Irriterende problem med scaling i UVW-mapping

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Trådstarter
hardrock_ram
Sted: Kristiansand

Irriterende problem med scaling i UVW-mapping

Legg innav hardrock_ram » man 03 des, 2012

Ofte når jeg jobber med objekter i UVW-unwrap modifier, så vil den ikke skalere UVW-koordinatene i uvw-editoren. Skalering i freeform fungerer derimot alltid helt fint. Noen ganger fungerer det å hoppe inn og ut av modifieren, andre ganger må jeg gå mer drastisk til verks for å få den til å skalere igjen. Dette er utrolig irriterende, og på et objekt jeg jobber med nå har den låst seg fullstendig. Den NEKTER å skalere, uansett hva jeg gjør. Dette problemet kom når de "oppgraderte" modifieren i max2012. Har noen en idè om hvordan jeg kan fikse dette?
if your not living on a killing ground, you better make your own

Trådstarter
hardrock_ram

Fant ut at ved å skalere en gang med ctrl+alt, så fungerer den igjen ... bugs :x

Brukeravatar

oophus

Legg innav oophus » man 03 des, 2012

Opplever samme problemt jeg også til stadighet. For min del så har det løst seg som du sa ved å gå ut og inn i selection'en. (verts, faces osv).

Trådstarter
hardrock_ram

Ja, slikt pleier å hjelpe, men denne gangen hadde den slått seg helt vrang. Den ville ikke engang når jeg kollapset modifieren og la på en ny! ctrl+alt fungerte heldigvis.

pampers

Legg innav pampers » man 03 des, 2012

Har hatt samme problem selv noen ganger, takk for tipset. Selve modifieren synes jeg har blitt tregere å åpne og lukke etter 2011, selecter du flere objekter med en unwrap-uvw modifier øverst i stacken, så går det tregere det også.

Gå tilbake til «3dsmax»