[LØST] Blend Shapes problemer, hjelp!

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
Tormem
Sted: Olso
Kontakt:

[LØST] Blend Shapes problemer, hjelp!

Legg innav Tormem » man 23 mai, 2011

EDIT: Løsningen er å slette blend shapes og bruke Edit Deformer > Blend Shape > Add. Da kan man velge listen.
Løsningen med at man ikke kan ha flere noder finnes her:

http://vimeo.com/19165280

Hei!

Jeg sitter på en jobb i Danmark hvor jeg modellerer og rigger noen karakterer. Nå har jeg støtt på et merkelig problem med blend shapes (BS)

Kort fortalt: Brukte den nye blend shape exporter plug-in til Zbrush 4 for å lage BS i Maya. Denne eksporteren lager en blend shape node med alle meshene rettet mot denne. Jeg maler weights og alt er vel. Så skal jeg legge til to shapes til, og får plutselig ikke tilgang til disse i paint weights tool. Listen over shapes inneholder kun den siste shapes jeg la til.

Går i hypergraph og ser at disse meshene peker mot sine respektive grupper i stedet for hovedgruppen med alle shapene i.

Tenkt løsning 1: Få valgt shapene for maling, beholde gruppene som de er. Jeg setter opp driven keys uansett, så det er greit.
Hvordan får jeg valgt alle blend shapes for maling? Nå velger jeg meshet og ingen eller kun en blend shape dukker opp i listen

Tenkt løsning 2: På en eller annen måte bruke hypergraph til å samle alle i en gruppe igjen, da burde jeg få tilgang til dem i den totale listen og jobbe som vanlig. Jeg er rimelig noob med hypergraph, dessverre :(
Hvordan flytte de BS'ene som står for seg selv inn i gruppen med alle de andre?

Tenkt løsning 3: Eksportere alle weights settings jeg har malt til nå og bare gjøre dette på nytt. IKKE populært :)

Setter STOR pris på input!!

Bilde
Bilde

Gå tilbake til «Maya»