Selges: 3D World, 77 nummer. Avslag i pris ved kjøp av flere

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Trådstarter
blader_selges

Selges: 3D World, 77 nummer. Avslag i pris ved kjøp av flere

Legg innav blader_selges » tir 16 aug, 2011

Jeg må desverre kvitte meg med min kjære samling med "3d World"-blader. I utgangspunktet ønsker jeg at kjøper kan møte meg i Oslo for å gjennomføre transaksjonen ansikt til ansikt, men dersom kjøper er villig til å betale porto kan jeg også vurdere å sende de i posten (eventuelle skader som oppstår i frakt vil isåfall være på kjøpers ansvar).

Bladene er godt lest men i fin stand. Noen av de har "hundeører" og slitasje på omslag og i noen kan en side ha blitt skadet fordi CD/DVD var limt fast med alt for "bra" lim. Enkelte av bladene har jeg kjøpt på eBay og noen disse lukter litt rart, men jeg finner ikke lukten plagsom så lenge jeg ikke stikker bladet tett opp under nesa og tar et magadrag.

Dersom det er ønskelig så kan jeg godt ta noen bilder av bladene og CD-/DVD-ene.

Prisen for ett nummer er 175 kroner. Kjøper du mellom to og ni stykker får du dem for 150 kroner per stykk. Kjøper du ti eller flere så er prisen 125 kroner per stykk. Enkelte nummer som jeg anser som sjeldne har påslag i pris. Har testet alle CDer og DVDer tidligere (opplyst i listen under hvilke som ikke fungerer 100%), men dersom noen av diskene har blitt ødelagt siden jeg testet dem så vil det selvfølgelig gis avslag/penger tilbake for dette (25 kroner).

Merk at mange programmer som følger med på CD/DVD krever registrering online. Registreringssidene er antakeligvis tatt ned for lenge siden, så disse programmene vil ikke være brukbare (noen har kanskje noen ukers trial uten serial/key). Programmene er veldig gamle ved dette laget og personlig så synes jeg ofte at programmene er det minst interessante innholdet på disken (trial finnes jo ofte for seneste versjon uansett).

Hva angår "supplementene" som fulgte med noen av bladene så har jeg (som nevnt i listen under) #03 og #05. #04 fulgte med 3d World #093 men mangler (som nevnt i listen under). "Supplement" #01 og #02 har jeg ikke, vet ikke om de skulle fulgt med noen av de bladene jeg har. Vet heller ikke om det skulle vært med noen andre "supplementer" med noen av de senere bladene som jeg har. Eventuelle andre ting som fulgte med bladet (reklame, brosjyrer, plakater etc.) er enten kastet eller pakket ned et eller annet sted hvor jeg ikke kan finne dem igjen.

CD/DVD-innpakking (laget av papp/papir) medfølger ikke - disse har jeg kastet eller lagt et sted hvor jeg ikke finner dem igjen.

Følgende nummer er til salgs:

Kode: Velg alt

#001 - 1 stk. CD medfølger (50 kroner påslag i pris fordi den er sjelden)
#005 - 1 stk. CD medfølger (25 kroner påslag i pris fordi den er sjelden)
#006 - 1 stk. CD medfølger (10 kroner påslag i pris fordi den er sjelden)
#008 - 1 stk. CD medfølger (10 kroner påslag i pris fordi den er sjelden)
#010 - 1 stk. CD medfølger (10 kroner påslag i pris fordi den er sjelden)
#014 - 1 stk. CD medfølger
#020 - 1 stk. CD medfølger
#021 - 1 stk. CD medfølger
#022 - 1 stk. CD medfølger
#024 - 1 stk. CD medfølger
#025 - 1 stk. CD medfølger
#027 - 1 stk. CD medfølger
#030 - 1 stk. CD medfølger
#037 - 2 stk. CD-er medfølger
#038 - 1 stk. CD medfølger
#039 - 1 stk. CD medfølger
#052 - 1 stk. CD medfølger
#057 - 1 stk. CD medfølger
#070 - 1 stk. CD medfølger
#073 - 1 stk. CD medfølger
#082 - 1 stk. CD medfølger - delvis uleselig for min datamaskin, 10 kr avslag for dette.
#083 - 1 stk. CD medfølger
#085 - 1 stk. CD medfølger
#086 - 1 stk. CD medfølger
#087 - 1 stk. CD medfølger
#088 - 1 stk. CD medfølger. "3d World supplement 03 - 3d training: The complete guide" medfølger også.
#089 - 1 stk. CD medfølger
#090 - 1 stk. CD medfølger - delvis uleselig for min datamaskin, 10 kr avslag for dette.
#091 - 1 stk. CD medfølger
#092 - 1 stk. CD medfølger
#093 - 1 stk. CD medfølger. "3d World supplement 04 - Architectural Visualisation" mangler, 25 kroner i avslag for dette.
#094 - 1 stk. CD medfølger. "3d World supplement 05 - 3d Hardware: The complete guide" medfølger også.
#095 - 1 stk. CD medfølger
#096 - 1 stk. CD medfølger
#097 - 1 stk. CD medfølger
#098 - 1 stk. CD medfølger
#099 - 1 stk. CD medfølger
#100 - 1 stk. DVD medfølger (25 kroner påslag i pris fordi den er sjelden)
#101 - 1 stk. CD medfølger
#102 - 1 stk. Dobbelsidig DVD medfølger
#103 - 1 stk. CD medfølger
#104 - 1 stk. CD medfølger
#105 - 1 stk. CD medfølger
#106 - 1 stk. CD medfølger
#107 - 1 stk. CD medfølger
#108 - 1 stk. DVD medfølger
#109 - 1 stk. CD medfølger
#110 - 1 stk. CD medfølger
#111 - 1 stk. CD medfølger
#112 - 1 stk. CD medfølger
#113 - 1 stk. CD medfølger
#114 - 1 stk. CD medfølger
#115 - 1 stk. CD medfølger
#116 - 1 stk. CD medfølger
#117 - 1 stk. CD medfølger
#118 - 1 stk. CD medfølger
#119 - 1 stk. CD medfølger
#120 - 1 stk. CD medfølger
#121 - 1 stk. CD medfølger
#122 - 1 stk. Dobbelsidig DVD medfølger
#123 - 1 stk. CD medfølger
#124 - 1 stk. CD medfølger
#125 - 1 stk. CD medfølger
#126 - 1 stk. CD medfølger (10 kroner avslag i pris fordi denne er såpass ny)
#127 - 1 stk. CD medfølger (10 kroner avslag i pris fordi denne er såpass ny)
#128 - 1 stk. CD medfølger (10 kroner avslag i pris fordi denne er såpass ny)
#129 - 1 stk. CD medfølger (10 kroner avslag i pris fordi denne er såpass ny)
#130 - 1 stk. Dobbelsidig DVD medfølger (10 kroner avslag i pris fordi denne er såpass ny)
#131 - 1 stk. CD medfølger (25 kroner avslag i pris fordi denne er såpass ny)
#132 - 1 stk. CD medfølger (25 kroner avslag i pris fordi denne er såpass ny)
#133 - 1 stk. Dobbelsidig DVD medfølger (30 kroner avslag i pris fordi denne er såpass ny)
#134 - 1 stk. CD medfølger (40 kroner avslag i pris fordi denne er såpass ny)
#135 - 1 stk. DVD medfølger (50 kroner avslag i pris fordi denne er såpass ny)
#136 - 1 stk. CD medfølger (75 kroner avslag i pris fordi denne er såpass ny)
#137 - 1 stk. CD medfølger (75 kroner avslag i pris fordi denne er såpass ny)
#138 - 1 stk. Dobbelsidig DVD medfølger (75 kroner avslag i pris fordi denne er såpass ny)
#139 - 1 stk. CD medfølger (75 kroner avslag i pris fordi denne er såpass ny)
#140 - 1 stk. CD medfølger (75 kroner avslag i pris fordi denne er såpass ny)
#141 - 1 stk. CD medfølger (75 kroner avslag i pris fordi denne er såpass ny)

Her er det førstemann til mølla som gjelder. PM meg her på nettsiden eller svar i denne tråden dersom du er interessert så hører du tilbake fra meg innen to-tre dager.

Har også andre blader som selges.
Sist redigert av blader_selges den tor 18 aug, 2011, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar

EinarM
3D/VFX/Concept-artist
3D/VFX/Concept-artist
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav EinarM » ons 17 aug, 2011

en litt stiv pris når man får kjøpt bladene nye for 60-70kr pr stykk? Og det fra siden til 3dartist :-s

Brukeravatar

FXdal
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav FXdal » ons 17 aug, 2011

Må nok si meg enig med EinarM brukte blader holder ikke mye verdi. Og når de i tillegg er høyere priset enn fra leverandør.

#001 - CD medfølger (50 kroner i påslag fordi den er sjelden)
Av erfaring så er det sjeldent at teknologi blader får noe samler status.
Øyvind Fiksdal
http://www.fxdal.com

Trådstarter
blader_selges

Legg innav blader_selges » tor 18 aug, 2011

Jeg har fjernet mine annonser for 3DArtist og Digital Artist da det viste seg at den prisen jeg hadde satt på disse var minst 3 ganger høyere enn markedspris.

Jeg står imidlertid fast på at samme prising vil være korrekt for 3D World og ImagineFX (med unntak av de seneste 16 nummrene som jeg har satt ned i pris for å matche den lave prisen som forlaget selger de seneste nummrene for, samt fordi jeg nå har innsett at dersom jeg skal ta mer for gamle nummer så burde jeg også ta mindre for nyere nummer). Dette er store samlinger som har tatt lang tid å bygge opp og å komplettere.

175 kroner per stykk (prisen som gjelder dersom man ønsker å kjøpe kun ett nummer) er overpris, men det er med vilje - jo flere nummer som mangler de nærmeste "naboene" desto vanskeligere vil det trolig bli å selge bladene. I tillegg kommer det faktum at det er en del jobb for meg i forbindelse med å gjennomføre transaksjonen (reising tar tid og koster penger - jeg har ikke månedskort. Postkontoret har åpningstider som passer meg temmelig dårlig pga. jobb).

De bladene som jeg har kjøpt på eBay fra Amerika har i gjennomsnitt kostet meg 150 kroner per stykk når man regner med porto som jeg måtte betale (de gangene jeg kjøpte flere samlet har jeg måttet betale for toll iom. at CD-/DVD-ene som medfølger faller under andre regler hvilket har ført til at tollvesenet har beregnet avgift på pakkens totale verdi og det gadd jeg ikke krangle med dem om).

Det kan godt tenkes at man finner mange nummer av bladene for en slikk og ingenting på eBay (har forøvrig ikke sjekket hvordan prisen er på blader kjøpt fra Storbritannia), men jeg mener at prisen jeg tar rettferdiggjøres av at min samling er såpass komplett - dette er en samling som det har tatt meg mye tid å bygge opp.

Jeg beklager dersom min tone i denne posten fremstår som krass eller kverulerende - jeg er kun ute etter å finne en pris som både jeg og kjøper kan være fornøyd med og når jeg skriver en såpass argumenterende tekst som denne så er det lett at jeg ender opp med formuleringer som kan gi leseren et feilaktig inntrykk av budskapet jeg forsøkte å formidle.

Jeg vil gjerne høre andres tanker og meninger om prisen på disse bladene :)

Trådstarter
blader_selges

Legg innav blader_selges » fre 19 aug, 2011

Hva har skjedd her? Har svarene til EinarM og johnblunt biltt flyttet over fra tråden som var om 3DArtist til denne tråden som handler om 3D World? Det blir jo helt feil...

Gå tilbake til «Kjøp og Salg»