Hva slags kurs vil du ha?

Spørsmål og svar.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
SandboxMakebelieve
Kontakt:

Hva slags kurs vil du ha?

Legg innav SandboxMakebelieve » lør 24 aug, 2013

Hei og hopp !

Jeg har planer om å arrangere nytt tegne workshop. Det første tegnekurset, som varte 6 uker før sommeren, er nå vel overstått. Jeg har gjort meg en del veldig viktige erfaringer og tanker rundt dette, og ønsker definitivt å kunne fortsette å arrangere kurs, med stadig økende kvalitet og interesse for deg og meg.

Jeg har nå en løpende avtale med Noroff som går ut på at jèg skaper et tilbud og tar meg av organisering, påmeldinger og alt slikt, mot at de backer det med lokaler, nødvendig utstyr, markedsføring osv, samt at de skaffer offisielle kursbevis for deltakere.

En slik avtale gjør det også åpent for at andre entusiaster kan kontakte meg med et eget tilbud, evt ønske om å utarbeide et tilbud. Deretter kan jeg, evt vi sammen, ta det igjennom Noroff for å få realisert det. Men jeg må i så fall gjøre obs på at den avtalen jeg har med Noroff ikke lover noen særlig økonomisk vinning, utover at en selv får delta på kursene gratis. Så det er ikke så mye penger å hente dersom du ville vært med å arrangere.

Derfor er det jo også litt slik at jeg gjerne arrangerer kurs jeg har interesse av å være med på selv, men jeg er veldig åpen for å hjelpe deg dersom du har egne ønsker.

Det prosjektet jeg jobber med nå er å få satt opp et intensivt helgkurs med fokus på concept-art og digital painting mot slutten av Oktober. Jeg har dialog med både Nikolai Lockertsen (lockertsen.net) og Stig Saxegaard (http://stigsax.blogspot.no/) fra Storm Studio i forbindelse med det.

Med det som mål ønsker vi å høre hva det er interesse for rundt det. Hva skulle vært dekket/inkludert i et slikt workshop for at det skulle vært interessante for deg og flere å delta? Og ikke minst - hvor mange her kunne tenkt seg et slikt kurs?

Gi lyd!

- Henrik

Brukeravatar

Guilemo
Sted: Viborg, Denmark
Kontakt:

Legg innav Guilemo » lør 24 aug, 2013

Noe jeg føler virkelig mangler på utdanningsfronten er core design. Mange kurs går gjennom teknisk tegning og slikt, men jeg har ennå ikke vært ute for et kurs som går gjennom virkelig grunnprinsipper i design.

Vi gjorde det i noen uker her på The Animation Workshop, og resultatene var helt utrolige. Vi tegnet kun abstrakt i en hel uke og etter det gikk designferdighetene mine rett opp.

Hvorfor skal jeg velge en komposisjon med mange diagonale linjer i forhold til mange vinkelrette? Hvordan får jeg effektivt et fokus punkt i bildene mine? Hvordan kan jeg leke med proposjoner for å få ulike karakterer? Hvorfor bør ikke øynene være midt i ansiktet om du ønsker en stylized og interessant karakter? Jeg ønsker å få en spesifikk følelse ned i bildet mitt. Hvordan går jeg frem for å klare det? Hva gjør at noe føles ydmykt i forhold til in power?

Kort sagt: Hvordan få et kunstnerisk øye som er basert på kunnskaper og ikke magefølelse. Før TAW kunne jeg gi feedback til folk om at noe var feil med designet, men ikke nødvendigvis hva. Etter mye core design er det MYE enklere å pin-pointe hva nøyaktig som er galt og spesifikt hvordan man fikser det.

Når jeg ser mye arbeid fra f.eks Noroff, er dette det som oftest mangler, no offense til noen som har gått der. Teknisk sett funker ting gjerne godt, men designarbeidet er som oftest ikke på det samme nivået i hele tatt.

Bare noen tanker fra meg :)
- Henning Sanden

Portfolio

Art-blog

henning.sanden[at]gmail.com

Brukeravatar

Trådstarter
SandboxMakebelieve
Kontakt:

Legg innav SandboxMakebelieve » søn 25 aug, 2013

Flott innspill. Jeg skulle gjerne lært alt dette selv, kjenner jeg!

Flere som har innspill ? Jeg trenger også bare å danne et overblikk over hvorvidt det er interesse for kurset i det hele tatt.

Brukeravatar

Heileif

Legg innav Heileif » søn 25 aug, 2013

Jeg er interessert i å lære meg concept-art og digital painting :)

Gå tilbake til «Skole og utdanning»