Render Layers i Maya

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
Neurotic
Innlegg: 105
Registrert: fre 04 mai, 2007
Sted: Tønsberg

Render Layers i Maya

Legg innav Neurotic » man 17 des, 2007

Hallo.

Driver og jobber med en relativt kompleks modell som skal rendres ut i svært høy oppløsning. Så høy at maskinen min ikke greier det i Batch engang. Derfor må jeg dele den opp i render layers, men det er et puslespill uten like.

Mitt spørsmål er derfor: Er det mulig å rendre et layer med et utvalg objekter og automatisk IKKE rendre områdene som vil bli blokkert av andre objekter?
Formulert på en litt annen måte... Kun rendre de delene av objektet som ville vært synlig for kameraet dersom jeg rendret hele master layer?

Vet jeg for eksempel kan bruke Geometry Matte på objekter for å blokke ut manuelt, men scenen er såpass kompleks at et objekt kanskje krysser over og under, foran og bak andre objekter 3 ganger, og det blir et sant mareritt å bygge opp en layerstruktur for dette for postproduksjon.

Alternativt; Finnes det noen scripts eller tricks for å rendre en del av bildet (For eksempel øvre halvdel) og så kjøre ny batch på resten av bildet?

Noen som skjønner hva jeg mener?

Gå tilbake til «Maya»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron