HD-Solver og damping bug?

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
Tronotrond
Sted: Houston, TX
Kontakt:

HD-Solver og damping bug?

Legg innav Tronotrond » man 26 sep, 2011

Driver og setter opp en mekanisk rigg med HD solver, og pleier bruke Damping funksjonen på det forskjellige leddene for å justere hvor mye de skal bevege seg i forhold til hverandre, men har møtt på et merkelig problem. Antageligvis en bug..

Hvis jeg stiller damping, står på frame 0 og har Itterations på solveren til 20, som er standard så fungerer riggen som den skal når jeg drar på end-solveren i viewporten.
Key'er jeg det samme så fungerer den ikke. Da blir bevegelsene forskjellige. Å sette opp itterations gjør liten eller ingen forskjell. Virker som damping virker på frame 0, men mister effekten sin fullstendig etter et par frames.

D.v.s. om jeg strekker ut riggen til max på frame 100 og begynner å stille på damping så skjer det overhodet ingenting før jeg kommer opp på Maxverdien 1. Da spretter objektet tilbake til orginalposisjon. Så verdiene 0 til 0,999 gjør ingenting!

Er det noen som har vært borti dette?!

Bilde
TD/Technical Animator, Corporate Marketing - National Oilwell Varco, Houston, TX
Freelance 3D/VFX Artist - Hille3D

hardrock_ram
Sted: Kristiansand

Legg innav hardrock_ram » man 17 okt, 2011

Tror det er vanskelig å få hjelp når du bruker HD-solver ... Selv unngår jeg den nærmest av prinsipp, selv om den ser ut til å være veldig fleksibel.
if your not living on a killing ground, you better make your own

Gå tilbake til «3dsmax»