Noise i linear interpolation mellom to like keys.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
larsem8
Innlegg: 1506
Registrert: ons 09 nov, 2005
Sted: Kristiansand

Noise i linear interpolation mellom to like keys.

Legg innav larsem8 » tor 18 des, 2014

Heisann

Jeg har satt to keyframes med helt lik verdi (1.0) og linear interpolering. Av en eller annen grunn oppstår det en slags noise i verdien som gjør at den fluktuerer mellom ca 0.999998 og 1.000002

Problemet er at jeg bruker verdien som en conditional i en expression så den veksler vilt mellom true og false. (ca 50 ganger pr frame)

Noen andre som har vært borte i noe sånn? :?
Alle gode ting er 3D

Brukeravatar

havards
Innlegg: 211
Registrert: ons 13 des, 2006

Legg innav havards » tor 18 des, 2014

Hvis det er en scripted expression så kan du bruke

Kode: Velg alt

roundedVal = (dotnetClass "System.Math").Round val
eller

Kode: Velg alt

roundedVal = floor (val + 0.5)
02:14 Misfortune • hun skjuler så jævlig mye i smutthølet
http://folk.ntnu.no/havardsc/site/wordpress/

Brukeravatar

Trådstarter
larsem8
Innlegg: 1506
Registrert: ons 09 nov, 2005
Sted: Kristiansand

Legg innav larsem8 » tor 18 des, 2014

Takk for svar havards :) Har bare en vanlig expression controller men kan evt bytte over til en script controller.

En work around var å sette tangents til spline og sette raten til 0.001 som i praksis blir linjært. Uansett litt funky greie :P
Alle gode ting er 3D


Gå tilbake til «3dsmax»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester

cron