Beholde "filter maps" i ulike scene states

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
Tormem
Sted: Olso
Kontakt:

Beholde "filter maps" i ulike scene states

Legg innav Tormem » tor 12 jul, 2012

Hei!

Jeg sitter og blir kjent med Max i den nye jobben, og en ting jeg ikke finner svar på er følgende: Kan jeg på en eller annen måte beholde "filter maps" under anti-aliasing menyen under rendersettings i én scene state, for så å ha den av i den annen? Dette blir ikke lagret, ser det ut som (ønsker meg "layer override" fra Maya, i grunn :p ).

Jeg rendrer en strek som blir tegnet opp fra en spline, denne tegnes opp av en gradient og skal ikke blir filtrert. I tillegg er det noen planes med animerte png-sekvenser som blir penest MED filer maps. De to blir batchet ut i ulike sekvenser basert på scene states, men nå må jeg ha filter maps av på begge for å få det til.

hardrock_ram
Sted: Kristiansand

Legg innav hardrock_ram » tor 12 jul, 2012

Det er bare visse ting som blir lagret med scene states, og mye av det er relatert til lys.
Hvis du søker på det i hjelpefila, så får du oversikt over alt som lagres. Jeg har aldri brukt det selv nettopp fordi det er for lite omfattende, i likhet med omtrent alle nye features som har blitt introdusert i Max i det siste ...
if your not living on a killing ground, you better make your own

Brukeravatar

Trådstarter
Tormem
Sted: Olso
Kontakt:

Legg innav Tormem » fre 13 jul, 2012

Takk for svar! Jeg tror jeg driter i filter maps-problematikken og kjører ufilterert med litt motion blur på i post. Angående scene states, må si dette er en snedig vri på render layers fra Maya. Til rene renderpass-løsninger er det ganske rett frem, men ut i fra navnet skulle man tro geometri-states (skalering etc) og ALLE settings i fila (filter maps etc) ble tatt med. Hadde de slengt på muligheten til å høyreklikke på en item og velge "save to scene state" eller noe ville dette vært gull!

DT har noen fine gjennomganger på bruk av scene states mot render pass her (for de som heller ikke kan max :) ):

LINK TIL DIGITAL TUTORS

Gå tilbake til «3dsmax»