Gjennomsiktighet, også i skygger

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
Tormem
Innlegg: 885
Registrert: fre 02 nov, 2007
Sted: Olso
Kontakt:

Gjennomsiktighet, også i skygger

Legg innav Tormem » ons 12 jan, 2011

Hei

Jeg går over de gamle modellene mine og frisker dem opp til portefølje, og har støtt på dette problemet:

- Klistrelappen er firkantet, med en alpha-maske som runder kantene. Jeg satte denne masken og kopier av samme på de markerte valørene som vist under, men får ikke runda av skyggen! Noen innspill? Dette er en effekt av en spotlight med ray trace shadows. Rendret i Mental Ray, temmelig rett frem.

Bilde


Bilde

Brukeravatar

Hymir
Innlegg: 431
Registrert: lør 20 okt, 2007
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav Hymir » ons 12 jan, 2011

Prøv en annen shader enn blinn.

Hos meg funka det med mia_material ::
Bilde

Brukeravatar

Trådstarter
Tormem
Innlegg: 885
Registrert: fre 02 nov, 2007
Sted: Olso
Kontakt:

Legg innav Tormem » ons 12 jan, 2011

Kult, skal sjekke det!

Brukeravatar

Trådstarter
Tormem
Innlegg: 885
Registrert: fre 02 nov, 2007
Sted: Olso
Kontakt:

Legg innav Tormem » tor 13 jan, 2011

Funka som smør, takk for den! Gir vel egentlig mer mening å bruke mental ray materialer til mental ray render, men blinn og lambert er så koselige og enkle :)


Gå tilbake til «Maya»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron