Spørsmål om ressursbruk under nettverksrendering

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins


Trådstarter
hardrock_ram
Innlegg: 1502
Registrert: ons 07 feb, 2007
Sted: Kristiansand

Spørsmål om ressursbruk under nettverksrendering

Legg innav hardrock_ram » tor 06 okt, 2011

1. Hvis jeg lagrer en fil med lokale baner for teksturer og ressurser og sender den til en BB manager, vil de andre rendernodene på nettverket finne igjen disse ressursene hvis filene er lagt inn lokalt på hver node, og mappestrukturen er lik hele veien?

2. Hvis jeg lagrer teksturer og alt med nettverksbaner som henviser til arbeidstasjonen, vil de andre rendernodene hente disse filene kun når selve jobben starter (altså kun en gang), eller vil de hente inn på nytt for hvert bilde som skal rendres?

Jeg bruker 3dsmax, mental ray og Backburner 2012
if your not living on a killing ground, you better make your own

Brukeravatar

Tronotrond
Innlegg: 3748
Registrert: lør 29 okt, 2005
Sted: Houston, TX
Kontakt:

Legg innav Tronotrond » tor 06 okt, 2011

1: Nei, du må mappe opp delte mapper i windows og bruke dem.
F.eks. \\workstation\shared_texture_folder\blabla.png

2. Dette velger du når du sender ut jobben. I net render dialogboksen kan du hooke på include maps som gjør at den pakker med map-filene når den sender jobben til serveren.
TD/Technical Animator, Corporate Marketing - National Oilwell Varco, Houston, TX
Freelance 3D/VFX Artist - Hille3D


Trådstarter
hardrock_ram
Innlegg: 1502
Registrert: ons 07 feb, 2007
Sted: Kristiansand

Legg innav hardrock_ram » fre 07 okt, 2011

Ok, skjønner. Siden den kan sende alle map-filene med en gang, så er det ikke noe problem.
En annen ting:
Hvilket format bør jeg velge for teksturer? Altså noe uten reell merkbar reduksjon i kvalitet, bruker kurant mengde minne og er helt kompatibelt med 3ds max + MR.
if your not living on a killing ground, you better make your own

Brukeravatar

Tronotrond
Innlegg: 3748
Registrert: lør 29 okt, 2005
Sted: Houston, TX
Kontakt:

Legg innav Tronotrond » fre 07 okt, 2011

Tror jeg blir mere en smaksak enn annet. Jeg liker godt PNG som er lossless og komprimert. Noen liker TGA og JPG fungerer jo også greit til mye.

Jeg prøver å unngå å bruke PSD-filer direkte pga størrelsen.
TD/Technical Animator, Corporate Marketing - National Oilwell Varco, Houston, TX
Freelance 3D/VFX Artist - Hille3D


Trådstarter
hardrock_ram
Innlegg: 1502
Registrert: ons 07 feb, 2007
Sted: Kristiansand

Legg innav hardrock_ram » fre 07 okt, 2011

Ok takk. Bare så jeg har et par gode forslag å prøve ;)

Jeg får snart en stor renderjobb med mye polygoner og teksturer, så hastighets- og minneproblemer jeg ikke har hatt tidligere regner jeg med at vil dukke opp nå hvis jeg ikke er forberedt :)
if your not living on a killing ground, you better make your own


Gå tilbake til «3dsmax»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester

cron