Inserte et vindu

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Trådstarter
bonedaddy
Sted: knarvik

Inserte et vindu

Legg innav bonedaddy » lør 15 okt, 2011

Okey jeg har da lagd en model av en hytte, og prøver å den ene facen på fasaden separert fra resten av fasaden, slik at jeg kan jobbe men og duplicate den til andre steder hvor jeg skal ha vinduer.
Jeg har prøvd detach component, extract og duplicate face hvor facen blir da til en tynn liten strek.
Jeg har keep faces together på. Jeg er i Maya.
Og jeg bruker FACE mode
The object of art is to give life a shape, shakespear

Brukeravatar

The Odd Apple

Legg innav The Odd Apple » lør 15 okt, 2011

Jeg ville restarte maya, evt. hele PCen og. Hvis ikke det fungerer: Skal du se inn i hytta?

Hvis ikke kan du delete facene der vinduene skal inn og lage vinduene separert og combine de når du er ferdig, og merge verticesene på kantene.

Håper det kan hjelpe :)

danielodland

Legg innav danielodland » lør 15 okt, 2011

Hvis du vil fjerne et stykke av meshen og gjøre dette til et eget objekt, bruker du extract. hvis du ikke vil fjerne det men kopiere det, bruker du duplicate face. Hvis du vil klippe ut et stykke av meshen men ikke gjøre det til et eget objekt, bruker du detach component.

Kan imidlertid ikke svare på hvorfor facen blir en tynn strek.

The Odd People: tipper han vil gjøre noe tilsvarende det du sier, men vil bruke et stykke av meshen til å lage vinduet.

Brukeravatar

The Odd Apple

Legg innav The Odd Apple » lør 15 okt, 2011

Well, obviously. Men det er veldig bortkasta tid å sitte å prøve å fikse det i stedet for å bare bruke en annen løsning.

danielodland

Mja, greit å lære noe nytt også=) Selv lærer jeg masse av feilsøking. Men hvis du sitter på et prosjekt med deadline er det vel best å få det unna ja;)

Brukeravatar

Mikademius
Sted: Oslo, Norge
Kontakt:

Legg innav Mikademius » lør 15 okt, 2011

Om planen er aa bruke den delen du kutter ut til aa legge inn flere steder kan det loenne seg aa lage en slik del foerst og deretter kopiere den utover. Bruk hytta du allerede har som en guide. Naar det kommer til selve problemet, har du noen bilder av hendelsesforeloepet? Har du noen aapne hull, altsaa en face som ikke har noen edges som gaar til den ytre rammen (hovedfacen) Extract skal funke ganske greit.
Martin Andersson | COO - The Floor Above AB. | Line Producer - Qvisten Animation www.thekove.com | www.animation-hut.no

Trådstarter
bonedaddy
Sted: knarvik

Legg innav bonedaddy » lør 15 okt, 2011

Restartet programmet og da funket det greit. Tusen takk for alle svar. Danielodland sitt svart var spesielt godt, da jeg fikk vite når man skal bruke de ulike "modene". Dere skal få se prosjektet når det er ferdig, holder på modelere hytten til svigerfar, han skal bygge ut hytten. Og se det i 3d vil jo ha en del å si på hvordan de skal gjør da;)
The object of art is to give life a shape, shakespear

danielodland

Bra det ordnet seg

Gå tilbake til «Maya»