Master i 3D animasjon

Spørsmål og svar.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
Sigmo
Sted: Kongsberg
Kontakt:

Master i 3D animasjon

Legg innav Sigmo » tir 16 des, 2014

tanker? verdt å vurdere? eller ikke noe poeng i?
Sigrid Mohn
mail: Sigrid.mohn@gmail.com
portefolio: http://dropr.com/sigmo (veldig fortsatt under arbeid:P)

Brukeravatar

tassel
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav tassel » tir 16 des, 2014

Jeg vet ærlig talt ikke. Sikkert ikke dumt og ha i enkelte jobber. Personlig så har jeg hverken Bachelor eller Master, men i firmaet mitt (MHWirth / Tidligere en del av Aker Solutions) så får man mer lønn. Erfaring og fagbrev ++ teller også hos oss. I mer kreative retninger så tror jeg talent fremdeles spiller en større rolle.

Basert på mine erfaringer så vil jeg heller annsette noen som har gått på typisk Idefagskolen, Noroff, Westerdals osv. (Dette var eksempler) enn f.eks. Universiteter som har mer generell utdanning mot flere felt.

Og det som kansje er aller viktigst for meg i en ansettelses prosess er om personen er genuint interessert i det han holder på med eller om han bare har gått på skole fordi han/hun syntest det så kult ut el.l.

Men jeg vet ikke om jeg svarer helt på det du er ute etter?

saaro
Sted: Lillestrøm /
Kontakt:

Legg innav saaro » ons 17 des, 2014

For meg hadde det kommet an på hvordan studieopplegg det var på masteren. Det er som regel veldig mye skriving og lite "jobbing", så vil man få max ut av det kreative med å få graden?
Jeg personlig ville investert i en data og pult, og jobbet 8-16 som en vanlig jobb et helt år med det feltet du vil. Tror du vil få mer utbytte av det og ikke minst utvikle seg mer kreativt.
En ide er kanskje å leie en pult i et kreativt kontorfelleskap og komme seg inn i bransjen.
Stein Aarø
Daglig leder
Goldbox AS
www.goldbox.no

Brukeravatar

Mikademius
Sted: Oslo, Norge
Kontakt:

Legg innav Mikademius » man 22 des, 2014

meh.
Kommer langt med bachelor i forhold til utlandet og i Norge spiller det ingen rolle.
Martin Andersson | COO - The Floor Above AB. | Line Producer - Qvisten Animation www.thekove.com | www.animation-hut.no

Brukeravatar

Tronotrond
Sted: Houston, TX
Kontakt:

Legg innav Tronotrond » tir 30 des, 2014

Hvis du vil inn som TD i et større studio kan jeg tenke at en Master kan være relevant. Det er vel tross alt en skriftlig oppgave, så da kan du ta et dypdykk innen noe teknisk som sikkert vil hjelpe på jobbsøkingen.

Om du vil jobbe som 3D artist så ser ikke jeg heller at en Master vil gi deg noe ekstra. Bachelor holder som nevnt i massevis om du vil utenlands.

PS! Bachelor er ofte et minimumskrav for å få jobb og oppholdstillatelse om du vil utenfor Europa.
TD/Technical Animator, Corporate Marketing - National Oilwell Varco, Houston, TX
Freelance 3D/VFX Artist - Hille3D

Brukeravatar

Those Silly People
Sted: Ski
Kontakt:

Legg innav Those Silly People » fre 02 jan, 2015

Hei!

Som nevnt ville nok en bachelor holde i stor grad om du ønsker jobb utenfor Norge, men jeg syntes personlig at bacheloren min innen 3D Character Animation ikke ga meg halvparten av kunnskapene og erfaringen jeg ønsket, så jeg fortsatte videre til en master, og jeg synes personlig at det var en stooor forbedring! :)

Se ikke bort ifra at det er nok kun en liten bit med blekk og papir med en dyr prislapp, det er nok hvor mye du selv legger inn i det og hva du kan oppnå på eget initiativ.

Jeg personlig syntes en master i animasjon passet meg ypperlig for hva jeg ønsket å oppnå.. Om det lønner seg for alle? Det er opp til hva du selv ønsker å oppnå ;)
Ole Daniel Aarnes
3D Character Animator & Generalist

http://oleaarnes.weebly.com/

Brukeravatar

Mikademius
Sted: Oslo, Norge
Kontakt:

Legg innav Mikademius » man 12 jan, 2015

Nå har ikke jeg tatt Master, men jeg er usikker på om ikke verdien av å være i et produksjonsmiljø er mer nyttig enn å ta de siste to årene på benken. Jeg ville tro det.
Martin Andersson | COO - The Floor Above AB. | Line Producer - Qvisten Animation www.thekove.com | www.animation-hut.no

Brukeravatar

Guilemo
Sted: Viborg, Denmark
Kontakt:

Legg innav Guilemo » tir 13 jan, 2015

Jeg jobber for tiden i VFX i London, og ut fra det jeg ser her har utdannelsesnivået ditt omtrent ingenting å si på om du får jobben. Du har folk med BA/MA som er runners mens folk uten utdannelse i hele tatt sitter som senior artists. Jeg har ingen anelse hvilken utdannelse folk rundt meg har, og det har egentlig fint lite å si. Jeg har aldri hørt om at noen fikk en jobb over en annen pga han hadde høyere utdannelse. Reelen overveier det meste av grader her. Om du ønsker å ta et ekstra år med utdannelse skader det ikke (og ett år kan ha MYE å si for ferdighetsnivået ditt), men det er et veldig dyrt år, spesielt om du skal til utlandet.
- Henning Sanden

Portfolio

Art-blog

henning.sanden[at]gmail.com

Gå tilbake til «Skole og utdanning»