The Three Musketeers Trailer

Aktuelle nyheter

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

SveinKF
Sted: Karmøy
Kontakt:

Legg innav SveinKF » fre 21 okt, 2011

Visste ikke at du haddet fått jobb der, Martin! Grattis! Virker som et kult prosjekt å få være med på. Håper filmen blir like bra som traileren. Skal hvertfall se filmen når jeg får muligheten. =D>

Brukeravatar

Drakon
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg innav Drakon » fre 21 okt, 2011

Ja syns det er veldig kult! Living the dream :)
Don't let the fire fade!

Brukeravatar

Trådstarter
Mikademius
Sted: Oslo, Norge
Kontakt:

Legg innav Mikademius » søn 23 okt, 2011

takker. Morsomt aa proeve seg utenlands og.

Saa filmen igjen i dag. Det er helt grei underholdning. Synes den var bedre i
dag enn foerste gang jeg saa den. Even more behind the scenes om man liker slik:

http://mrxfx.com/reels
Martin Andersson | COO - The Floor Above AB. | Line Producer - Qvisten Animation www.thekove.com | www.animation-hut.no

Brukeravatar

tassel
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav tassel » søn 23 okt, 2011

tassel "likes" :wink:

Kanskje ikke helt relevant til posten men hvordan er Lønningene i utlandet kontra Norge? Og hva synes du om å være i utlandet så langt?

Brukeravatar

Trådstarter
Mikademius
Sted: Oslo, Norge
Kontakt:

Legg innav Mikademius » søn 23 okt, 2011

Forskjellen paa Norge og utlandet (England, USA, Canada, Australa, NZ) er at man i utlandet har mulighet til aa tjene ordentlige penger. Loenningene i Norge er generelt alt for daarlige. Det er kanskje ikke saa rart med tanke paa hva slags marked man har. Norge er mye mindre enn "utlandet". Det er ogsaa derfor vaert mye snakk om i det siste at Norge maa ta inn stoerre prosjekter fra utlandet. Det er ikke snakk om at vi ikke kan lage de samme effektene i Norge, det er bare det at ingen Norske produksjoner kan rettferdiggjoere aa spytte inn 100 millioner i et vfx budsjett. Med tanke paa hva vi har faatt til aa Norge med Trolljegeren, Max Manus og etterhvert Kon-Tiki er det liten tvil om at vi kan lage effekter i Norge.

Det er ogsaa et stoerre gap her med tanke paa hva man driver med og hvilken stilling man har. Junior loenninger er ikke saa alt for hoeye og modelloerer tjener mindre enn folk det er manko paa, houdini artister f.eks. "alle" kan modellere. Jeg tjener midt paa treet her borte og det er runt 15% mer enn hjemme. Potensielt kan jeg tjene rundt 100k til i aaret saa det er et stort sprik paa her og der. I tilleg blir man ikke skattet ihjel slik man blir i Norge saa man sitter igjen med mer. Naar det er sagt (Naa blir det veldig politisk her) saa maa man passe paa at man har benefits her. Dental og Healt Care. Det er gratis, som i Norge, om man maa til legen eller sykehuset, men om man trenger medisiner er det snakk om aa betale $5 eller $100. Det er vaerre i USA. I Canada er det veldig greit. Dental er dyrt overalt, men det er forskjell paa dyrt og svinaktig dyrt...

Jeg synes det er veldig fint aa vaere i utlandet saa langt. Det aller morsomste er ikke prosjektene eller store regissoerer eller skuespillere, men det aa jobbe sammen med saa mange flinke artister. Jeg sitter i et rom med titalls artister som jeg kan henvende meg til om det er noe jeg lurer paa eller om man vil dele noe. Det er veldig viktig. Jeg mener det aldri loenner seg aa vaere best. Da laerer man ingenting. Det mest inspirerende er at man laerer noe hver dag.

Kan vaere greit aa foelge med paa loennsutviklingen i Norge generelt.

http://www.ssb.no/lonn/
Martin Andersson | COO - The Floor Above AB. | Line Producer - Qvisten Animation www.thekove.com | www.animation-hut.no

Brukeravatar

krth8

Legg innav krth8 » søn 23 okt, 2011

Høres ut som du har rigget deg greit Martin!

Kanke si jeg ikke misunner deg :P

Takk for insight btw.
Russia is not a country, it's a lifestyle...

National Oilwell Varco

www.1kvisuals.com

Gå tilbake til «Nyheter»