Pixologic Sculptris

Aktuelle nyheter

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
krth8
Innlegg: 1070
Registrert: man 29 okt, 2007

Pixologic Sculptris

Legg innav krth8 » tor 23 jun, 2011

Bilde

Da ser det ut som de har sluppet det ut, og med Zbrush look.

Og det er gratis for de som ikke visste det.

Sculptris
Russia is not a country, it's a lifestyle...

National Oilwell Varco

www.1kvisuals.com

Brukeravatar

tassel
Innlegg: 3987
Registrert: man 26 sep, 2005
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav tassel » tor 23 jun, 2011

=D>

Brukeravatar

Ezben
Innlegg: 621
Registrert: man 03 mar, 2008
Sted: En øy vest for Bergen

Legg innav Ezben » tor 23 jun, 2011

Hva er forskjellen på denne og zbrush sånn i gråve trekk?
Og why gratis?
The road to success is always under construction.

Brukeravatar

tassel
Innlegg: 3987
Registrert: man 26 sep, 2005
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav tassel » tor 23 jun, 2011

Ezben skrev:Hva er forskjellen på denne og zbrush sånn i gråve trekk?
Og why gratis?


Jeg antat at dette er et stunt/triks for å lure folk inn på veien til å bruke/kjøpe ZBrush :wink:
(Hvilket er positivt) :loll:

Brukeravatar

Ezben
Innlegg: 621
Registrert: man 03 mar, 2008
Sted: En øy vest for Bergen

Legg innav Ezben » tor 23 jun, 2011

Hvilke andre programmer har du som kan måle seg med zbrush da utenom mudbox?`Uansett er det veldig viktig å være konkeranse dyktig og markedsføre seg selv selv om man er kongen på hauen.
Selv syns jeg zbrush er veldig skummel så har bare testet det litt men ser det at en snart ikke kan klare seg uten litt skulpting
The road to success is always under construction.

Brukeravatar

Ezben
Innlegg: 621
Registrert: man 03 mar, 2008
Sted: En øy vest for Bergen

Legg innav Ezben » tor 23 jun, 2011

Mulig zbrush hadde fristet mer til meg (og sikkert andre) med å prøve det med en wacombrett.
The road to success is always under construction.

Brukeravatar

Trådstarter
krth8
Innlegg: 1070
Registrert: man 29 okt, 2007

Legg innav krth8 » tor 23 jun, 2011

Sculptris ble utviklet av en svenkse om ikke jeg tar feil. Dr. Petter

Ble kjøpt opp av Pixologic i fjor og de ansatte han. Sculptris har vært gratis hele tiden.
Russia is not a country, it's a lifestyle...



National Oilwell Varco



www.1kvisuals.com

Brukeravatar

Drakon
Innlegg: 1203
Registrert: man 02 apr, 2007
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg innav Drakon » tor 23 jun, 2011

Jeg har brukt sculptris en god stund, syns det er raskt og enkelt å jobbe i for å lage kjappe sculpts, så kan man ta de videre i zbrush hvis man vil detaljere mer. Anbefaler det sterkt til folk som er nye på sculpting eller folk som bare skal doodle noe kjapt.
Don't let the fire fade!

Brukeravatar

Tormem
Innlegg: 885
Registrert: fre 02 nov, 2007
Sted: Olso
Kontakt:

Legg innav Tormem » tor 23 jun, 2011

Testa det i går, virker som en renere, mer skissebasert versjon av ZB. Regner med det kommer til å koste en del mindre om det blir sluppet som fullverdig program. Sketchbook pro for 3d :)

Brukeravatar

Drakon
Innlegg: 1203
Registrert: man 02 apr, 2007
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg innav Drakon » tor 23 jun, 2011

jepp, veldig enkelt men det er også en fordel når man bare skal sculpte noe kjapt, slipper alt rotet rundt og man har akkurat det man trenger. Tok en kjapp sculpt idag og har her importert til zbrush for å jobbe videre på.
Bilde
Don't let the fire fade!

Brukeravatar

ktysdal
Innlegg: 81
Registrert: tir 22 nov, 2005
Sted: Trondheim
Kontakt:

Legg innav ktysdal » fre 24 jun, 2011

Sculptris er awesome. Her er en ny 2-3 timers sculpt. Dette er gøy!
Brukte en Blizzard Diablo cinematic som referanse.
Bilde

Brukeravatar

Drakon
Innlegg: 1203
Registrert: man 02 apr, 2007
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg innav Drakon » lør 25 jun, 2011

Ja ikke sant. Og noe av det geniale med det er at man aldri trenger å subdivide. Modellen får automatisk mer polys der hvor man velger å detaljere eller dra ut en arm eller et bein.
Don't let the fire fade!

Brukeravatar

ktysdal
Innlegg: 81
Registrert: tir 22 nov, 2005
Sted: Trondheim
Kontakt:

Legg innav ktysdal » lør 25 jun, 2011

Drakon skrev:Ja ikke sant. Og noe av det geniale med det er at man aldri trenger å subdivide. Modellen får automatisk mer polys der hvor man velger å detaljere eller dra ut en arm eller et bein.


Jepp. Sculptris er derfor helt perfekt for å blokke ut konsepter, så går det jo an i ettertid å retopo-modellere skikkelig geometri. Og hvis det er mye detaljer i Sculptris modellen, så er det fullt mulig å prosjektere detaljene fra "Scultris-modellen" til "Retopo-modellen" (dette er temmelig greit å gjøre i både zbrush og blender) og fortsette arbeidet i Zbrush / Mudbox. Det skal funke temmelig godt "workflow-messig" det.

Brukeravatar

Hymir
Innlegg: 431
Registrert: lør 20 okt, 2007
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav Hymir » lør 25 jun, 2011

Genialt lite program. Men jeg får ikke wacomen til å funke =\. Den funker i windows og andre programmer. Men når jeg åpner Sculptris, så låser den seg.
Noen som har hatt samme problem?

Brukeravatar

Drakon
Innlegg: 1203
Registrert: man 02 apr, 2007
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg innav Drakon » lør 25 jun, 2011

Hm, har ikke vært borti det nei, prøvd å sjekket etter siste driver?
Don't let the fire fade!


Gå tilbake til «Nyheter»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

cron