Noroff FAQ

Spørsmål og svar.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

simen
Sted: Købenahvn

Legg innav simen » man 15 nov, 2010

hvis man vil få jobb innen 3d design i norge, kan jeg ta full utdanning i norge? eller må jeg til utlandet for å få skikkelig utdannelse? kan jeg f.eks få en god utdannelse ved å gå på noroff i bergen? :?
Truemax Academy

Brukeravatar

Andrews

Legg innav Andrews » tir 16 nov, 2010

du kan ta 2 år i Norge. F.eks 3d design og animasjon som første året, før du går 3d spilldesign eller 3d filmproduksjon som det 2. året.

Skal du ha en bachrlor må du ut av landet, henholdvis til Deakin i Australia eller Teesside i England.

Brukeravatar

Nebel
Sted: Tønsberg
Kontakt:

Legg innav Nebel » tir 16 nov, 2010

Mange får jobb etter endt utdannelse i Norge, men det er også mange som ikke får jobb. Det samme gjelder også de som har tatt en utdannelse i utlandet. Når det gjelder å få jobb så har det ikke nødvendigvis så mye å si hvilken grad du har eller hvilken utdannelse du har, men innsatsen og hva du gjør det til selv er det som teller. Jeg har studenter som kun gjør det de får beskjed om mellom kl 8-16 og jeg har de studentene som jobber fra 8 til 24 og alltid har en rekke egne prosjekter på gang og som hele tiden oppsøker ny kunnskap. Innen 3D så blir man som regel ansatt etter kunnskapen og hva du kan vise til i showreel/portfølja når du er ferdig. Du bør finne den skolen som passer deg og gir deg mest i løpet av utdannelsen (samme om den ligger i Norge eller i utlandet).

Gå tilbake til «Skole og utdanning»