PC selges. Masser av kraft og godt skjermkort.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

oophus

Legg innav oophus » fre 10 sep, 2010

Man kan jo ikke putte disse folkene under en bås og påstå at de er "dumme". De har bare ikke interessen for slike ting, akkurat på samme måte som at de sikkert har en masse kompetanse innenfor noe annet vi andre har null anelse rundt.

Jeg personlig hadde ikke kjøpt denne for 8000kr nei. Men å gå så lavt som 2000kr trur jeg han ikke trenger å gjøre.

Så lenge man finner den rette personen som ønsker seg en ferdig PC til rundt 6000kr så trur jeg denne ville vært flott, og selv da uten å være "dumme".

Brukeravatar

DrHawkins
Sted: Egersund

Legg innav DrHawkins » fre 10 sep, 2010

jeg gikk inn på denne tråden fordi jeg var interesert i å kjøpe.
helt til jeg så prisen

jeg vet hvor kraftig en pc synker i verdi etter kort tid og derfor med forhandlinger kunne jeg ha strekt meg til 3000kr for denne maskinen.

og det fordi jeg kunne fått en DOBBEL så god maskin til et par lapper mer når det kommer til rendering (3d arbeid)

kommer det på gaming så kunne jeg ha fått dobbel så god maskin til en billigere penge med amd 1090T (6 core)
(hadde handleliste på under 10k med den cpuen men har mista den og orker ikke å lage den igjen nå)

og i følge http://www.cbscores.com/ så er det vanvittig stor forskjell på i5 750 og i7 920 i rendering

i5 750 = 5,69 i score
i7 920 = 7,59 i score

begge overklokket

så jeg ville ikke gitt mye for denne maskinen i det hele tatt og det pga verdien. ikke pga kronene. for kronene hadde jeg fint hatt råd til men verdien er der bare ikke

Brukeravatar

l_o_s_b
Sted: Bergen

Legg innav l_o_s_b » fre 10 sep, 2010

Greit DrHawkins, vi sjønner at du ikkje ville betalt 8000kr for denne. Han har lagt ut eit anna alternativ
Kan evnt. selges slik for 5000kr:

Asus P7P55 Pro Hovedkort
i5 750 cpu
4gb ocz platinum minne
500W Strømforsyning
Radeon 4870 m/ mod
1TB HD
Coolermaster Centurion kabinett
Trådløst tastatur og mus
DVD brenner

Uten skjerm
Så for 5000kr for du ein stasjoner pc som grei nok til det meste. Det er ikkje alle som trenger ein lynrask pc. Som spel pc hadde den sikkert dratt alle spel heilt fint. Den kan brukest til ein brukbar workstation. Og det kan tenkest at du ikkje skal rendre på maskina men har ei anna til det. Det ikkje ein dårlig prossesor sjølv om det finnest bedre prossessorer. Tingen er at du får ein pc til ein billiger pris enn det den ville kosta som ny, sjølvsagt kan du legge på litt å få ein bedre pc.

hardrock_ram
Sted: Kristiansand

Legg innav hardrock_ram » fre 10 sep, 2010

Må si meg stort sett enig med DrHawkins.

Prisen er altfor høy. Man kan sette sammen pcen på komplett med nye deler, og ta rundt halve prisen pga. manglende garanti og fordi man ikke vet hvordan den forrige personen har behandlet den. Den kan ha stått i støv - eller røykfylte rom osv.
Prikken over i`en ved å kjøpe ny på nettet er 14 dagers full angrerett.

Generelt sett kan man si at det er praktisk talt uaktuelt å kjøpe pc brukt.

Hvis det er som Hawkins sier at finn.no har blandet seg borti priser på bruktsaker som selges, da har de gått for langt.
8086, 286, 386 osv. er ganske vanskelig å få tak i, og det gjelder i enda større grad Workstation\Server-prosessorer fra for eks. SGI. Slike ting kan være verdt mye både for kjøper og selger, og da er det ingen andres rett til å blande seg inn. Finn.no kunne nøyd seg lenge med å legge ved en advarsel i annonsen om at varen er mulig overpriset.

EDIT: Kan også nevne at PC-deler er ekstremt billig i Norge, sett i sammenheng med lønnsnivået. Det er nesten umulig å gjøre et "kupp" på for eks. eBay, og hvis man i tillegg tar med alle forbrukerrettighetene vi har i Norge, så vil man oppdage at det best å kjøpe nytt.
if your not living on a killing ground, you better make your own

Brukeravatar

tassel
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav tassel » fre 10 sep, 2010

Til opplysning: Dette er en kjøp/salg tråd og ikke en diskusjonstråd.

Brukeravatar

megaman
Sted: Sandefjord

Legg innav megaman » lør 11 sep, 2010

Helt riktig Admin. Jeg blir forbauset over at noen tar seg frihet til å diskutere hvor godt kjøp dette er.
Personen som har lagt inn denne annonsen ønsker jo ikke en slik debatt. Kjøp eller hold kjeft.

Til Admin: Burde kansje ta vekk "Skriv Svar" i annonse/kjøp salg delen.
Freelancer

Gå tilbake til «Kjøp og Salg»