En interessant inside-artikkel om Valve

Aktuelle nyheter

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
Tronotrond
Sted: Houston, TX
Kontakt:

En interessant inside-artikkel om Valve

Legg innav Tronotrond » tir 17 mai, 2011

Gabe Newell speaks on Valve’s surprising development process

http://gaming.icrontic.com/article/gabe ... t-process/
TD/Technical Animator, Corporate Marketing - National Oilwell Varco, Houston, TX
Freelance 3D/VFX Artist - Hille3D

Brukeravatar

oophus

Legg innav oophus » tir 17 mai, 2011

Jøss, virker da som om dette er litt utenom det vanlige, etter all negative omtalene som har vært akkurat rundt dette med game designers, samt det å i det hele tatt jobbe i et slikt firma.

Strandli

Legg innav Strandli » tir 17 mai, 2011

Selv om gaming industrien er et vanskelig sted å jobbe, med harde deadlines og mye utnyttelse av ferskinger, så er det noen hederlige unntak. Valve er nok en av dem.

Tenker det er mest de aller største utviklerne som har det vanskeligst, Rockstar, Activision og ansatte under de er de som kjenner det mest har jeg hørt. Mindre og mer "kontrollerte" studioer som Valve og Naughty Dog er det derimot et mye triveligere arbeidsmiljø.

Dette er steder hvor nivået er skyhøyt da, for et så avslappet miljø krever at alle stoler på hverandre, for her er det lite til ingenting av hierarchy. Har lest en del om Naughty Dog og Valve, da er det ikke så mye stillinger eller "snakk til meg så skal jeg ta det videre" instilling. Du jobber med det du føler deg flink nok til, der du føler du kan gi litt ekstra, og snakker direkte med de som har ansvar for delen av spillet du føler kunne blitt forbedret.

Høres fantastisk ut...

Gå tilbake til «Nyheter»