Display layers fungerer ikke som de skal.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
Damio
Sted: Kløfta

Display layers fungerer ikke som de skal.

Legg innav Damio » lør 12 feb, 2011

Jeg startet opp Maya i dag og skulle fortsette på en karakter jeg jobber med. Jeg bruker display layers for å "locke" mirror instancen av karakteren, slik at jeg bare kan selecte den ene halvdelen jeg jobber på. Problemet er at funksjonene til display layers har sluttet og fungere. Når jeg setter display type til reference kan jeg fortsatt velge meshen og gjøre endring som en vanelig mesh. Det eneste som fungerer er å skru visibility av og på. Det fungerer helt fint å bruke display layers på andre objekter i scenen, så det må være selve modellen det er feil med. Noen som har opplevd lignende? Jeg har også prøvd med andre display layers og kopier av modellen.

Takker for alle svar.

Brukeravatar

Mikademius
Sted: Oslo, Norge
Kontakt:

Legg innav Mikademius » lør 12 feb, 2011

Jeg tviler på at det er meshen det er noe galt med. Du jobber i Maya... Dagsformen avgjør hva som fungerer og ikke. Dersom du sletter layeret og legger meshen i et nytt et, fungerer det da?
Martin Andersson | COO - The Floor Above AB. | Line Producer - Qvisten Animation www.thekove.com | www.animation-hut.no

Brukeravatar

Trådstarter
Damio

Legg innav Damio » søn 13 feb, 2011

Nei det fungerer ikke. Det som er rart er jo at det fungerer på alle andre objekter, men ikke selve kroppen. Jeg importerte alt inn i en ny scene, så nå fungerer det som det skal.

Brukeravatar

Mikademius
Sted: Oslo, Norge
Kontakt:

Legg innav Mikademius » søn 13 feb, 2011

Brukte du smooth proxy til aa sette opp mirror eller gjorde du det manuelt? I saa fall, fungerer det aa sette opp en ny smooth proxy?

Test ogsaa om dette funker:
- lag en cube
- flytt cuben saa den ikke penetrerer meshen din.
- combine cube og mesh
- velg faces som utgjoer cube
- delete history
- sjekk om det funker i layer
Martin Andersson | COO - The Floor Above AB. | Line Producer - Qvisten Animation www.thekove.com | www.animation-hut.no

Brukeravatar

Trådstarter
Damio

Legg innav Damio » tir 15 feb, 2011

Jeg jobber low-poly så jeg satt det opp uten smoothing med duplicate special. Den "cube" metoden din funket utmerket. Jeg trengte bare å combine den til et annet objekt, uten å slette history. Takk for hjelpen =)

Gå tilbake til «Maya»