vært i kontakt med dem, og fikk da beskjed om at det var fullt mulig å fullføre graden min fra Noroff i Hamar, og få Bachelor derfra.

Håper dette hjalp:) Lykke til!

Gå tilbake til «Skole og utdanning»