2 normalmaps på samme modell?

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
Howii
Sted: Oslo

2 normalmaps på samme modell?

Legg innav Howii » tor 10 sep, 2009

Hej!

Noen som har brukt flere uv-sett? Prøver å bruke 2 normalmaps på en model men sliter... 2 forskjellige colormaps har jeg fått til å fungere fint ved å offsette uv-posisjonen og blende de sammen med blend color noden, som ikke fungerer for normalmaps.

Så prøver å finne en løsning med å bruke uv-sett, så setter veldig pris på hvis noen har noen tips!
3d generalist - Storm Studios

Brukeravatar

Athidi
Kontakt:

Legg innav Athidi » tor 10 sep, 2009

jeg hadde gjort det i photoshop.. lagd de over hverandre med overlay.. viss det var det du mente..

eventuelt legge en mix map på normalmap slotten ?
The right man in the wrong place can make all the difference in the world Mr.Freeman.

So, wake up, Mr. Freeman. Wake up and smell the ashes.

Brukeravatar

Trådstarter
Howii

Legg innav Howii » tor 10 sep, 2009

Tenkte mer på 2 separerte maps, hver på 4k, et til kroppen og et til hodet.
Etter litt knot kom Einar med redningen, assigne en egen shader til hodet og en til kroppen. Det enkle er ofte det beste :P

Skulle gjerne likt å funnet en mer "elegant" løsning tho, men det får bli til seinere. Hovedproblemet var at jeg ikke fikk plugga outputten fra feks blend colors eller layerd texture inn i bump noden. Det fungerer jo med filenoder, som sender ut RGB data regner jeg med, men fra blend eller layerd fikk jeg bare sendt 1 ting, enten R, G eller B :?
3d generalist - Storm Studios

Gå tilbake til «Maya»