Idefagskolen tilbyr nå et løp for bachelor i 3d animasjon

Spørsmål og svar.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
Nebel
Sted: Tønsberg
Kontakt:

Idefagskolen tilbyr nå et løp for bachelor i 3d animasjon

Legg innav Nebel » fre 18 feb, 2011

Idefagskolen har inngått avtale med skolen Ranvensbourne som ligger i helt nye lokaler vegg i vegg med konsertarenaen O2 i London. Etter å ha gått to år på Idefagskolen (3D design og 3D animasjon) kan man nå søke seg rett til tredje året på Ravensbourne i London og få Bachelor grad i Animation Production. Ravensbourne er en toppmoderne skole bare et kvarter unna London sentrum. Les mer om studiet og Ravensbourne her: http://www.rave.ac.uk/2010/02/18/ba-hon ... roduction/

Brukeravatar

Kelemvor
Kontakt:

Legg innav Kelemvor » fre 18 feb, 2011

Gratulerer! Er veldig bra for mange studenter å få et sånt tilbud! =D>

Brukeravatar

8D
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav 8D » tor 16 jun, 2011

Er dette et tilbud som tidligere studenter kan søke sei in på? :-k
Det fins ikke bare 3 men uendelige dimensjoner... and i got to do it all!!!

Brukeravatar

Guilemo
Sted: Viborg, Denmark
Kontakt:

Legg innav Guilemo » tor 16 jun, 2011

Interessant. Hva er egentlig grunnen til at man ikke kan ta hele bacheloren ved Idefagskolen eller Noroff? Er det fordi de ikke er definert som høyskoler? Synd er det uansett.
- Henning Sanden

Portfolio

Art-blog

henning.sanden[at]gmail.com

danielodland

Legg innav danielodland » tor 16 jun, 2011

Guilemo skrev:Interessant. Hva er egentlig grunnen til at man ikke kan ta hele bacheloren ved Idefagskolen eller Noroff? Er det fordi de ikke er definert som høyskoler? Synd er det uansett.

Ja. Tror Noroff faktisk tilbyr en grad nå. Har aldri hørt noen snakke om det, så vet ikke hva
jeg tror om den.

Brukeravatar

Trådstarter
Nebel
Kontakt:

Legg innav Nebel » tor 16 jun, 2011

8D: Ja jeg vil absolutt tro at det er mulig for tidligere studenter og søke seg inn der også. Send meg en mail så skal jeg videresende kontaktinformasjon til de som har med opptak.

Guilemo: Korrekt, det er kun høyskoler og unversiteter som har lov til å tilby Bachelor. Idefagskolen er definert som en fagskole. Men det er jo noen fordeler med å ta et tredje år i England, for det første er London et spennede sted å bo i og for det andre så er 3D og VFX industrien i sterk vekst der og mer og mer av effektarbeidet på store Hollywood produksjoner gjøres i London (bland annet Harry Potter filmene) så det er gode muligheter for å få seg en fot innenfor bransjen utenfor Norge.

Bransjen er i så sterk vekst i Norge for tiden at allerde nå få dager etter at Idefagskolen er ferdig for i år så har ihvertfall 5 av de 15 studentene som har gått ut fra 3D animasjon i år allerde fått seg jobb, så man trenger ikke en Bachelor for å lykkes i bransjen. Man må bare stå på og jobbe de to årene man går på skole så løser det ser for de fleste.

danielodland: Ja Noroff har søkt høyskole status i år, hvor langt de har kommet i prosessen vet jeg ikke.

danielodland

Legg innav danielodland » tor 16 jun, 2011

Nebel skrev:8D: Ja jeg vil absolutt tro at det er mulig for tidligere studenter og søke seg inn der også. Send meg en mail så skal jeg videresende kontaktinformasjon til de som har med opptak.

Guilemo: Korrekt, det er kun høyskoler og unversiteter som har lov til å tilby Bachelor. Idefagskolen er definert som en fagskole. Men det er jo noen fordeler med å ta et tredje år i England, for det første er London et spennede sted å bo i og for det andre så er 3D og VFX industrien i sterk vekst der og mer og mer av effektarbeidet på store Hollywood produksjoner gjøres i London (bland annet Harry Potter filmene) så det er gode muligheter for å få seg en fot innenfor bransjen utenfor Norge.

Bransjen er i så sterk vekst i Norge for tiden at allerde nå få dager etter at Idefagskolen er ferdig for i år så har ihvertfall 5 av de 15 studentene som har gått ut fra 3D animasjon i år allerde fått seg jobb, så man trenger ikke en Bachelor for å lykkes i bransjen. Man må bare stå på og jobbe de to årene man går på skole så løser det ser for de fleste.

danielodland: Ja Noroff har søkt høyskole status i år, hvor langt de har kommet i prosessen vet jeg ikke.

De tilbyr iaffal bachelor på hjemmesidene, så håper da de har orden på det =) Ser mange automatisk velger å gå til teesside på tredjeåret etter noroff fordi noroff har en deal med teesside som gjør opptaksprosessen litt mer smertefri (såvidt jeg har skjønt...får ikke klare svar på dette). Syns dette er en rar motivasjon for å velge skole. Tror jeg ville heller gått et tredje år et sted jeg hadde genuint god tro på.

Brukeravatar

Guilemo
Sted: Viborg, Denmark
Kontakt:

Legg innav Guilemo » tor 16 jun, 2011

Nebel skrev:
.... så man trenger ikke en Bachelor for å lykkes i bransjen.

.

Rettelse: Man trenger ikke Bachelor for å lykkes i bransjen i Norge. Skal man til USA vil det være vanskelig å få oppholdstillatelse uten, med mindre man har lang arbeidserfaring.

Uansett, takk for info :) Greit å få det bekreftet.
- Henning Sanden

Portfolio

Art-blog

henning.sanden[at]gmail.com

Brukeravatar

Trådstarter
Nebel
Kontakt:

Legg innav Nebel » tor 16 jun, 2011

Ja det er riktig. I USA må du ha bachelor eller ha publisert noen verker eller liknende. Men Kanada og England er det som regel ikke noe problem.

Brukeravatar

Mikademius
Sted: Oslo, Norge
Kontakt:

Legg innav Mikademius » fre 17 jun, 2011

Grunnen til at det ikke er noe problem i England er vel Schengen?
I Canada maa arbeidsgiver fylle ut en labour market opinoion som basically sier at de ikke kan finne noen andre til jobben og at man har lyst ut stillingn. Det kan gaa daarlig her og selvom man kommer lettere inn.
Martin Andersson | COO - The Floor Above AB. | Line Producer - Qvisten Animation www.thekove.com | www.animation-hut.no

Gå tilbake til «Skole og utdanning»