Trolljegeren blir amerikansk

Aktuelle nyheter

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
tassel
Sted: Oslo
Kontakt:

Trolljegeren blir amerikansk

Legg innav tassel » fre 10 jun, 2011

«Trolljegeren» blir amerikansk- mens «Trolljegeren 2» settes på vent:

Trolljegeren Artikkel på VG

Bilde

Fanzypantz
Sted: Trondheim

Legg innav Fanzypantz » fre 10 jun, 2011

Sjokk :)
Kom arbeidslyst og treng deg på. Her skal du motstand finne. - Flåklypa

Andreas Halvorsen Tollånes - https://andreastollanes.wordpress.com/

Brukeravatar

Drakon
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg innav Drakon » fre 10 jun, 2011

Hehe, leste det akkurat på vg. Hadde vært konge om de fikk med Jeff Bridges (the dude) på filmen.
Don't let the fire fade!

Brukeravatar

FXdal
Kontakt:

Legg innav FXdal » fre 10 jun, 2011

Jeg må innrømme at jeg ikke så trolljegeren før to uker siden og synes den var skikkelig bra. Det er kanskje den eneste gode norske filmen jeg har sett siden veiviseren.
Likte den litt halvtørre humoren som er litt særnorsk, sånn som når han holder opp transparangen for å se om steinene var flyttet.
Det er bra fordi det ikke er så selvhøytidelig som norsk film ofte blir.

Men en Amerikansk versjon lover ikke bra i det hele tatt. Ikke har de kultur for troll. Ikke har de det flotte vestlandet og det jeg frykter mest er at det blir en skikkelig overprodusert Hollywood type action ala "anakonda" eller lignende.

Det kan jo hende at det er bra på en måte for det kan vel få flere folk til å se originalen.
Øyvind Fiksdal
http://www.fxdal.com

danielodland

Legg innav danielodland » fre 10 jun, 2011

Spent på å se hva de gjør med konseptet. Får håpe de gjør noe helt annet, siden konseptet er vanskelig å overføre. Det ble vel aldri etablert som et premiss at trollene kun eksisterer i Norge, men tror mange iaffal tenker sånn. Nå snakker de jo om å filme i Norge, men det blir rart.

Jeg vet ikke helt hva jeg syns om remakes i det hele tatt, det lukter litt melkeku av hele konseptet. Har heller aldri helt skjønt hvorfor de ikke kan se utenlandske filmer der borte. Kan de ikke lese? Jeg skjønner det objektivt, de vil lage den av amerikanere for amerikanere så det kan tilpasses kulturen og språket. Men likevel. Selv ser jeg gjerne filmer på språk jeg ikke skjønner, har aldri tenkt at jeg skulle ønske de heller lagde filmen på nytt på norsk eller engelsk..

Men det er jo ikke sånn at de ødelegger originalen hvis de kjører det rett i hollywoodgrøfta heller. Håper de får det til.

At det tenkes på en oppfølger er jeg begeistret for som forhåpentligvis framtidig profesjonell i VFX-faget, men bekymret for som fan av Trolljegeren. Får håpe det gjøres skikkelig i så fall.

[EDIT:] En annen ting er at jeg er bekymret for hva de gjør med "Hans" karakteren...tenk om de gjør ham til en klassisk amerikansk autoritær, beinhard marine...
Bilde

*grøss*

Ser at jeg er veldig negativ her;) Må nevne at jeg definitivt blir opprømt når både remaken og oppfølgeren får slippedato=)

[EDIT2:] må bare nevne, før noen andre gjør det ( :D ), at Trolljegeren tross alt er inspirert av amerikanske filmer, og at det med dèt i tankene er grunn til å tro at dette kan gjøres bra i statene. Det er ikke amerikansk filmbransje jeg har et problem med, det er konseptet "remake" i seg selv. Bare for å få det på det rene.

Brukeravatar

Drakon
Kontakt:

Legg innav Drakon » fre 10 jun, 2011

En annen ting er at jeg er bekymret for hva de gjør med "Hans" karakteren...tenk om de gjør ham til en klassisk amerikansk autoritær, beinhard marine...

Enig der, håper derfor inderlig på Jeff Bridges i hovedrollen, karakteren han spiller i True Grit hadde bare trengt mindre justeringer så hadde han passet rett inn i Trolljegeren.
Don't let the fire fade!

Brukeravatar

FXdal
Kontakt:

Legg innav FXdal » fre 10 jun, 2011

Jeg vet ikke helt hva jeg syns om remakes i det hele tatt, det lukter litt melkeku av hele konseptet. Har heller aldri helt skjønt hvorfor de ikke kan se utenlandske filmer der borte. Kan de ikke lese? Jeg skjønner det objektivt, de vil lage den av amerikanere for amerikanere så det kan tilpasses kulturen og språket. Men likevel. Selv ser jeg gjerne filmer på språk jeg ikke skjønner, har aldri tenkt at jeg skulle ønske de heller lagde filmen på nytt på norsk eller engelsk..

Jeg er faktisk helt enig, men jeg kan tenke meg at det er mange amerikanere som er enig også. På en måte kan jeg vel forstå, tror det skal vanvittig mye til før jeg ser en film fra Kasakhstan eller Kroatia for å si det på den måten. Jeg hadde sikkert ikke visst om dem før det kom en amerikansk utgave...
Øyvind Fiksdal

http://www.fxdal.com

danielodland

johnblunt skrev:

Jeg er faktisk helt enig, men jeg kan tenke meg at det er mange amerikanere som er enig også. På en måte kan jeg vel forstå, tror det skal vanvittig mye til før jeg ser en film fra Kasakhstan eller Kroatia for å si det på den måten. Jeg hadde sikkert ikke visst om dem før det kom en amerikansk utgave...

Jeg er enig i at jeg neppe ville automatisk sett en film fra Kroatia eller Kasakhstan, men det har å gjøre med fordommer mot innholdet i filmene, og det igjen kommer av erfaring. Men jeg er enig, en amerikansk utgave vil føre til mer eksponering av den norske utgaven også. Og jeg skjønner at den jevne amerikaner neppe føler noen tiltrekning til å se en norsk film på norsk. Og det er ikke ofte en film på et annet språk enn norsk eller engelsk blir stor i Norge heller, men jeg hadde syns det var like teit om vi i Norge lagde en norsk remake av Amelie f eks.

Brukeravatar

krth8

Legg innav krth8 » fre 10 jun, 2011

En annen ting er at jeg er bekymret for hva de gjør med "Hans" karakteren...tenk om de gjør ham til en klassisk amerikansk autoritær, beinhard marine...

Eller han? :P

Bilde

Det må jo være humor rundt Hans :P
Russia is not a country, it's a lifestyle...

National Oilwell Varco

www.1kvisuals.com

Brukeravatar

EinarM
3D/VFX/Concept-artist
3D/VFX/Concept-artist
Kontakt:

Legg innav EinarM » fre 10 jun, 2011

Veldig kult for produsenter og regi av orginalen =) Og ikke minst for norges film bransje generellt, synes nå jeg. Blir spennende å se hvordan den blir, og ikke minst hvem som skal lage VFX

Brukeravatar

megaman
Sted: Sandefjord

Legg innav megaman » fre 10 jun, 2011

Får blandede følelser jeg, men...
Freelancer

danielodland

megaman skrev:Får blandede følelser jeg, men...

hehe tror det er uunngåelig.

Men, tross alt gnålet og negativiteten min, håper virkelig at det blir bra!

Brukeravatar

megaman
Sted: Sandefjord

Legg innav megaman » fre 10 jun, 2011

Det jeg er mest spent på er om noe som helst blir gjort i Norge.
Og at dette "ikke" blir "Disneyfied".
Freelancer

danielodland

megaman skrev:Det jeg er mest spent på er om noe som helst blir gjort i Norge.
Og at dette "ikke" blir "Disneyfied".

Burde noe gjøres i Norge? Rent artistisk mener jeg.

Når det gjelder "Disneyfication" er jeg mer bekymret for at det blir "Epicfied" =)

Brukeravatar

Drakon
Kontakt:

Legg innav Drakon » lør 11 jun, 2011

Burde noe gjøres i Norge? Rent artistisk mener jeg.

Når det gjelder "Disneyfication" er jeg mer bekymret for at det blir "Epicfied" =)

Hehe, ja "One man.. One job.. BIG FUCKING TROLLS!!! EXPLOSIONS!!! Sylvester Stallone is.... The Troll Hunter!!" BOOOOM!
Don't let the fire fade!

Gå tilbake til «Nyheter»