Wacom Bamboo for iPad

Aktuelle nyheter

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
Mikademius
Sted: Oslo, Norge
Kontakt:

Wacom Bamboo for iPad

Legg innav Mikademius » søn 15 mai, 2011

Da er den her :) Har snakket om dette lenge, men visste ikke at de holdt på å lage en! Heia Wacom!

http://bamboostylus.wacom.eu/index-EN.html

Bilde
Martin Andersson | COO - The Floor Above AB. | Line Producer - Qvisten Animation www.thekove.com | www.animation-hut.no

Brukeravatar

EinarM
3D/VFX/Concept-artist
3D/VFX/Concept-artist
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav EinarM » søn 15 mai, 2011

Så alt du trenger er å kjøpe denne pennen og vips, så funker det å tegne på padda?

Brukeravatar

Guilemo
Sted: Viborg, Denmark
Kontakt:

Legg innav Guilemo » søn 15 mai, 2011

Selv om pennen sikkert er god, så støtter den vel ikke pen pressure? Når dette kommer til iPad kjøper jeg den på dagen.
Sist redigert av Guilemo den søn 15 mai, 2011, redigert 1 gang totalt.
- Henning Sanden

Portfolio

Art-blog

henning.sanden[at]gmail.com

danielodland

Legg innav danielodland » søn 15 mai, 2011

Funker det fint å tegne/skisse på iPaden? De jeg har snakket med om det følte ikke at det fungerte godt mht dynamikk og sensitivitet osv. Noen som er uenig?

Brukeravatar

NastyMix
Sted: moss

Legg innav NastyMix » søn 15 mai, 2011

Jeg har ikke prøvd det selv, men på digital story teling satt en fyr en sete fra meg og skisset fine skisser på paden sin. Det så ut til å fungere bra. Fikk faktisk lyst på ipad bare på grunn av det :)
"Det er sannsynlig at noe usannsynlig vil skje."

Brukeravatar

Trådstarter
Mikademius
Kontakt:

Legg innav Mikademius » søn 15 mai, 2011

Ikke pressure sensitiv nei. However, Nikko paa storm har brukt en annen type penn i snart ett aar og han har droodlet en haug med awesome tegninger allerede. Kan tenke meg han fortsetter aa produsere mye bra om han faar tak i en slik ein :) noen apps bruker farten paa stroke til a definere trykk.
Martin Andersson | COO - The Floor Above AB. | Line Producer - Qvisten Animation www.thekove.com | www.animation-hut.no

danielodland

Legg innav danielodland » søn 15 mai, 2011

Få wacom til å utvikle en sketchPad. Basically en cintiq som er uavhengig av en hostmaskin. Off så dyrt. Off off off....

Brukeravatar

Tormem
Sted: Olso
Kontakt:

Legg innav Tormem » man 16 mai, 2011

Fett med utvidelser og utbedringer, men jeg begynner å bli irritert. Man navigerer bedre med en stylus enn en finger. Kan ikke begripe det finnes egne fora for fingertegninger på pads med capasitive screens, snakker om regress. Fingrene bruker du om du har vært i en alvorlig ulykke og lager kalendere folk kjøper til jul, eller du maler dyr du har lyst å fange på huleveggen din for 40 000 år siden.

Jeg vil ha: Trykksensitiv, resistive skjerm. Jeg vil installere mitt eget OS etter mitt behov, og navigere dette med en behagelig stylus som passer i tablet'en. Den må også være kjapp nok til å ikke lagge ved vanlig bruk i vanlig oppløsning.

Har lett høyt og lavt, det er enten fingersmøring, halvløsninger eller Cintiq.

](*,)

Brukeravatar

Guilemo
Sted: Viborg, Denmark
Kontakt:

Legg innav Guilemo » man 16 mai, 2011

Tormem skrev:Fett med utvidelser og utbedringer, men jeg begynner å bli irritert. Man navigerer bedre med en stylus enn en finger. Kan ikke begripe det finnes egne fora for fingertegninger på pads med capasitive screens, snakker om regress. Fingrene bruker du om du har vært i en alvorlig ulykke og lager kalendere folk kjøper til jul, eller du maler dyr du har lyst å fange på huleveggen din for 40 000 år siden.

Jeg vil ha: Trykksensitiv, resistive skjerm. Jeg vil installere mitt eget OS etter mitt behov, og navigere dette med en behagelig stylus som passer i tablet'en. Den må også være kjapp nok til å ikke lagge ved vanlig bruk i vanlig oppløsning.

Har lett høyt og lavt, det er enten fingersmøring, halvløsninger eller Cintiq.

](*,)

Kanskje denne er noe for deg?
Asus Eee Slate
- Henning Sanden

Portfolio

Art-blog

henning.sanden[at]gmail.com

Brukeravatar

Tormem
Sted: Olso
Kontakt:

Legg innav Tormem » man 16 mai, 2011

Den er høyt på lista i hvertfall! All raging til side, aktuelle produkter kommer til eller innen høsten. Jeg installerte Ubuntu på den stakkars lille laptoppen min, så jeg skal klare meg til da. Egentlig skal man vel feire at digitale tegneskjermer i det hele tatt finnes, om det er iPad eller andre.

Brukeravatar

Trådstarter
Mikademius
Kontakt:

Legg innav Mikademius » fre 17 jun, 2011

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=zcupILZHSRY[/youtube]

Nikko Paa ipaden lenge foer denne kom. Man kan absolut tegne paa padda:)
Enjoy kanalen hans, han har mange timelapses ute...

Brukeravatar

EinarM
3D/VFX/Concept-artist
3D/VFX/Concept-artist
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav EinarM » fre 17 jun, 2011

dette var fett =) og imponerende

Brukeravatar

Mattivc
Sted: Tønsberg
Kontakt:

Legg innav Mattivc » fre 17 jun, 2011

Jeg skjønner ikke hvorfor ingen lager en pen som sender pressure informasjonen over Bluetooth eller noe. Burde da gå det?

Gå tilbake til «Nyheter»