Selger min pc

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
DrHawkins
Sted: Egersund

Selger min pc

Legg innav DrHawkins » tor 05 jan, 2012

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=32532058

Selger denne maskinen pga overgang til noe helt anna (fisking :P )

ta gjerne kontakt hvis dere er intereserte :)

Brukeravatar

Saberril
Sted: Oslo

Legg innav Saberril » fre 06 jan, 2012

......
Sist redigert av Saberril den søn 08 jan, 2012, redigert 1 gang totalt.
Freelance 3d Artist

Strandli

Legg innav Strandli » fre 06 jan, 2012

Ser ikke helt hvordan den maskinen kan være verdt 25k jeg heller, nei. :p Spesielt når Saberril har klart å lage en bedre maskin til en billigere penge. Man kunne sikkert fått den maskinen enda billigere, hadde Saberril ikke gått for de aller nyeste modellene, som man fort sparer noen tusenlapper på uten at man mister veldig mye hestekrefter. Harddiskene er jo også kraftig overprisa på grunn av produksjonsproblemene etter flommen.
Ny maskin betyr jo også bedre garanti, noe som er en stor fordel over å kjøpe brukt. ;)

Med mindre du finner en lettlurt fjott, så må du nok senke prisen med noen tusenlapper skal den være verdt det. ;)

Mardigras

Legg innav Mardigras » fre 06 jan, 2012

tror du skal revurdere den sinnsyke prisen din. Pc komponenter faller fort i pris over tid.

Pcen jeg satt opp er bedre en ditt oppsett, til en billigere penge og ikke minst nyere

er ikke helt med hvordan du klarer å få den til å koste 42000,-

Stusset også på det, så jeg regnet sammen nypris på komponentene han har skrevet og det endte faktisk opp på rundt 40 000.
Takket være flommen i thailand sitter den PCen med hardisker til over 10 000 kroner. 3x3TB +SSD.

Pcen du satt opp der kan ikke sammenlignes med Hawkins' PC som er en 2 CPU build som medfører dyrere ram (REG/ECC) og hovedkort. Den har også et ganske decent vannkjølingsanlegg og mye mer diskplass 9TB v 3TB.

Her er et kjapt regnestykke.

CPU: 2x 3000
Mobo: 4000
RAM: 6x 500
SSD: 1700
HDD: 3x 3000
GFX: 4000
PSU: 1500
skjerm: 2500
Vannkjøling: 5000
Høytaler: 1500?
Annet(cpu kjøler, mus, tastatur, musematte, lydkort) 3000?

Tilsammen ca 40000.

Strandli

Legg innav Strandli » fre 06 jan, 2012

Ser man det...

Allikevel, jeg ser ikke helt målgruppen her. Til gaming er den helt overkill, hvor man kan få en like god spillopplevelse til halve prisen.

Til 3D-folk, så skriver han at den ikke er så god på rendering. Og som personlig workstation, så er den nok også litt overkill. Målgruppen er liten nok fra før, og jeg tror ikke mange ønsker å betale for ting som ikke var helt nødvendig, slik som vannkjøling.

Det kan godt være jeg er alene om dette, men hadde jeg hatt 25k til å brenne av på en data, så hadde jeg nok brukt de på noe annet og nyere. Enten noe skreddersydd, eller delt opp budsjettet og kjøpt en ekstra maskin noen år senere som ga mer for pengene.

Når det er alternativene du har, så ser jeg ikke noe særlig stort marked for en så dyr brukt-PC, og syntes derfor det er like greit å senke prisen hvor den blir mer fristende. Syntes JEG da.

Brukeravatar

Saberril

Legg innav Saberril » fre 06 jan, 2012

joda men jeg satt opp en pc som skulle være billigere og bedre :) ikke det han la opp. At han kjører 2 cpu er en ting, men en xeon 6 cores dasker ut de 2 gamle der anyday.

og det er også mere minne i den jeg satt opp. Tviler også på at det er noen person i verden som faktisk bruker eksterne lydkort lenger :P

ser bare ikke hvordan pcen hans er verdt de 25k uansett hvordan man vrir å vender det. mellom 15-20k ja da er man inne på et godt kjøp av en brukt pc. noe mere en det, kan man gå å kjøpe nytt.
Freelance 3d Artist

Mardigras

Legg innav Mardigras » fre 06 jan, 2012

Er helt enig med dere. Jeg ville bare påpeke at den nyprisen han nevnte ikke var så feil som saber påstod.

En gamer kan skaffe seg en ny pc som er bedre for sitt bruk ny, for under 25000. En som jobber med 3D kan kjøpe en bedre workstation til 25000 hvis man ser bort ifra alt "tullet" (vannkjøling og 9TB disker). Jeg ville vurdert å selge komponentene separat. Ser ikke noe marked for denne pcen, men det er likevel ikke helt på jordet å få 20k+ for de komponentene hvis han finne en kjøper for alt. Tror prosessor og hovedkort kan være vanskelig å selge men.

Brukeravatar

FXdal
Kontakt:

Legg innav FXdal » fre 06 jan, 2012

Pcen du satt opp der kan ikke sammenlignes med Hawkins' PC som er en 2 CPU build som medfører dyrere ram (REG/ECC) og hovedkort. Den har også et ganske decent vannkjølingsanlegg og mye mer diskplass 9TB v 3TB.

Må ikke ha REG/ECC om du har 2 CPUs. Jeg har 2 xeon5650 men bruker bare vanlig ram. Det eneste er at om jeg bruker registrert ram så får jeg doblet mengden.
Øyvind Fiksdal
http://www.fxdal.com

Brukeravatar

Trådstarter
DrHawkins

Legg innav DrHawkins » fre 06 jan, 2012

Til rendering så er det ikke de aller beste cpuane nei men de er enormt gode for det om, har sett mange tester der jeg slår andre si tid med i7 980.
man kan oppgradere til 5690 cpuane så får man de beste cpuane innen intel. de er svindyre da men ny bios gjør det fullt mulig.

til gaming er den overkill men til 3d arbeid er den i grunnen veldig god, grunnen til stor lagring er nettopp for å lagre ting også, det er multimaskin om du vil kalle det det.

Vannkjølinga får du ikke tak i norge og må bestilles fra tyskland og derfor kommer det ca 1000kr i toll på den s¨å hvis du regner frakt på alt i tillegg fra butikk så havner du på ca 42000. jeg satte selv opp pcen i butikken nå jeg satte den ut på salg og sjekket.

Det står at du kan ringe for å forhandle ;)

Brukeravatar

krth8

Legg innav krth8 » fre 06 jan, 2012

er det 25000 kroners fiskestang som er greia nå?
Russia is not a country, it's a lifestyle...

National Oilwell Varco

www.1kvisuals.com

Brukeravatar

v@la
Sted: Porsgrunn
Kontakt:

Legg innav v@la » fre 06 jan, 2012

Ser ikke helt poenget med å diskutere dette opp og ned når dette er en tråd for salg ,noe man burde kunne uten at folk skaper tvil og debatt hvorvidt det ene eller det andre. Hvis man er totalt urimelig og omtrent er ute etter å lure folk så ja. Men dette er absolutt ikke tilfelle og maskina er et råskinn av en PC. La det være opp til kjøperen å vurdere det ene og det andre. Jeg kjenner jeg hadde blitt meget irritert om det var jeg som skulle prøve å selge min PC og det blir skapt tvil om det ene og det andre. Im just saying.....

(det kan være jeg er ekstremt trøtt idag, men det skal jeg ta standpunkt til i morgen =P~ )
3D Designer / Animatør
www.mediateam.no
www.3dvala.com

Brukeravatar

Tronotrond
Sted: Houston, TX
Kontakt:

Legg innav Tronotrond » lør 07 jan, 2012

Sier meg enig med v@la her. Det er opp til selger hva han vil prøve å selge for.

Diskusjoner som dette i salgstråden blir bare et sidespor.
TD/Technical Animator, Corporate Marketing - National Oilwell Varco, Houston, TX
Freelance 3D/VFX Artist - Hille3D

hardrock_ram
Sted: Kristiansand

Legg innav hardrock_ram » lør 07 jan, 2012

Enig jeg også. Så lenge det ikke er direkte lureri, så bør han prøve å selge for den prisen han vil, så får heller en evt. kjøper spørre om råd her på forumet eller andre steder.

Kan også nevne at å plukke ut komponenter man mener "er like gode" som et bevis på at prisen er for høy blir for dumt. Bare fordi noen mener at det ikke er noen vits med Xeon sammenlignet med en vanlig core i7, så er det faktisk ikke samme komponenten. Videre er det i dette tilfellet snakk om et hovedkort med to sokler og to toveis Xeon, som alene gir en HELT annen pris enn et vanlig hovedkort og en vanlig sekskjerne Core i7.
if your not living on a killing ground, you better make your own

Brukeravatar

Trådstarter
DrHawkins

Legg innav DrHawkins » fre 13 jan, 2012

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=32532058

Har oppdatert prisen og selger den billig bare for å få den unna.
det er løp og kjøp pris ;)

Brukeravatar

Ezben
Sted: En øy vest for Bergen

Legg innav Ezben » fre 13 jan, 2012

Saberril: offtopic men alle med nytt lydkort kjører eksternt lydkort om man bruker maskinen til musikk produksjon. Noe annet er bare tull da maskinen lager utrolig mye støy for fin elektronikken. Pluss at alle inn og ut gangene pluss prossessorene tar mye plass så skulle du hatt det samme et pci kort hadde det sett ut som et gtx 550/560 kort i størrelsen.
The road to success is always under construction.

Gå tilbake til «Kjøp og Salg»