Maya 2011, extrude

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins


Trådstarter
bonedaddy
Innlegg: 574
Registrert: tor 15 okt, 2009
Sted: knarvik

Maya 2011, extrude

Legg innav bonedaddy » man 19 jul, 2010

Holder da på å lage en framtidig racer. Det som er problemet er når eg extruder et antall facer som går hånd i hånd(toucher hverandre), er at verticene i hver og en av facene er separat. Når man endrer x,y,z axen på en av verticiene blir bare en face påvirket. Dette var ikke et problem tidligere idag, så det må ha vært en knapp eg kom til å trykke ved et uhell.

Bilde

Uploaded with ImageShack.us
The object of art is to give life a shape, shakespear

Brukeravatar

christerb
Innlegg: 3256
Registrert: man 24 apr, 2006
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav christerb » man 19 jul, 2010

Hmm.. er ikke sikker på om jeg forstår spørsmålet ditt.

Edit Mesh -> Keep Faces Together ?


Trådstarter
bonedaddy
Innlegg: 574
Registrert: tor 15 okt, 2009
Sted: knarvik

Legg innav bonedaddy » tir 20 jul, 2010

yah dette trudde eg også var den underliggende årsaken, men den var checket... Kan prøve og ta den av og på da..


Det funket dårlig=/
Problemet er ETTER eg har extrudet da verticiene/facene/edges fungerer separat fra hverandre uten å påvirke resten av modellen.

Er det mulig å welde eller lignede verticene?
Takk for svar christerb..=)
The object of art is to give life a shape, shakespear


Trådstarter
bonedaddy
Innlegg: 574
Registrert: tor 15 okt, 2009
Sted: knarvik

Legg innav bonedaddy » tir 20 jul, 2010

Yeees fant ut av det, eller eg fikk fiksa det da.. Merge, nice=)
Fins det noe som vil ta alle verticies, edges, faces som er toucher hverandre å merge de?=)
The object of art is to give life a shape, shakespear

Brukeravatar

christerb
Innlegg: 3256
Registrert: man 24 apr, 2006
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav christerb » tir 20 jul, 2010

Vanlig merge... bare sett threshold verdien veldig lavt.
Jeg har satt den til å være 0.0001 som default.. på den måten kan
man velge hele meshen om man vil, og bare de som ligger nesten
helt oppå hverandre merges.

Har du fortsatt historien på objektet da? Har du sjekket om keep faces together er PÅ på extrude noden..
Tror det er ctrl+shift RMB -> dra ned som er en marking menu snarvei til den.


Gå tilbake til «Maya»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester

cron