Tom Hudson - 3D Studio DOS Early Prototype

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
tassel
Sted: Oslo
Kontakt:

Tom Hudson - 3D Studio DOS Early Prototype

Legg innav tassel » tor 22 mar, 2012

3D Studio DOS Early Prototype

For de av dere som vil se hvor langt utviklingen av programmet FAKTISK er kommet :wink:

[vimeo]http://vimeo.com/9652184[/vimeo]

Autodesk 3D Studio release 1 was released in October of 1990. This is a video showing the operation of the earliest prototype for which we have a backup copy, from November 1988. This video shows that the general layout of the software, while being similar in appearance to the final release version, evolved significantly between this prototype and the final version.

We're coming up on the 20th anniversary of the 3D Studio software and I thought it would be interesting to show how far the software has come from its simple beginnings, over 21 years ago, to its current form in 3ds Max.

How time flies...

[vimeo]http://vimeo.com/11036263[/vimeo]

This is a remastered version of my 1990 promotional animation for 3D Studio DOS release 1.

"Corner Stone" tells the simple story of a building cornerstone who dreams of getting out and going to the beach. Only one thing stands in his way -- He's holding up a 40-story building!

Created in a week on a single 20mHz 80386 computer, Corner Stone is a very simple animation. Read about the creation of the short, the loss and recovery of the data files and the remaking of the cartoon at max.klanky.com/remastering-cornerstone.htm

Brukeravatar

Nebel
Sted: Tønsberg
Kontakt:

Legg innav Nebel » tor 22 mar, 2012

Jeg begynte selv med 3d studio 3.0 for DOS og husker godt det interfacet der :) Var langt mer klønete en i dag og jeg var kjempestolt bare når jeg hadde fått satt noen objekter oppå hverandre.

Her er to animasjoner og bilder jeg lagde i 1994 og 1995 i 3D studio for DOS.
http://henningb.blogg.no/1240992583_feb ... rvegi.html
http://henningb.blogg.no/1240945938_jan ... pper_.html

Vi tar teknologien i dag litt for gitt, men det ligger noen ti år bak oss med mye prøving og feiling for å komme dit vi er i dag :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar

Trådstarter
tassel
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav tassel » tor 22 mar, 2012

Snowmen.. Da tenker jeg på et eller annet party i Horten.. Tror det var Cenus på slutten av 90 tallet engang (96-98) Rundt der??!?!?

Du vant vel Grafikk compen der. Morro morro :D

Brukeravatar

Nebel
Sted: Tønsberg
Kontakt:

Legg innav Nebel » tor 22 mar, 2012

Stemmer det :) Var det bildet her jeg vant med, skrevet det nede i høyre hjørnet. -97 var det ja - good times :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar

Ezben
Sted: En øy vest for Bergen

Legg innav Ezben » fre 23 mar, 2012

huff og huff.. Husker godt r3, rendertiden tok jo flere dager :) hehe
Husker jeg altid gledet meg til Tekno bladet kom i posten for å se hva andre klarte å lage.. pluss demoene. Har stor kjærlighet for demoscenen anda selv om den har dabber litt av .
The road to success is always under construction.

Strandli

Legg innav Strandli » fre 23 mar, 2012

Showing your age guys. ;)

Men seriøst, er sykt å tenke på at dette bare var 15 år siden. Hver gang jeg mimrer om sånt, så lurer jeg på hvordan ting blir 15 år i fremtiden. :p

Brukeravatar

Ezben

Ting blir lettere og mer tilgjengelig over årene så jeg tror at om 15 kan hvem som helst med litt kreativitet holde på med 3d og trykke på de magiske knappene som får alt til å se bra ut..

Brukeravatar

Drakon
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg innav Drakon » fre 23 mar, 2012

Ezben skrev:Ting blir lettere og mer tilgjengelig over årene så jeg tror at om 15 kan hvem som helst med litt kreativitet holde på med 3d og trykke på de magiske knappene som får alt til å se bra ut..

Skummelt å tenke på :/
Don't let the fire fade!

danielodland

Legg innav danielodland » fre 23 mar, 2012

Savner Tekno=)

Brukeravatar

Ezben

<3 Tekno <3

hardrock_ram
Sted: Kristiansand

Legg innav hardrock_ram » lør 24 mar, 2012

Tekno var fine saker ja ... Hvis dere tar kontakt med Inge Matland i Oslo, så hadde han mange gamle blader liggende, i uåpnet plastikk som han solgte billig. Dette er et par år siden, så skal ikke se bortifra at han har blader enda.
Inge var ansvarlig redaktør eller noe sånt ...

Jeg vil ikke anbefale det da, det er bare trist å lese om ting som har dabbet av eller er borte :P (Demoscenen er nevnt)

EDIT: Inge sendte meg mail for et år siden hvor han sa jeg kunne gjerne "reklamere" litt rundt for at han hadde blader liggende, så jeg tror ikke det er noe problem at jeg nevner det her. Jeg tok selv kontakt med Inge for en stund siden for å høre om han som var redaktør, var villig til å selge meg blader.
if your not living on a killing ground, you better make your own

danielodland

Legg innav danielodland » lør 24 mar, 2012

Aha! Skulle gjerne hatt musikkonk-cd'ene jeg=) Kanskje jeg skal kontakte ham=)

Gå tilbake til «3dsmax»