Teesside University

Spørsmål og svar.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
Andrews

Legg innav Andrews » fre 29 okt, 2010

Har ikke glemt denne tråden! Men virkeligheten traff oss etterhvert :D Veldig mye å gjøre for tiden!

Har kommet litt mer inn i systemet nå, skjønner litt mer hvordan alt fungerer osv. Veldig mange ICAs (in class assessment) å lese seg igjennom for å skjønne hva di forventer av deg:)

Det morsomte faget må vel være Advanced Visual Effects for min del. Lærerene, Simon McKeown og Chris Wyatt er veldig engasjerte i det de driver med å forklarer ting på en god måte! Og ikke minst, så får vi jo leke oss i et green screen rom 8-)

Regner med at det dukker opp noen WIP's tråder her etterhvert:)

Eller så ville jeg vel kanskje anbefale personer som har gått på 3d filmproduksjon ved Noroff å styre unna Creative Animation. Hele faget går ut på å lage en film. Noe man nettopp har gjort når man kommer fra noroff. Og jeg skl ikke legge skjul på at læreren i dette faget virker litt "lost". Kommer nesten alltid forseint, og bruker meste parten av tiden på å si "aaa..eehumm". Hun virker usikker og redd for alle rundt seg. Men dette er min oppfatning.

I Final Year Project, så får man en suporvisor som skal hjelpe deg hele igjennom hele prosjektet. Man føler at man får en god oppfølgning. Her kan gjøre nesten hva man vil, alt fra å lære å rigge i Maya til og lage en vfx shot, eller rett og slett skrive et program, osv.

Student Practice and Business er kanskje et litt kjedelig fag ved første øyekast, men er utrolig nyttig. Man skal gjøre research på den bransjen man muligens har lyst til å jobbe i seinere, f.eks vfx norge, eller animasjon UK. Dette er bare første del av faget, senere skal vi promotere og vise fram en ide av et slag. Så det blir litt mer kreativt etterhvert.

Portfolio starter noe i det sammen duren som SPB, men her skl man gjøre litt mer research på hva som er forventet av portfolioen din, og hvordan den burde være satt sammen. Og etter en lite rapport, så kan du gå å lage ting til portfolioen din.

Det var visst alt jeg rakk, får komme meg til Advanced Visual Effects!

Og skrik ut hvis noen lurer på noe.

Fanzypantz
Sted: Trondheim

Legg innav Fanzypantz » fre 29 okt, 2010

har du peil på hva kravene er for å komme inn på førsteåret på et av de fagene?
Kom arbeidslyst og treng deg på. Her skal du motstand finne. - Flåklypa

Andreas Halvorsen Tollånes - https://andreastollanes.wordpress.com/

Brukeravatar

Trådstarter
Andrews

Legg innav Andrews » lør 30 okt, 2010

Sjekk listen over fag her.

Har desverre ikke det, men kanskje det står noe på linken over:)

Men veit om noen som går første året her, som er fra norge. Kan sikkert høre med de om hvordan de gikk fram osv for å komme seg inn på skolen osv. Hvis det kan være til noen hjelp?

De kan sikkert si noe om krav og sånn også tenker jeg:)

Edit:
Sjekk denne:
http://www.tees.ac.uk/sections/fulltime/UG_entryreq.cfm

Brukeravatar

EinarM
3D/VFX/Concept-artist
3D/VFX/Concept-artist
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav EinarM » lør 30 okt, 2010

hva slags programmer bruker dere Andrews? Og gjør dere oppgaver som er reele for både et animasjonsselskap og et reklame/spillefilm selskap?

Brukeravatar

Trådstarter
Andrews

Legg innav Andrews » søn 31 okt, 2010

hva slags programmer bruker dere Andrews? Og gjør dere oppgaver som er reele for både et animasjonsselskap og et reklame/spillefilm selskap?

Programmene bestemmer man selv. Er mange med forskjellige bakgrunner her, også liker forskjellige program. De har det meste på skolen her, litt forskjellig etter hvilket rom man sitter i.

Er det program eller plugin man ønsker seg, så kan man høre med de. De sier de skal greie å få inn en del av det vi spørr om.

Når det gjelder oppgavene så kommer det veldig ann på hvilket fag det er. Vet at de på advanced game eller noe i den duren, lager et spill, der alle har forskjellige roller.

På Advanced Visual Effects har de gjort det sånn at vi jobber for et fiktivt selskap. De vil se framgang hver uke, og etter jul skal man ha en presentasjon der man presenter ideen sin for selskapet og en rough previs. Så fortsetter man å gjør ideen ferdig og leverer den i april.

Creative Animasjon så lager vi som bare en film. Vil man gjøre animasjon så får man jo det. Man jobber jo også her, som på noroff, med spesifikke roller.

Så det kommer jo alt ann på hvilke fag man han, og hvilken sammensetning man selv har valgt.

@fanzypants: jeg prat med en del nordmenn som går første året her, og de sa at det var veldig straight forward å komme inn her. Ikke noe stress. De sendte visst bare over vitnemålet også var det greit.

Trur nordmenn kommer ganske greit inn uten noen som helst store problemer.

Fanzypantz

Legg innav Fanzypantz » søn 31 okt, 2010

Fundation Year for games and animation

Burde jeg ta dette året før jeg kan ta noen av de andre coursa?

Brukeravatar

Trådstarter
Andrews

Legg innav Andrews » søn 31 okt, 2010

Burde jeg ta dette året før jeg kan ta noen av de andre coursa?

Det vet jeg ikke. Jeg er bare en student ved skolen.

Men ville anbefale deg å kontakte de og høre. De vet hva som skal til og de pleier som regel å svare kjapt.

Mailen til School of comuting er scm-enquiries@tees.ac.uk
Eller så er resten av kontakt infoen HER.

Fanzypantz

okei takk. skal gjøre det :)

Fanzypantz

På tuitions, går vi under EU eller Internationale betalinger?

Brukeravatar

Trådstarter
Andrews

Legg innav Andrews » man 01 nov, 2010

Vil tippe internasjonale. Men kan ikke si det for sikkert.

For 3. året betalte vi 8950£ minus 1500£. Man får et stipend fra skolen når man er fra utlandet.

Og hvis man betaler alt med en gang, så får man 5% rabatt, noe som kanskje ikke høres så mye ut, men det blir en 3-4000kr.

Brukeravatar

Ravn
Sted: Stockton-on-Tees, England
Kontakt:

Legg innav Ravn » man 01 nov, 2010

I forhold til boforhold og kriminalitet så har jeg ikke merket noe til kriminalitet, og bor veldig fint, med god standard.

Jeg har ikke noe imot å ha litt reisevei, så jeg bor i en svær studentblokk i nabobyen. link

Det er dyrere enn campus, koster ca 3400 i månden, men rommet er stort. og jeg har eget bad og dusj, men felles kjøkken. Innboforsikring, strøm, varme og internett er inkludert. 24 timer vakthold og tilstedeværelse i resepsjonen. Generelt sett veldig bra her!

Det tar 3 minutter å gå til toget, ca 5-8 minutter med toget til middlesbrough, og derfra 10 minutter gange til campus. Årskort på toget koster 2800 ca.

Utifra hva jeg har hørt så har middlesbrough det dobbelte av det nasjonale gjennomsnittet for kriminalitet, mens stockton, hvor jeg bor har halvparten. Likevel kan jeg ikke se jeg har følt meg truet noe sted. Det hjelper at byen alltid er full av politi fra politiskolen i middlesbrough.

Ellers syns jeg skolen er fantastisk! Utrolig bra fasiliteter og masse snasent utstyr og leke med. Merker også at folka her har mye sterkere forhold til bransjen, og det er veldig mye fokus på å hjelpe oss med å få oss jobb. Men som det har blitt nevnt tidligere så får man bare hjelp om man spør. Derimot er de veldig imøtekommende og hjelpsomme hvis du gidder å spørre.

EDIT:

Eh, jeg betaler mindre:P Jeg går på Digital Character Animation, og ikke Creative Digital Media, men jeg betaler 7450 pund.

Brukeravatar

Trådstarter
Andrews

Legg innav Andrews » tir 02 nov, 2010

Eh, jeg betaler mindre:P Jeg går på Digital Character Animation, og ikke Creative Digital Media, men jeg betaler 7450 pund

8950-1500 = 7450. Tar du av 5% til, får du 7077,5£ som er den prisen jeg betalte. Dvs med dagens kurs: 66 660kr.

Brukeravatar

Ravn
Sted: Stockton-on-Tees, England
Kontakt:

Legg innav Ravn » tir 02 nov, 2010

dhøøørrr... Jeg er ikke så skarp med tall >_<

Brukeravatar

filmelskeren
Sted: Skien
Kontakt:

Legg innav filmelskeren » tir 02 nov, 2010

Gikk ut av Teesside i 2009...det jeg sitter igjen med er at byen, Middlesbrough, er en ganske sliten by...Universitetet er riktignok veldig bra, så lenge man vet hvordan man benytter seg av lærere og mentorer...Det som overrasket meg litt var at det ikke er noe teknisk man blir lært, kunnskapene i forhold til programvarene er noe man må kunne fra før(men de har ett veldig flott bibliotek hvor man finner alt)...

det andre negative var informasjonen man fikk i forhold til hoveoppgavene, det var grei felles informasjon i starten da man ble informert om hvordan denne hoveoppgaven skulle leveres osv, men falt mer ut og det ble litt mer rot etterhvert som vi forholdt oss til vår prosjektlærer/mentor...mulig han jeg hadde ikke var flink nok til å gi ut riktig informasjon...

Men anbefaler Teesside minst 1 år, stå lenge man på å ikke sitter på rævva(veldig fort å gjøre det, med den lille tida man måtte møte opp på forelesninger og leksjoner) så får man lekt seg noe voldsomt med det skolen har å tilby: greenscreen studio, motion capture, lydstudio, 3D printer osv.

En ekstra bonus er alle de sprø folka du møter...mange kreative folk som inspirerer arbeidet :wink:

Brukeravatar

Trådstarter
Andrews

Legg innav Andrews » ons 03 nov, 2010

@filmelskeren:

Hvor bodde du?

Når det gjelder hovedoppgaven, er det mulig å få se den? Er veldig usikker på hva som forventes av oss, men har skjønt at rapporten er en god del av karakteren.

Hvilken andre fag hadde du?

Gå tilbake til «Skole og utdanning»