Dilemma. Hva burde jeg/vi velge?

Spørsmål og svar.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
oophus

Dilemma. Hva burde jeg/vi velge?

Legg innav oophus » tir 25 mai, 2010

Noroff 3D Filmproduksjons klassen i Stavanger legges ned neste år, og dermed er jeg/vi (5 stykk) nødt til å se etter andre muligheter.

3D Filmproduksjon i Bergen eller Oslo?

Dere som studerer på disse plassene, hva har dere å si om lærerne, mulighetene samt fordeler/ulemper ved å studere på angitt plass?

Hvor mange bedrifter finner man i Bergen kontra Oslo f.eks når det er 3D relatert.
Hvordan er fasilitetene på skolene der nede, samt hvordan har miljøet i klassene vært nå i det første året?

Brukeravatar

3DJørgen
Sted: Bergen, Norway
Kontakt:

Legg innav 3DJørgen » tir 25 mai, 2010

Hei.

Jeg går første året 3D Design og Animasjon i Bergen nå, og kommer til å gå videre på Filmproduksjon i Bergen til neste år. Jeg har vært veldig fornøyd med læreren, klassemiljøet og studentlivet i bergen generelt. Tror det blir en bra klasse til neste år selv om vi mister noen til spilldesign osv.

Når det gjelder bedrifter kan det nok hende det er litt flere i Oslo, men det er absolutt 3D miljø i Bergen og, med BUG, MIR og GOSU for å nevne noen av de mest kjente.
“Think of me like Yoda, but instead of being little and green I wear suits and I'm awesome. I'm your bro—I'm Broda!”

3D Designer/Compositor hos Goontech. Medeier i Henchman & Goon AS.
http://goontech.no/ - http://henchmangoon.com/

Brukeravatar

Espelanden
Sted: Sunnhordaland

Legg innav Espelanden » tir 25 mai, 2010

Hei, ville berre sei at eg skal flytte fra webstudent og begynne i klasse i bergen på filmproduksjon og synest det ser veldi lovende ut.

Brukeravatar

Trådstarter
oophus

Ok flott, da trur vi at vi velger Bergen. Litt fordi det er rimeligere å få seg leilighet der også.
Så da sees vi nokk.

Brukeravatar

EinarM
3D/VFX/Concept-artist
3D/VFX/Concept-artist
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav EinarM » tir 25 mai, 2010

Er snart ferdig med film oslo. Jeg er fornøyd med opplegg og utstyr. Læreren vår er veldig dyktig med mye erfaring. Anbefales helt klart, og vil tro jobbmarkedet i oslo er størst.

Brukeravatar

Trådstarter
oophus

For min del så bor jeg i Sandefjord, så det er ikke så stort problem det å få kommet seg til Oslo for en visitt her og der blant diverse 3D firmaer når tiden er inne for å se seg litt rundt etter arbeid.

De andre er fra Stavanger derimot, så de hadde nok hatt godt av å kunne fått gjort litt "research" for en eventuell jobb nå som de har mulighet til å få "prøve" ut en annen by.

Brukeravatar

Trådstarter
oophus

Legg innav oophus » fre 28 mai, 2010

Da ser det ut til at de andre har "feiget" ut og skal kjøre lab her i stavanger istedet.

Jeg for min del er mer interessert i å kjøre på videre med klasseundervisning ettersom jeg mener det er litt mer gunstig med tanke på det å få bekjentskaper innenfor folk som skal og er innenfor bransjen til senere samt det også vil være litt mer givende å ha flere folk rundt seg som driver på med det samme som en selv gjør.

Det jeg da lurer på rett og slett er om noen her inne har kjennskap til ledige rom/leiligheter til høsten.

Samme om det er Oslo eller Bergen. Har jeg et like så godt tilbud fra begge områder så velger jeg nok Oslo ettersom det er nærmest hjemplassen min, Sandefjord.

MVh Tim Daniel. :)

Brukeravatar

3DJørgen
Sted: Bergen, Norway
Kontakt:

Legg innav 3DJørgen » søn 30 mai, 2010

Jeg for min del er mer interessert i å kjøre på videre med klasseundervisning

Det tror jeg er en veldig bra beslutning ;)
“Think of me like Yoda, but instead of being little and green I wear suits and I'm awesome. I'm your bro—I'm Broda!”

3D Designer/Compositor hos Goontech. Medeier i Henchman & Goon AS.

http://goontech.no/ - http://henchmangoon.com/

Brukeravatar

Molte
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg innav Molte » søn 30 mai, 2010

Anbefaler helt klart Oslo med tanke på 3D, det er mye mer 3D aktivitet der enn Bergen.
Bergen derimot er en kjempeflott by, og sikkert et kjempefint studentmiljø,
men kan på ingen måte sammenligne seg med Oslo i størrelse.

Forresten, kjempe kult å høre at det fremdeles er interesse for 3D i stavanger, men synd å høre at noroff skal legge ned linja si der.
- Kjetil Molteberg
Kemono.no

Brukeravatar

Trådstarter
oophus

Legg innav oophus » man 31 mai, 2010

Ja de skal kun legge ned andre året, for så å starte opp spilllinjen 2011/2012.

Men ja, jeg har nok valgt å dra til Oslo, så er på utkikk etter hybel/leilighet osv nå.

Brukeravatar

Andrews

Legg innav Andrews » lør 26 jun, 2010

Kanskje litt seint, men du kan leie på Anker. http://www.ankerstudentbolig.no/

Har selv bodd der, og siden de bytter litt om på avdelingene, så blir det 2min å gå til klasserommet ditt. Prisene er stive, men alt er inkludert og det er gull verdt når man er student syns nå jeg.

Gå tilbake til «Skole og utdanning»