liten plagsom detalj i HI IK - chains

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins


Trådstarter
hardrock_ram
Innlegg: 1502
Registrert: ons 07 feb, 2007
Sted: Kristiansand

liten plagsom detalj i HI IK - chains

Legg innav hardrock_ram » tir 04 okt, 2011

Jeg trenger tilgang til HI IK-chains i scenen min via MaxScript. Det går gi og for seg fint det, men en liten ting forstår jeg ikke.

når jeg skriver "show $IKCHAIN001.transform.controller" for å se på properties, så har knappen for å slå IKchain av og på en float-verdi:

...
.VHTarget (Vector_Handle_Target) : node
.SAParent (Swivel_Angle_Parent_Space) : radiobtnIndex
.IK_Goal : transform
.Enabled : float

Så lenge den er over null så settes knappen til enabled. Jeg setter scriptet til å gi verdi 1 eller 0 og satser på at det funker, men er det noe spesielt jeg må vite her? Jeg forstår ikke hvorfor den ikke bare er boolean, eller i det minste en integer-verdi :?

EDIT: Ser at det gir tilbake enten 0.0 eller 1.0 som verdi, avhengig om den er på eller av. Er det bare feil rett og slett? Eller kanskje det har med animasjon å gjøre?
Sist redigert av hardrock_ram den tir 04 okt, 2011, redigert 1 gang totalt.
if your not living on a killing ground, you better make your own

Brukeravatar

Tronotrond
Innlegg: 3748
Registrert: lør 29 okt, 2005
Sted: Houston, TX
Kontakt:

Legg innav Tronotrond » tir 04 okt, 2011

Hm, godt spørsmål. Har ikke vært borti akkurat det her, men det skal gå ann å lage seamless overganger mellom FG og IK-animasjoner, så det har kanskje noe med det å gjøre?
TD/Technical Animator, Corporate Marketing - National Oilwell Varco, Houston, TX
Freelance 3D/VFX Artist - Hille3D


Trådstarter
hardrock_ram
Innlegg: 1502
Registrert: ons 07 feb, 2007
Sted: Kristiansand

Legg innav hardrock_ram » tir 04 okt, 2011

Rendret for mye i det siste? FG = FK ;)

Ja, jeg la det til i posten min før jeg så innlegget ditt. Skulle tro det har noe med animasjon å gjøre, men da hadde det vel holdt med en integer-verdi? Uansett bare en liten detalj, men man begynner jo å lure når man ser det ...
if your not living on a killing ground, you better make your own

Brukeravatar

Tronotrond
Innlegg: 3748
Registrert: lør 29 okt, 2005
Sted: Houston, TX
Kontakt:

Legg innav Tronotrond » tir 04 okt, 2011

Rendret for mye i det siste? FG = FK

Haha, ja, på tide å komme seg i seng tydeligvis ;)
TD/Technical Animator, Corporate Marketing - National Oilwell Varco, Houston, TX
Freelance 3D/VFX Artist - Hille3D


Gå tilbake til «3dsmax»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester

cron