Teesside University

Spørsmål og svar.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Robin
Sted: Norge

Legg innav Robin » ons 03 nov, 2010

Tidligere arbeider kan du finne her: http://www.3dtees.org/

Veldig varierende kvalitet derimot, og en del er fra ulike moduler. Eksakt % for karakter osv ligger på Project hjemmesiden din, men du kan vel også spørre din egen supervisor for litt hjelp med slike ting. Han skal vel generelt vite alt, og om han ikke vet det så hjelper han til å finne ut.

Ellers vil jeg si filmselskeren er ganske "spot on" iforhold til hva mitt intrykk er.
Tidligere student ved Noroff og Teesside University.

Brukeravatar

filmelskeren
Sted: Skien
Kontakt:

Legg innav filmelskeren » ons 03 nov, 2010

Andrews:

bodde, tror jeg det var, på Parkside West, det siste huset i rekka til venstre i 1. etasje;) greit nok sted å bo, men godt å komme hjem å skaffe seg egen leilighet igjen, hehe...

hovedoppgaven min fra teesside ligger her: http://arenprodblog.blogspot.com/ prøvde å fokusere mest på character animation, men funka dårlig sammen med innpakningen jeg hadde på oppgaven...og ja, rapporten teller veldig mye, og den må være akademisk skrevet og riktig...

Hvis jeg husker riktig så hadde jeg:

Studio Buisness & Practise
Character Animation
Creative Animation
+hoveoppgaven
(mulig ett fag til, men husker det ikke sånn på rappen)

Føler at jeg brukte mer tid på creative animation oppgaven enn noe annet...vi var en gruppe på 5, men gjorde selv bortimot 70% av filmen selv...den finner du her: "The cartoony Life of Brian" - Vimeo

Brukeravatar

Trådstarter
Andrews

Legg innav Andrews » tor 04 nov, 2010

@robin: takk:) mye linker å driit så blir gitt overalt, umulig få med seg alt :D

@filmelskeren: Fine oppgaver:) Har du noen god tips å komme med?

Brukeravatar

filmelskeren
Kontakt:

Legg innav filmelskeren » tor 04 nov, 2010

@Andrew:

Vel, må være å velge en oppgave som du vil gjøre f.eks. en ide du har gått med lenge osv. Jobb kontinuerlig med oppgaven og ikke minst dokumenter og gjør rede for valgene, researchen(hvem, hva, hvor), sammenlign det du gjør med ting som er blitt gjort
tidligere. Det er gull verdt når man begynner med rapporten bl.a. og beviser din tankegang og prosess som ga sluttresultatet...

Utenom det så ville jeg ha delt med meg oppgaven til andre kreative, slik at andre evt. kan komme med tips, forslag osv...for jobber man mye alene om en ting, kan det fort stagnere seg, og man blir fort blind for hvordan man kan gjøre slutt resultatet bedre;)

Hovedoppgaven er i bunn og grunn det DU har lyst til å gjøre, så lenge det er noe relevant til de fagene man har...

Men dere borte på Teesside har vel allerede noen ideer og valgt oppgave allerede???

Ellers ønsker jeg deg lykke til med oppgaven;)

Brukeravatar

Trådstarter
Andrews

Legg innav Andrews » tor 04 nov, 2010

Takker for gode tips!
Skal nok få opp en WIP her etterhvert i de forskjellige fagene.

Men dere borte på Teesside har vel allerede noen ideer og valgt oppgave allerede???

Har en ganske klar ide ja, men er ikke helt låst enda. Men har startet med storyboard og sånn.

Ellers ønsker jeg deg lykke til med oppgaven;)

Takk for det:)

Brukeravatar

3DJørgen
Sted: Bergen, Norway
Kontakt:

Legg innav 3DJørgen » tor 30 des, 2010

Har dere som bor i england hørt noe særlig om det HER, og har dere peiling på om det er noe som vil gå utover oss nordmenn?
“Think of me like Yoda, but instead of being little and green I wear suits and I'm awesome. I'm your bro—I'm Broda!”

3D Designer/Compositor hos Goontech. Medeier i Henchman & Goon AS.
http://goontech.no/ - http://henchmangoon.com/

TriX3

Legg innav TriX3 » lør 01 jan, 2011

.
Sist redigert av TriX3 den tir 16 mai, 2017, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar

filmelskeren
Kontakt:

Legg innav filmelskeren » man 03 jan, 2011

Er "støtteprogram" for fremmedspråkelige studenter på Teesside. Ett av de første tingene man blir utsatt for er en engelsk test for å se hvordan du ligger ann i engelsk, som da gir deg mulighet for å ta ekstra engelsk timer(usikker om dette da blir obligatorisk eller man kan velge)...dette kan være til hjelp for de som sliter litt med engelsken sin ;)

TriX3

Legg innav TriX3 » man 03 jan, 2011

.
Sist redigert av TriX3 den tir 16 mai, 2017, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar

ew
Sted: Fetsund, Norge
Kontakt:

Legg innav ew » tir 04 jan, 2011

Trix3:

Engelsk testen er kun på PC. Det verste som kan skje er at du må ta engelsk kurs. De sender deg ikke hjem til Norge :P :)

For å få plass melder du interesse til lærer og møter opp på intervju.
Under intervjuet viser du tidligere arbeider og snakker om hvilke moduler/fag du er interessert i. Da jeg søkte Teesside var vi 6 stk+ som søkte. Alle kom inn, men ikke alle takket ja til plass. Har ikke hørt om noen som har fått avslag enda.

Brukeravatar

Trådstarter
Andrews

Legg innav Andrews » man 10 jan, 2011

Har dere som bor i england hørt noe særlig om det HER, og har dere peiling på om det er noe som vil gå utover oss nordmenn?

Du tenker vel kanskje om det vil noen innvirkning på oss nordmenn?

Det veit ikke jeg noe om. Men tviler vel litt, siden vi allerede betaler over 7000pund.

(usikker om dette da blir obligatorisk eller man kan velge)

Får du A, trenger du ikke ta kurset, men kan vel være med hvis man absolutt vil.
Får du B, så kan man snakke seg unna det kurset. Men de anbefaler at man tar det.

Hva krever det av meg for å få plass, eller hvertfall ligge godt ann til å få en plass? Om det er 4 fra noroff som søker, blir det slik at dem beste i faget kommer med?

Du må bestå de 2 årene på noroff.

Som nevnt, så kommer læreren din til å skrive ned de som er interessert i å studere ved Teesside. Så kommer en koselig mann over fra Teesside og tar et intervju. Dette er for å kartlegge hvilke moduler som passer best for deg.

Aldri hørt om noen som ikke fikk lov til å dra over.

Engelsk testen er kun på PC. Det verste som kan skje er at du må ta engelsk kurs.

Kun på papir ville nå jeg tro. Siden vi tok den på papir, og ikke hørt om en eneste som tok den på data. Oppgaven var å skrive et essay.

Brukeravatar

PrefeX

Legg innav PrefeX » ons 02 mar, 2011

Vet du hvilken modul motion capture går under?
Du skrev også at en forventer at en kan ting fra før, men med slikt som VFX og greenscreen som en ikke har hatt undervisning i før, må en her lese seg opp på alt selv, eller vil lærer hjelpe deg å lære basics helt i starten av året? Ser for meg at spesielt greensreen og mocap kan være områder som er tung å sette seg inn i på egenhånd.

Brukeravatar

Trådstarter
Andrews

Legg innav Andrews » søn 06 mar, 2011

Usikker på hvilke modul det er, men vil tippe game et eller annet:) Men du kan jo bare sende de en mail og høre:) Har hørt om folk som valgt å basere hovedprosjektet sitt på Motion Capture. Lære seg hele greia. Så lenge du går på skolen, kan man sikkert få titte innom og teste, så lenge det er relevant. Men du må som sagt høre med skolen:)

Det jeg mente med at de regner med at du kan et par ting fra før, er 3d software, post prod osv. Med mindre du starter på 1 året, da får du grundig opplæring etter det jeg har forstått.

I Advanced Visual Effects, så må vi bruke green screen studioet. Vi har fått bra opplæringer der. De leier inn person som er gode på sitt området, også holder de en workshop med oss i studioet. Så lenge du følger med der, så går alt bra.

Og Mark, som jobber der, hjelper deg med alt hvis du vil, men det kuleste er å holde på og finne ut av ting sjøl:D Feteste uken på skolen!

megamats
Sted: Norge/England

Legg innav megamats » man 11 apr, 2011

Advanced animation for games er en av modulene som bruker motion capture studioet

Brukeravatar

PrefeX

Legg innav PrefeX » ons 17 aug, 2011

Har dere noen tips til oss som skal starte der i år? Regner med dere har plukket opp noe når det kommer til skolen og livet i byen og sikkert mer :)

Lurer også på hva dere annbefaler som reiserute til/fra. Har hørt fly til Newcastle, så buss/taxi til Middlesbrogh... Blitt annbefalt å droppe tog siden det skal være dyrt.

Gå tilbake til «Skole og utdanning»