VP 2.0 - ATi Radeon 4850

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Trådstarter
Seb-LB
Sted: Falmouth
Kontakt:

VP 2.0 - ATi Radeon 4850

Legg innav Seb-LB » tor 28 jul, 2011

Hei!

Jeg har akkurat installert Maya 2012 og så på Autodesk sine hjemmesider at de har oppgradert Viewport 2.0 som har fått mange nye funksjoner og ser ganske stilig ut. Sjekk link Her. Når jeg prøver å skru på Viewport 2.0 i Maya så får jeg denne advarselen:

// Warning: Rendering mode is not supported by the graphics card. Switching to default rendering mode

Advarselen er forsovet veldig klar, men jeg lurte på om det likevel var en måte å få fikset så at Viewport 2.0 fungerer med en driver eller lignende?

Grafikkortet jeg bruker nå er av typen ATI Radeon HD 4850.

Brukeravatar

Lorentz
Sted: Tønsberg
Kontakt:

Legg innav Lorentz » fre 29 jul, 2011

har du skaffa maya 2012 hotfix? det løste samme problemet for meg

Trådstarter
Seb-LB
Kontakt:

Legg innav Seb-LB » fre 29 jul, 2011

Da fikk jeg Viewport 2.0 til å fungere med mitt grafikkort. Etter ca 2 timer med feilsøking fant jeg ut at driveren til grafikkortet mitt var utdatert. ](*,) Ikke bare fikset det VP2, men også et problem med at jeg ikke kunne bruke IPR-render!

Men nå lurer jeg på en annen ting: Vet noen hvordan man får til refleksjoner i VP2 som vist på demovideoen?

Ellers må jeg si at VP 2 er veldig imponerende og jeg tror jeg kommer til å bruke det mye i framtiden!

Trådstarter
Seb-LB
Kontakt:

Legg innav Seb-LB » fre 29 jul, 2011

Ups, så ikke svaret ditt før nå Lorentz. Skal installere hotfix nå, så er jeg sikker på at det meste skal fungere fra nå av :wink:

Gå tilbake til «Maya»