3d-Animasjon på Noroff?

Spørsmål og svar.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
sharinx

3d-Animasjon på Noroff?

Legg innav sharinx » man 02 mar, 2015

Hei!

Jeg er ferdig med 3 år på videregående. Jeg gikk 1. året på design og hndverk, 2 året på design og tekstil og 3 året på studiespesialiserende med studiekompetanse.

Også tok jeg to friår, for jeg var usikker på hva jeg ville bli, men har alltid hatt lyst til å bli 3d-animatør egentlig.. Så jeg bare lurer om jeg måtte eventuelt gå noen andre linjer på vgs, eller kan jeg nå f.eks begynne på Noroff eller en annen skole med 3d-animasjon?

Sikkert ett dumt spørsmål, men jeg spør likevel.. :)

Brukeravatar

Tronotrond
Sted: Houston, TX
Kontakt:

Legg innav Tronotrond » man 02 mar, 2015

Med studiekompetanse skal du bare kunne søke deg inn på skolene du nevner.

Hvis det er karakteranimatør du vil bli vil kan du kikke på Høgskolen i Volda. Mange i bransjen som kommer derfra, og skolen er godt annerkjent i Norge. Men den er litt mere generell innen all type animasjon. Animation Workshop i Danmark virker som et knallbra alternativ om du vil ha større fokus på 3D-animasjon.

Ellers har du jo veldig kjente onlineskoler som Animation Mentor og iAnimate, men jeg tror nok jeg ville sett på disse senere. De er nokså rett på sak, og du bør nok delvis kunne programvaren først.
TD/Technical Animator, Corporate Marketing - National Oilwell Varco, Houston, TX
Freelance 3D/VFX Artist - Hille3D

Brukeravatar

Trådstarter
sharinx

Legg innav sharinx » man 02 mar, 2015

Okei, tusen takk for svar! :)

Brukeravatar

Mikademius
Sted: Oslo, Norge
Kontakt:

Legg innav Mikademius » tir 03 mar, 2015

Hvis du skal aime for animasjon ville jeg kikket ut av landet. Norge har lite å stille opp med mot f.eks. The Animation Workshop i Viborg.
Martin Andersson | COO - The Floor Above AB. | Line Producer - Qvisten Animation www.thekove.com | www.animation-hut.no

Gå tilbake til «Skole og utdanning»