Maya motion vector pass

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
Tormem
Sted: Olso
Kontakt:

Maya motion vector pass

Legg innav Tormem » lør 17 sep, 2011

Hei!

Sitter og svetter bullets her, trenger er motion vektor pass fra Maya 2011.

- Kamera er i bevegelse, ingenting i frame'n er stabilt.
- Har fått ut et et OpenEXR-pass i 32-bit fra contribution maps, men det er nærmest ubrukelig i After Effects
(Bruker EXtractoR for å mappe kanaler, men har fortsatt masse sort, tror ikke alle objektene blir talt med etc, og jeg vrir som besatt på black/white levels)

- Forsøker å bruke lm2DMV shaderen, men samme hva jeg stiller inn* fører det til total kræsj like etter render computation og før render.

Dette må da være mulig å få til?? Jeg vil bare ha et 16-bit RGB pass i iff-format som jeg kan stappe inn i ReelSmart i After Effects! Ikke noe X-Y valører i en nærmest uleslig 32-bit Softimage fil :( :(

Hadde som vanlig satt enorm pris på alle tips og tilbakemeldinger!!

T

*Følger alle tips om Displace Motion Factor = 0, Shutter Angle i kamera = 180, Shutter Open/Close = 0.5...

Brukeravatar

Trådstarter
Tormem
Sted: Olso
Kontakt:

Legg innav Tormem » søn 18 sep, 2011

I kjent stil løser jeg problemet etter nøyaktig ett døgn fikling, og poster løsningen her. Markerer ikke som "løst", for jeg støtte på en følgefeil:

Man kan tvinge Maya til å laste de ustøttede MIP (Mental Imaging Production) shaderene ved å modifisere startscriptet. Google for fremgangsmåte hos CG Persia, blant andre. Der finnes en dings som heter Motion Vector, sett denne på kamera og lek med innstillingne. Det gir et mer sannsynlig pass i RGB man kan klemme ut i nødstilfeller. Følgefeil: Batch render fungerer ikke lenger :D/

hardrock_ram
Sted: Kristiansand

Legg innav hardrock_ram » tir 20 sep, 2011

Større sjans for hjelp hvis du bruker Max :P
if your not living on a killing ground, you better make your own

Gå tilbake til «Maya»