Diablo 3 Cinematic: Black Soulstone

Aktuelle nyheter

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Andrews

Legg innav Andrews » fre 21 okt, 2011

Ble litt skuffet. Noe som manglet. Så fantastisk bra ut og alt det der. Men skulle gjerne hatt noe mer fart trur jeg, vanskelig å sette ord på det.

danielodland

Legg innav danielodland » fre 21 okt, 2011

Som vanlig ser det vanvittig bra ut. Får lyst å spille det=) Husker da jeg så traileren til Cataclysm at jeg tenkte at mange nye spillere må ha blitt skuffet da de så in-game grafikken =) Men ja, de kan cinematicene sine hos Blizz.

Brukeravatar

Trådstarter
SveinKF
Sted: Karmøy
Kontakt:

Legg innav SveinKF » lør 22 okt, 2011

Drømmejobben å jobbe i cinematics avdelingen hos Blizzard kan du si. Gleder meg til å spille gjennom Diablo 3 for å se på alle cinematics. Animasjonen på øynene var helt sinnsykt bra. Jeg er glad Blizzard klarer hele tiden å presse seg selv til å lage enda bedre ting hele tiden. :D

Brukeravatar

Misfortune
Sted: Norge, Kolbotn

Legg innav Misfortune » lør 22 okt, 2011

Ble litt skuffet. Noe som manglet. Så fantastisk bra ut og alt det der. Men skulle gjerne hatt noe mer fart trur jeg, vanskelig å sette ord på det.

Agreed.

Jeg syns hele ble litt toony for en eller annen grunn og manglet dybde. Den tok ikke tak i meg slik som diablo 2 cinematicsene gjorde. Føltes halveis ut som en generic marvel film.

Brukeravatar

Saberril
Sted: Oslo

Legg innav Saberril » lør 22 okt, 2011

Syntes den var bra.
Freelance 3d Artist

Brukeravatar

Pietas
Sted: London

Legg innav Pietas » søn 23 okt, 2011

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=M-skQwvbuYU[/youtube]

Brukeravatar

Tronotrond
Sted: Houston, TX
Kontakt:

Legg innav Tronotrond » søn 23 okt, 2011

<3

For et detaljnivå! Bare kikket på de 10 første minuttene nå. Skal kose meg med denne hjemme etter jobb i kveld!
TD/Technical Animator, Corporate Marketing - National Oilwell Varco, Houston, TX
Freelance 3D/VFX Artist - Hille3D

Brukeravatar

Misfortune
Sted: Norge, Kolbotn

Legg innav Misfortune » søn 23 okt, 2011

De hard light shottene var skikkelig fine ass.

Brukeravatar

Mikademius
Sted: Oslo, Norge
Kontakt:

Legg innav Mikademius » søn 23 okt, 2011

Det er forsaavidt imponerende in general, men... Noe som kommer veldig tydelig frem her er at de har god tid til R&D per seksjon. Med tanke paa hvor mye og hvor fort man kan gjoere ting i f.eks. Zbrush om dagen er ikke selve modellene saa imponerende lenger. Paa modellsiden ligger det i Art Direction. Saa lenge man har art direction er det veldig behagelig aa vaere modelloer.

Naar det kommer til close ups er det mye bra haandarbeid her, men igjen mye bra research. Bl.a naar det kommer til animasjonen av oeynene. Naar man kombinerer dette med et utoemmelig budsjett (de har jo klart et budsjett og timelines), endeloese iterasjoner og dailies og artister man kan plukke er det en oppskrift paa suksess.

Mr. Azmo synes jeg de har gjort mye rart i designet. De har gaatt fra design til design og saa ender de opp med et design der han ikke kan crouche ordentlig og hvertfall ikke snakke. Mya av det han sier er ikke mulig uten lepper. Dette snakker de om i making of'en og. Er det da egentlig et bra design? Animatoerene maatte vaere kreative og bruke tenner og tunge for aa erstatte lepper. Mja... skeptisk.

Blizz har uten tvil utrolig flinke artister i arsenalet sitt. Jeg gaar paa ingen maate mot dette. Det er MYE dyktighet paa display i disse cinematicsene. De har alltid vaert paa toppen i sitt felt. Samtidig er det viktig aa tenke paa hvilke enorme ressurser de har og at de har mulighet til aa gjoere hunrevis av iterasjoner. De har tid. Tenk hva man faar gjort naar man faar flere maaneder paa en task.

Cinematics teamet jobber som man gjoer med vfx til film. Det er liten forskjell paa det Blizz gjoer her og det ILM eller Weta gjoer. Det er morsomt aa se hvor lite gap det er mellom gaming og film. Det er tydelig i cinematics saaklart, men gaming og film lever i en liten symbiose der man tar fra hverandre. Teknologier brukt i film, bruker i gaming og vice versa.

"The wall did not go through any specific simulation. The director had something very specific in mind. They are all animated..."

Cudos ! =D>
Martin Andersson | COO - The Floor Above AB. | Line Producer - Qvisten Animation www.thekove.com | www.animation-hut.no

hardrock_ram
Sted: Kristiansand

Legg innav hardrock_ram » søn 23 okt, 2011

Jeg er enig i mye av det Mika sier; de må sammenlignes med det ILM og andre dedikerte VFX-studioer, for det er nok ingen mangel på ressurser der i gården.

jeg er også enig i at traileren var tam, men det er greit hvis det tar mer av etterhvert som man spiller gjennom spillet, og dette bare er en liten forsmak. Samtidig kan man ikke unngå å sammenligne med cinematics til WOW: Cataclysm, og den var MYE råere! Der fikk man virkelig følelsen at udyret slippes løs. Dette var mer en liten teaser ...
if your not living on a killing ground, you better make your own

danielodland

Legg innav danielodland » søn 23 okt, 2011

hardrock_ram skrev:Jeg er enig i mye av det Mika sier; de må sammenlignes med det ILM og andre dedikerte VFX-studioer, for det er nok ingen mangel på ressurser der i gården.

jeg er også enig i at traileren var tam, men det er greit hvis det tar mer av etterhvert som man spiller gjennom spillet, og dette bare er en liten forsmak. Samtidig kan man ikke unngå å sammenligne med cinematics til WOW: Cataclysm, og den var MYE råere! Der fikk man virkelig følelsen at udyret slippes løs. Dette var mer en liten teaser ...

Føler at dette er mer en midt i spillet type cinematic, og ikke en trailer/intro.

Brukeravatar

Trådstarter
SveinKF
Sted: Karmøy
Kontakt:

Legg innav SveinKF » man 24 okt, 2011

danielodland skrev:Føler at dette er mer en midt i spillet type cinematic, og ikke en trailer/intro.

Ja, dette er bare en cinematic mellom en akt eller noe og tatt litt utav kontekst. Det er vel den cinematic'n som avslører minst mulig om selve historien. Selvsagt så kan alle ha forskjellige meninger, men man må ta i betraktning atte dette er bare en liten del av noe stort. Bedre å oppleve de når man spiller gjennom spillet in my opinion - ettersom det er det de er laget for.

Brukeravatar

v@la
Sted: Porsgrunn
Kontakt:

Legg innav v@la » man 24 okt, 2011

Dette som SveinKF er inne på nevnes også i filmen. At det er tatt ut av sammenheng fra litt over 20 min lengre video..
3D Designer / Animatør
www.mediateam.no
www.3dvala.com

hardrock_ram
Sted: Kristiansand

Legg innav hardrock_ram » ons 26 okt, 2011

Det var vel snakk om 27 min ingame cinematics til sammen? Ikke at denne sekvensen var et brudd fra EN video på 27 min alene?

Må si at jeg synes det er fett at de har cinematics som driver handlingen videre. Virker som at alle annmeldere opp igjennom de siste 10-15 årene synes det er så fantastisk hvis dette gjøres ingame, for da "tas man ikke ut av handlingen", men det er da mye fetere med cinematics!
if your not living on a killing ground, you better make your own

Brukeravatar

v@la
Sted: Porsgrunn
Kontakt:

Legg innav v@la » ons 26 okt, 2011

hardrock_ram skrev:Det var vel snakk om 27 min ingame cinematics til sammen? Ikke at denne sekvensen var et brudd fra EN video på 27 min alene?

Det er nok som du sier ja, men alt er vel en del av samme story.. Slik som i Diablo2..
3D Designer / Animatør

www.mediateam.no

www.3dvala.com

Gå tilbake til «Nyheter»