The Animation Workshop - spørsmål og svar

Spørsmål og svar.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
Guilemo
Sted: Viborg, Denmark
Kontakt:

Legg innav Guilemo » tir 15 mai, 2012

Martin og Mathias: Jeg tar sterk kritikk for dette. Jeg burde selvsagt nevnt at det var billig alkohol på skolen. Øl til 4 kr er ikke feil!

artifushion: Takk skal du ha! :)

Daniel: Det er derfor mange tar Drawing Academy før dem tar bacheloren. That said, om du har sterke 3D skills, teller det veldig. Jeg hørte et rykte om at fra neste år er 3D skills og et requirement i portfolioen. Gode tegneskills er veldig nyttig, men jeg ville hørt hvordan det er om du kun har sterke 3D skills. Jeg har hørt at folk har kommet inn på det grunnlaget før :)

Hikaros: På TDA kreves det ingen kompetanse på noen måte. På TAW kreves det formelt sett studiekompetanse, men jeg vet at det er flere i klassen som aldri fullførte VGS, og de spurte aldri etter vitnemålet mitt. Det er verdt å spørre om du ikke har generell studiekompetanse. Generelt bryr de seg ikke om karakterer i det hele tatt, iallfall. Om du har 6.2 i snitt, hjelper det deg ikke på noen måte.

Det er absolutt ikke bortkastet om du har gått på Idefagskolen.; det er heller en fordel. Det er mange i klassen min og på skolen som har gått på andre skoler før. Heck, mange har og profesjonell erfaring og velger å gå tilbake til skolebenken. Du vil garantert lære masse her du ikke lærer på idefagskolen, ettersom det er veldig mye fokus på tradisjonelle kunstprinsipp :) Man har 4 uker her med en fantastisk lærer, Lawrence Marvit, som har jobbet sammen med noen av de største i bransjen (jobbet og hos pixar). Her går man helt tilbake til grunnleggende design. De tre ukene vi hadde der, pluss en fargeuke, er de ukene hvor jeg har lært mest i hele mitt liv, hands down. Det var utrolig intenst (kom hjem fra skolen ved midnatt hver dag), men det var verdt det. Den første uken tegnet vi bare abstrakte former, ettersom vi gikk helt tilbake til basics, og alle i klassen ble betydelig bedre til å tegne etter dette. Man ser helt tydelig hvem som fikk med seg hva Lawrence underviste og hvem som ikke gjorde det. Man ser det på bruk av farger, komposisjon, design, bruk av values, osv.
- Henning Sanden

Portfolio

Art-blog

henning.sanden[at]gmail.com

Brukeravatar

Hikaros
Sted: Skien

Legg innav Hikaros » tir 15 mai, 2012

Takk for svaret! :) jeg skal nok gå på TDA og TAW etter jeg er ferdig med idéfagskolen, gleder meg til alle årene med mye lærdom~ :3
Don't be jealous - Be inspired

Brukeravatar

Trådstarter
Guilemo
Kontakt:

Legg innav Guilemo » tir 15 mai, 2012

Awesome! Bare å gi en lyd når du er i Viborg :)
- Henning Sanden

Portfolio

Art-blog

Brukeravatar

Trådstarter
Guilemo
Kontakt:

Legg innav Guilemo » ons 23 mai, 2012

En liten artikkel om AnimWork
Link

The Animation Workshop is an animation school housed in former military barracks in Viborg, Denmark. It forms a part of VIA University College. Since the late 1980s, The Animation Workshop has educated and trained animators for the Danish, as well as the international animation, computer game and visual effects industry. Teachers, as well as students, come from both Denmark and the rest of the world - as a result, all classes are conducted in English. The Animation Workshop attracts teachers from all over the world, including professional animation artists from well-known studios such as Pixar and DreamWorks.
- Henning Sanden

Portfolio

Art-blog

Brukeravatar

Mikkelb.bugge
Sted: Nesodden
Kontakt:

Legg innav Mikkelb.bugge » lør 20 okt, 2012

Hei, Jeg har kommet inn på TAW for å gå et 15 ukers 3D character Animation kurs.

Jeg lurte på om dere som tidligere har gått/går på TAW om dere har noen erfaringer fra professional kursene som blir holdt på skolen?

Hvordan var nivået på leveransene til de som hadde gått på kurset?
Ble de integrert i resten av "gjengen" blant studentene på TAW, eller ble de litt outsidere :D hehe

Jeg gleder meg hvertfall! Tenker å smyge meg inn på bachelor studentene for å ta til meg mest mulig læring :)
Mikkel B. Bugge
Main brain @ Norwegian attitude design
www.norwegianattitude.no
www.mikkelbrandtbugge.com

Brukeravatar

Trådstarter
Guilemo
Kontakt:

Legg innav Guilemo » søn 21 okt, 2012

Jeg har liten erfaring med Prof 3D Course, men dette er det jeg vet:
- De har like gode lærere som bachelor-linjen. Mange av de samme underviser der.
- Nivået på mange som begynner der er veldig lavt når det kommer til animasjon. De kan ofte en annen disiplin i 3D, kunst, eller vfx og ønsker å lære seg animasjon, noe de er ny på.
- Elevene blir ikke integrert med resten av TAW noe særlig, utenom at dere vil bli invitert til alle fester skolen holder.

Når du begynner, er det bare å ta turen innom oss! :)
- Henning Sanden

Portfolio

Art-blog

Chris-C

Legg innav Chris-C » man 19 nov, 2012

Ligger portføljen du søkte med online? Jeg skal søke på CGA neste år, hadde vært supert å ha noe og sammenligne med slik at jeg ser om jeg er på riktig nivå :)

Tegne skillsa mine kunne vært bedre (sliter litt med figurtegning), så tenkte å legge ved en del 3D i portføljen min, tror du likevel man kan ha en sjanse? Ser du har skrevet noe om det tidligere.

Brukeravatar

Trådstarter
Guilemo
Kontakt:

Legg innav Guilemo » man 19 nov, 2012

Hei! Nei, portfolioen min er ikke online, men send meg en epost så fikser jeg det :)

Om 3D skillsene dine er gode, har du en god sjans. Hvis ikke, er det vanskelig å komme inn, ettersom de er veldig nøye på å få inn folk med solide tegne-skills. Om du ikke har det, må du kompensere for det på andre måter.

That said, om du ikke har gode tegneskills, vil jeg anbefale The Drawing Academy, som jeg og skrev om. Det er definitivt en bit av meg som angrer på at jeg ikke tok et semester på The Drawing Academy.
- Henning Sanden

Portfolio

Art-blog

Brukeravatar

Trådstarter
Guilemo
Kontakt:

Legg innav Guilemo » lør 26 jan, 2013

Årets kortfilmer er online. Dette er by far den beste av dem. Et meget solid stykke arbeid.

[vimeo]http://vimeo.com/58179094[/vimeo]
- Henning Sanden

Portfolio

Art-blog

Brukeravatar

ktysdal
Sted: Trondheim
Kontakt:

Legg innav ktysdal » ons 30 jan, 2013

Hah, den var jo råtøff! Kul stil og fint utført story. Rart at ingen har kommentert på denne

Brukeravatar

FXdal
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav FXdal » ons 30 jan, 2013

Var heftig den ja. Likte at det hadde kombinert så mange stilarter samtidig og så sømløst.
Øyvind Fiksdal
http://www.fxdal.com

Brukeravatar

Trådstarter
Guilemo
Kontakt:

Legg innav Guilemo » tor 31 jan, 2013

Ennå en fra skolen. Den andre filmen i år som fikk Staff Pick.

Under the Fold
- Henning Sanden

Portfolio

Art-blog

Brukeravatar

v@la
Sted: Porsgrunn
Kontakt:

Legg innav v@la » tor 31 jan, 2013

Fantastiske filmer.. Meget høyt nivå på dette =D>
3D Designer / Animatør