Høyskolen i gjøvik.

Spørsmål og svar.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Trådstarter
zzzspawn
Sted: Sandnes
Kontakt:

Høyskolen i gjøvik.

Legg innav zzzspawn » lør 12 feb, 2011

Hei, lurte på om det er noen her som har noe erfaring med HIG? har nettopp lest at de har et fag hvor man lærer 3d og spillutvikling. jeg så meg om på siden deres, og jeg leita på internett, men jeg fant ikke særlig mye info. er også interessert i å finne ut om det finnes noen eksempler på elevarbeid i fra skolen. hadde kanskje vært en skole å velge dersom man ikke har pengene til å studere ved Noroff eller Idéfagskolen ol. :) lurer litt på denne muligheten. (det er et fag man kan velge å ta ved siden av bachelor i medievitenskap elns. =) venter ivrig på respons :DD

why walk if you can fly!

.\oO/
.../\
..|..|
...||

<0o>->

Brukeravatar

Kelemvor
Sted: Tønsberg
Kontakt:

Legg innav Kelemvor » lør 12 feb, 2011

Jeg har gått på HiG, og kan si at det de kalte 3d den gangen var en vits mot det jeg lærte på Idefagskolen. Nå er det noen år siden, så ting kan ha endret seg. Det var bare et valgfag over et semester når jeg gikk der.

Edit: Skreiv visst idefagskolen i en mental blackout. Mente HiG
Sist redigert av Kelemvor den søn 13 feb, 2011, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar

ufoninja
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav ufoninja » lør 12 feb, 2011

Kan skrive under på det Kelemvor sier! Tror jeg faktisk gikk i klasse med Kelemvor det året også :-k Det er som sagt bare et av flere fag, og kan nok på langt nær sammenlignes med egne dedikerte 3d-studier. Jeg tok 1 år i Grimstad også på mitt siste bachelorår til fordel for Gjøvik, da Gjøvik var mest egnet for dem som ville bli systemutviklere på medieteknikk, som det het den gang (skiftet navn fra data-og multimedieteknikk tl medieteknikk dette året). Det kom også et nytt studium ved navn mediedesign. Kan nok hende studiet har endret seg litt siden den gang jeg gikk der rundt 2003, men tviler på at det har blitt den kjempestore forandringen. Du vil uansett kun få 3d, som ett av mange fag, så om det er 3d du vil fokusere på vil jeg ikke anbefale HIG. Høgskolen i Grimstad var faktisk bedre sånn sett med tanke på 3d. Der gikk hvert fall 3d-faget over 1 år, og hovedprosjektet på 3d var på 12 uker i motsetning på HIG, som hadde en eksamensoppgave man hadde 1 uke på :loll:

Trådstarter
zzzspawn
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg innav zzzspawn » søn 13 feb, 2011

hmm.. takk for respons! :D

var noe sånt jeg trodde det måtte være. kan ikke se for meg at det har forandret seg noe særlig.. det virker mer som en liten bonus for de som studerer andre ting. eller dersom en vil studere 3d senere så kan det kanskje være en fordel. men tror nok det blir noe annet på meg da :)

why walk if you can fly!

.\oO/

.../\

..|..|

...||

<0o>->

Gå tilbake til «Skole og utdanning»