Reaction controller bug?

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
larsem8
Innlegg: 1506
Registrert: ons 09 nov, 2005
Sted: Kristiansand

Reaction controller bug?

Legg innav larsem8 » fre 03 jan, 2014

Jeg har en reaction controller på z rotasjonen til en helper, som er styrt av en expose helpers local euler angle X.

Problemet er at slaven flipper aksen omtrent annenhver frame, men bare hvis reaction manageren er lukket. Hvis jeg åpner opp reaction manager så fungerer det helt fint.

Noen vært borte i noe slikt før?
Alle gode ting er 3D


hardrock_ram
Innlegg: 1502
Registrert: ons 07 feb, 2007
Sted: Kristiansand

Legg innav hardrock_ram » fre 03 jan, 2014

Jeg har desverre ikke Max i nærheten, så jeg får ikke testet selv. Skjer det samme i en ny scene?

Min erfaring er at Reaction Manager er vrang. Den er jo egentlig utrolig kjekk, så jeg synes det er rart at den virker både bugga og nedprioritert\glemt.
if your not living on a killing ground, you better make your own

Brukeravatar

Trådstarter
larsem8
Innlegg: 1506
Registrert: ons 09 nov, 2005
Sted: Kristiansand

Legg innav larsem8 » fre 03 jan, 2014

Jeg bruker den en sjelden gang, gjør mest i expressions osv.

Jeg fant en løsning på problemet. Jeg endret den første staten med en grad slik at masteren ikke står akkurat på den første staten i utgangspunktet. Da funker det fint av en eller annen grunn. Rotasjonen går så fort så man merker ikke at slaven starter en grad for "seint".

Men veldig merkelig at det fungerte fint med manageren åpen og ikke når den var lukket. :-k
Alle gode ting er 3D


hardrock_ram
Innlegg: 1502
Registrert: ons 07 feb, 2007
Sted: Kristiansand

Legg innav hardrock_ram » fre 03 jan, 2014

Høres akkurat ut som reaction controller ja :P.
Synd den er broken, for den kan virkelig være nyttig …

larsem8 skrev:Jeg bruker den en sjelden gang, gjør mest i expressions osv.

Jeg fant en løsning på problemet. Jeg endret den første staten med en grad slik at masteren ikke står akkurat på den første staten i utgangspunktet. Da funker det fint av en eller annen grunn. Rotasjonen går så fort så man merker ikke at slaven starter en grad for "seint".

Men veldig merkelig at det fungerte fint med manageren åpen og ikke når den var lukket. :-k


EDIT: Mulig det er en bug som henger sammen med transform matrisen og flippingen som skjer der … Eneste håpet for å få et godt svar her må være havards :P
if your not living on a killing ground, you better make your own


Gå tilbake til «3dsmax»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester

cron