Trenger input

Spørsmål og svar.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Trådstarter
Observing Snails

Trenger input

Legg innav Observing Snails » lør 31 des, 2016

Hei!

Jeg har i grunn et veldig enkelt spørsmål. Er Westerdals 3D-grafikk å anbefale og hva vil jeg få ut av en slik utdanning?
Hvis du har erfaringer med linjen, så skrik ut.

Jeg ser etter å ta en ekstra utdanning innen 3D og animasjon, men jeg er litt ukjent med skoler i Oslo og hvilke linjer som ville tilfredsstilt mine ønsker. Jeg sikter etter å gå i retning av spill og film, og ikke minst holde meg i Norge om mulig.

Det hadde vært fantastisk dersom noen kunne hjelpe meg litt med ideer eller erfaringer på dette!

Mvh.
Sneglen

Brukeravatar

Tronotrond
Sted: Houston, TX
Kontakt:

Re: Trenger input

Legg innav Tronotrond » tir 03 jan, 2017

Jeg er ikke kjent med læreplanen deres, men vet de har noen dyktige lærere der iallfall.
Ta en titt på elevarbeidene som kommer derfra. Sammenlign med andre skoler. Det er beste pekepinn på hvordan studiene er.
TD/Technical Animator, Corporate Marketing - National Oilwell Varco, Houston, TX
Freelance 3D/VFX Artist - Hille3D

Ivar Kjellmo

Re: Trenger input

Legg innav Ivar Kjellmo » tor 26 jan, 2017

Hei

Jeg er programansvarlig for 3D-grafikk på Westerdals. Ble tipset om denne posten i dag og svarer nå selv om det er en stund siden posten ble lagt ut. For to år siden la vi om programmet på 3D grafikk slik at det nå er en bachelor grad i 3D grafikk. Her bygget vi ut studiet med enda flere 3D fag. Graden kan bygges på med masterstudier senere om man ønsker ved andre utdanningsinstitusjoner.
3D grafikk på Westerdals er en kunstnerisk og teknisk utdanning der vi utdanner 3D generalister. Det vil si at man får en del av alt, med en base i modellering og teksturering vil man få animasjon, rendering for film og stills og visualisering man vil også få opplæring i 3D for real time, dvs. f.eks. dataspill m.m. Man trenger ikke forkunskaper annet en generell studiekompetanse og en del av studiet er prosjektbasert gjerne i samarbeid med studenter fra andre linjer ved skolen. Jeg vil si at vi har ett veldig godt forhold til industrien og forsøker så godt vi kan å få studenter ut i arbeid etter endt skolegang, der vi bl.a. ønsker at studenter jobber ute i bedrifter i bachelorprosjektet (avsluttende skoleprsjekt) for å få bransje-erfaring.
Jeg vil si at vi har svært gode lærere på programmet som alle har relevant bransje-erfaring. Ta gjerne kontakt (kjeiva@westerdals.no) eller spør i tråden hvis du ønsker mer spesifikke svar om utdanningen.

Vil også informere om at vi har åpen dag 9 februar, kl. 18.00 i Christian Khrogs gate 32, kom gjerne innom å ta en prat! Da kan dere hilse på lærere og studenter som går på skolen. https://www.westerdals.no/arrangementer ... 9-februar/

mvh

Ivar Kjellmo

Gå tilbake til «Skole og utdanning»